Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

vr aug 19, 2005 15:15

CsC is volgens mij een stuk goedkoper, heb volgens mij iets van een 375 betaald een jaartje geleden, moet wel zeggen dat die JS er erg goed uitzien
Alhoewel tevreden over de CSC ( heb de hele uitllat van CSC) had ik liever die JS gehad
Supersprint heeft een vriend van me ,zijn ook best netjes

En hoe zit het met verschil in sound :roll:
Ik heb zelf de eind en middendemper van CSC en overweeg ook de voorste demper :!:

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

vr aug 19, 2005 15:39

Mooi donker geluid, niet te hard, best mooi, alleen bij hoog toerental (6000) een beetje
blikachtig, ben ook geen 20 meer :wink:
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

vr aug 19, 2005 15:51

Volgens mijn belrondje is het spruitstuk van CSC 370,- (309,- bij Aaldring).
JS: 583,-
Madeno: 673,-
Supersprint: 522,- (maar niet meer leverbaar, tenzij je er tegenaan loopt)
Oh ja, origineel is 85,- per twee cilinders (1-4 en 2-3), maar dan nog een stukje tot de middendemper die er bij de anderen al bij zit.

Zo te zien lijkt CSC de beste aanbieding.
JS ziet er inderdaad erg goed uit en heeft zich "bewezen" in de Challange.
Madeno heeft een plaatje van een 155 (?) 4-1 spruitstuk op de website. 4-1 is erg goed, maar volgens mij past dat niet in een 75 (want motorsteun).

Het gaat me niet echt om het vermogen (al is het nooit weg :wink: ) en echt meer geluid maken is ook niet de bedoeling. Gewoon voor het goede gevoel en de grijns die ik niet kan onderdrukken als ik weet dat ie er op zit of onder de kap kijk :D
Daarom ook een squadra chip, maar wel een originele midden en einddemper gekocht. :?:

Dank voor de snelle reacties
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

do aug 25, 2005 01:25

tja, ik heb altijd heel goede ervaringen met CSC midden en einddempers, maar nog geen spruitstukken

zal dus haast ook wel goed zijn of niet?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

wo sep 07, 2005 20:11

ik heb nu een stabi thuis liggen en die wil ik binnenkort er onder hangen, (en dan gelijk de voorkant wat verlagen) maar zal ik de originele 'botjes' gebruiken? of toch maar gelijk uniballs? (stangenkop)
waar zijn deze te verkrijgen en welke moet ik dan nemen?
graag jullie bevindingen....

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

wo sep 07, 2005 21:01

"
Zo te zien lijkt CSC de beste aanbieding.
JS ziet er inderdaad erg goed uit en heeft zich "bewezen" in de Challange.
"

Dit zijn wel 2 geheel compleet verschillende spruitstukken, je zou eens 2 plaatjes van deze spruitstukken naast elkaat moeten houden en je ziet het meteen.

Die van JS is puur van uit het oogpunt race gebouwd en ontworpen, die van CSC vind ik iets minder maar daar zit dan ook wel het prijs verschil in!
Groot voordeel bij die van JS is ondermeer de sterkte en het schuifsysteem (voor de mensen die zelf nog wat aan het hobbyen zijn........)

Ik heb zelf geen ervaringen met beide spruitstukken, alleen die van JS weet ik wel wat over en heb ik al een paar x van dicht bij bewonderd, die van CSC heb ik eerlijk gezegt nog nooit gezien...... Heb zelf wel een CSC spaghetti onder mijn 33 zitten, en moet zeggen dat de pasvorm niet helemaal 100% was, het resultaat was er wel!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

wo sep 07, 2005 21:37

ik heb een foto gezien van de JS met downpijp ,is die bij de prijs inbegrepen ? dan is het niet duur.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

wo sep 07, 2005 21:45

weet ik iegenlijk niet, zou je hem effe moeten bellen.....

uniballs kan JS racing ook wel regelen.....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Alfa 75 2.0 ts Tuning

do sep 08, 2005 14:33

Downpipes zitten erbij. Daar zit nu net het schuif systeem tussen. Door de primaire en secundaire pijpen te leveren is er winst te halen. Ik ken geen fabrikant die zonder downpipes (secundaire pijpen dus) levert voor de 75.
Kan ook moeilijk anders i.v.m. de motorsteun. En zo sluit het spruitstuk ook makkelijker aan op het bestaande systeem (op het middenstuk dus)
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Tuning onderwerpen”