Pagina 10 van 10
RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 10:58
door alfaqv75
weet niet hoe laag jouw sud ligt, maar bij mijn 3316V die al erg laag lag kwam dit model spruitstuk wel makkelijk op de grond (ik had een grondspeling van amper een vuist)
ik had daarom tactisch een uitlaatklem gemonteerd op een punt, als ik dan de grond raakte schaafte ik alleen de uitlaat klem en niet de uitlaat
Re: RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 15:39
door martijnsud
weet niet hoe laag jouw sud ligt, maar bij mijn 3316V die al erg laag lag kwam dit model spruitstuk wel makkelijk op de grond (ik had een grondspeling van amper een vuist)
ik had daarom tactisch een uitlaatklem gemonteerd op een punt, als ik dan de grond raakte schaafte ik alleen de uitlaat klem en niet de uitlaat
Klopt helemaal wat je zegt en goed idee van je betreft de uitlaatklem! Ga ik ook maar eens doen, beschadigingen zitten er namelijk al op!
Martijn
RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 16:21
door alfaqv75
ik neem aan zwaar overbodig, maar beter 10x keer te vaak getypt dan te weinig... uitlaatklem dus met de moeren aan de bovenzijde van de uitlaat, dan kan de uitlaat mooi over de grond schaven over de ronde beugel van de uitlaatklem
RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 16:38
door B-lee
wij lasten vroeger altijd 2 sleden op de uitlaat van bandijzer 3mm dik en 30mm breed meegebogen met de eerste uitlaatpijpen links en rechts
zo een 30cm lang dan word de kracht van het duwen van bv de verkeers remmer verdeeld over gans de uitlaat en blijf je niet haken een uitstekende steen .
wat nog kan met een uitlaat klem .die min 8mm dik is en dat is toch 5mm gewonnen alvorens je gaat slepen
Re: RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 16:44
door martijnsud
wij lasten vroeger altijd 2 sleden op de uitlaat van bandijzer 3mm dik en 30mm breed meegebogen met de eerste uitlaatpijpen links en rechts
zo een 30cm lang dan word de kracht van het duwen van bv de verkeers remmer verdeeld over gans de uitlaat en blijf je niet haken een uitstekende steen .
wat nog kan met een uitlaat klem .die min 8mm dik is en dat is toch 5mm gewonnen alvorens je gaat slepen
Iedereen bedankt voor de uitlaat tips maar heeft er iemand ook nog tips voor de carburateurs afstelling?
Laat denk ik nog een extra plaatje lassen op de uitlaat, zeg maar een 'slijtage' plaatje.
Martijn
Re: RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: vr aug 24, 2012 17:23
door jorritkooistra
wij lasten vroeger altijd 2 sleden op de uitlaat van bandijzer 3mm dik en 30mm breed meegebogen met de eerste uitlaatpijpen links en rechts
zo een 30cm lang dan word de kracht van het duwen van bv de verkeers remmer verdeeld over gans de uitlaat en blijf je niet haken een uitstekende steen .
wat nog kan met een uitlaat klem .die min 8mm dik is en dat is toch 5mm gewonnen alvorens je gaat slepen
Iedereen bedankt voor de uitlaat tips maar heeft er iemand ook nog tips voor de carburateurs afstelling?
Laat denk ik nog een extra plaatje lassen op de uitlaat, zeg maar een 'slijtage' plaatje.
Martijn
is heel verstandig..... een pijpje is zomaar dicht hoor.....
op mijn 2e hands spagetti was dat ook zo namelijk.
RE: Anabole kuur Alfasud; uitlaatspruitstuk aanpakken
Geplaatst: ma sep 03, 2012 12:28
door martijnsud
Even een kort vraagje:
Is het verstandig om de motor te 'flushen' en over te gaan op 10W60? Hutzezon adviseerde het me wel, echter zit er nu 10W4 in.
En overschakelen op een vol syntheet heb ik met de 16v TS motoren slechte ervaring mee......
Maar kunnen de boxers er wel tegen?
Martijn