Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Uniek project. Alfasud sprint permanent4 carrosserie

wo okt 11, 2023 00:29

Inmiddels ligt dit unieke project al bijna 2,5 jaar stil door prive omstandigheden van de eigenaar

Het doel: een sprint met 4wielaandrijving, dikke schermranden in staal, een dikke motor en stuurbekrachtiging erin

De eigenaar had een alfasud sprint uit 1981 en een Alfa 33 16v uit 1993 gekocht. Beide stonden al jaren stil. Het motortje uit de 33 werd opgefrist en de 33 voorzien van een nieuwe apk zodat de motor kon worden ingereden alvast
Intussen de sprint tot t laatste schroefje uit elkaar gehaald en er een frame onder gemaakt op zwenkwielen en er een 33Q4 uit 1994 zonder motor bij gezocht die ook tot t laatste schroefje uit elkaar ging en nog verder. Alleen de bodemplaat met schutbord, binnenschermen achter, binnen en tussendorpels en de koffervloer bleven over

De sprintkoets en de 33Q4 bodem gingen naar WWT in Bottrop om gewaterstraald te worden zodat alles lekker schoon was

Flink schrikken toen het terugkwam
Hoewel de sprint als vrijwel spuitklaar was verkocht, bleek er verschrikkelijk veel slordig laswerk verstopt te zitten onder de dikke lagen bodyschutz en spuitplamuur. Dit was geen goede basis voor een speciaal project als dit. De 33 bodem was vrijwel nieuw. Die kwam dan ook onder een auto uit met slechts 85k op de teller die al jaren ergens had gestaan in opslag
Ik vond er een prachtige sprintcarrosserie bij uit 1982, die al sinds 1999 in een garagebox gestald had gestaan met een slapend kenteken

Deze ook tot t laatste schroefje uit elkaar gehaald en op de kar met zwenkwielen gezet voor een tripje naar Bottrop

Deze carrosserie was prima gelukkig. Wel wat oud lapwerk in de vloerdeeltjes en de binnenschermen achter maar dat zou toch niet meer worden gebruikt

Een steviig frame in de koets gelast met kokerpeofielen om alles bij elkaar te houden en op maat en toen heb ik de sprint een soort van uitgehold. Schutbord, bodem, kofferlvloer, binnenkuipen van de binnenschermen achter, chassisbalken achter en de binnen en tussendorpels voorzichtig deel voor deel uitgeboord en geslepen.
Deze uitgeholde sprintkoets heb ik over de 33q4 bodemplaat laten zakken en met een kleine correctie aan de binnenkuipen pastte dit vrijwel naadloos in elkaar. En ziet t geheel er dus uit alsof t zo uit de fabriek is gekomen

De Astijlen en de paravanhoeken heb ik al gerepareerd en een setje NOSdorpels liggen erin om ingelast te worden.

Er zit al verschrikkelijk veel tijd en geld in dit project, en er moet nog veel meer tijd en geld in om t af te ronden. Maar dan staat er wel een echt unieke auto die er origineel uitziet
Uitgebreide fotoreportage van alles tot nu toe op USB erbij

T liefste maak ik m af voor een nieuwe eigenaar. Het is en blijft een supergaaf project

Vraagprijs??? Absoluut geen flauw idee. Net wat de gek ervoor overheeft. Dus kom kijken en praten en doe een redelijk bod
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: Uniek project. Alfasud sprint permanent4 carrosserie

za okt 28, 2023 00:41

De eerste die met €2500 en n trailer komt mag m meenemen

Als je m door mij af wil laten maken mag je m kopen voor €1500
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: Uniek project. Alfasud sprint permanent4 carrosserie

do dec 07, 2023 23:43

Staat er nog steeds onaangeroerd
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: Uniek project. Alfasud sprint permanent4 carrosserie

wo jan 17, 2024 00:03

Up
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1772
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Uniek project. Alfasud sprint permanent4 carrosserie

za jan 20, 2024 08:52

blijf het een super gaaf project vinden... 8)

maar ben zelf fysiek niet meer in de gelegenheid om zoiets af te bouwen.. en laten doen het budget niet voor...maar een
Sprint Permanent 16V klinkt zelfs al lekker :mrgreen:

het moeilijkste en zwaarste voorwerk lijkt me al gedaan :wink: dus verbaas me eigenlijk, dat je deze nog niet kwijt bent
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Terug naar “Te koop”