bertone1600
Member
Member

Basismap Alfa 75ts standalone ecu

za jun 19, 2021 23:55

Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels een standalone computer gekocht van BS autotune. De EFIgnition46 ecu heb ik gekocht met de intentie om mijn (blok 75ts in een Bertone) te voorzien van throttlebodies en dis bobineblokken.

Heeft er iemand een basismap van de 75ts?
Ben met name opzoek naar de echte basissettings en niet zozeer de tabellen.

Mvg jelle

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member

Re: Basismap Alfa 75ts standalone ecu

zo jun 20, 2021 10:42

Zelf doen, niet de ellende van iemand anders kopiëren. Ik neem aan dat de efi ignition een MS2 kopie is? Zo ja, dan is het allemaal niet zo spannend. Manuals te over, stapje voor stapje vanaf niks beginnen, met als voordeel dat je straks ook échte weet hoe het werkt.

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 20, 2021 10:43

O, en mocht je in de buurt wonen van Brabant dan wil ik je wel helpen de boel een keer op te starten en rijdend te maken.

Seliquella
Full Member
Full Member

zo jun 20, 2021 12:28

Jeroen weet die settings ook wel, volgens mij. Het is niet de eerste TS die hij gedaan heeft.
Krukas sensor 84 graden voor BDP en voorontsteking niet meer dan 19 graden is mij verteld.
Ik ga van de week Jeroen ook vragen voor een set voor mijn motor, blok kan er bijna in dus dan wil ik de boel aansluiten.
Jeroen kan ook online meekijken, maar misschien met de huidige maatregelen hoeft dat ook niet meer.
Bij de TR6 van mijn vader waren we er vrij snel doorheen.

bertone1600
Member
Member

zo jun 20, 2021 14:04

Mooie reacties al zo binnen een paar uur! Ik was inderdaad van plan om zelf een opzet te maken en die dan (online) te delen/af te stemmen met bs autotune/Jeroen.

Het is alleen dan wel zo prettig als de motor al loopt en alle sensoren goed zijn ingeleerd in de ecu. De krukassensor t.o.v. Bdp is een van de data die ik zocht maar dat is dus 84 graden.

Air temperatuur sensor ga ik nieuw halen en daar zal dan ook wel data bij zitten voor het inleren.

Ik vermoed dat variabele weerstand van de temperatuur sensor voor de koelvloeistof wel in 1 van de manuals is te vinden.

Hebben jullie ervaring met de verschillende bobineblokken? En dan nieuw gekocht of van een andere auto/alfa?

En bedankt voor je aanbod om mee te helpen maar ik woon in de buurt van Arnhem. Ik heb wel wat mensen in mijn omgeving die bekend zijn met tunerstudio op een b16 Honda motoren. Zodra wij er niet uit komen zal ik zeker hier even om hulp vragen!

Carloz
Member
Member

wo jun 23, 2021 13:25

Ik zou gewoon twee van die VAG wasted spark bobines voor 4cilinder motoren nemen. Zijn met ingebouwde versterker (ignitor) dus direct aan te sturen met de 46Efignition.
Zitten op Lupo's, Golf etc. uit de zero's.

Kan je er 1tje tbv cil 1&4 en 1tje voor cil.2&3 gebruiken en dan kanaal 1&4 op 1cilinder en 2&3 op 1 cilinder. Zodat je volledig sequentieel vonkjes verdeelt.

Je kan ongeveer 4 gebruikte kopen voor de prijs van 1 nieuwe. Dus lijkt me makkelijke keuze.
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Terug naar “Tuning onderwerpen”