Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

2x 75TS, in onderdelen of compleet

zo jan 29, 2023 13:15

Het is tijd om eens flink op te ruimen. Er staat en ligt te veel en ik doe er te weinig tot niks mee en na een bezinningsperiode van een jaartje of twee weet ik nu ook zeker dat dat ook niet meer verandert. Er moet dus veel weg. First up: een 75TS, in 2017 (meen ik) gekocht, vervolgens één dagje in 2019 mee rondgereden en verder heeft-ie binnen gestaan.

Wat zit er op en aan:
- Er zit een kooi in. De basis is een schroefkooi (OMP?) , er zit een kruis in gelast en het geheel is vastgelast aan de body. Geen certificaten.
- Achterbank is er uit, er staan gewoon standaard, versleten 75TS voorstoelen in
- Bilstein dempers
- Verlaagd (veren achterzijde weet ik het merk zo niet van uit mijn hoofd)
- Wattstangen zijn volgens mij eigenbouw-uniball-varianten van een vorige eigenaar (houd me ten goede, ik heb de auto al lang niet meer van dichtbij gezien)
- Hydraulische handrem
- Platte lijsten, geheel rode achterlichten
- Een (inmiddels gedesintegreerd) open luchtfilter; een origineel luchtfilterhuis heb ik er nog wel bij
- Carterontluchting is naar een catchcan geleid
- Zelfbouw (?) stalen uitlaatspruitstukken
- Volgens mij ruim 300k op de klok, voor wat het waard is. Motor zal navenant versleten zijn, bak is zoals die typisch is op een oude 75, de body heeft battlescars rondom en qua roest zal het ook niet beter of slechter zijn dan een andere 75
- Hij staat op de 15" wielen die je op de vooras ziet zitten op de foto; de zwarte 16" ga ik zelf nog nodig hebben

Het ding staat zoals je op de foto's kunt zien op een zoldertje, in een loods waar ik zelf ook een half uurtje voor moet rijden en waar ik nog maar zelden kom. Logistiek is het dus best een uitdaginkje; proefrijden gaat niet gebeuren (ook geen APK natuurlijk) en ik ben ook niet heel hard van plan om hem steeds weer van het zoldertje af te halen en weer terug te zetten voor mensen die niet echt de intentie hebben om hem te kopen. Klinkt misschien lullig, maar ik heb al iets te vaak met zulke bijltjes gehakt. Met starthulp en wat lieve woordjes zal hij vast starten en dan moet je me maar op mijn woord geloven dat-ie ook rijdt. Of niet, even goede vrienden :mrgreen:

Beeld / sfeerimpressie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EDIT: Ik draai en slijp het ding in de loop van het jaar uit elkaar, niet meer in zijn geheel te koop dus.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op di feb 06, 2024 10:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

di feb 07, 2023 17:13

verkoop je de 75 ook zonder motor en bak?
Dus wel rollend ??

Gr Wijnand
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

wo feb 08, 2023 09:44

verkoop je de 75 ook zonder motor en bak?
Dus wel rollend ??

Gr Wijnand
Anders wil ik die motor, cardanas en bak wel Wijnand.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

wo feb 08, 2023 15:55

... als jullie daar samen uit kunnen komen, en het ding kan dan integraal in zijn geheel bij mij de deur uit 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

di mei 16, 2023 10:02

Conclusie: onverkoopbaar als geheel. Jammer dan; ik ga er verder niet meer mee leuren. Hetzelfde geldt voor de andere 75TS die ik iemand had aangeboden die eerst met enige urgentie foto's wilde ontvangen, om dan een en ander uit te rekenen en me iets te laten weten. We zijn op de kop af vijf maanden verder, en u raadt het al: de stilte is nog altijd oorverdovend.

Samenvatting: in de loop van het jaar eindigen er weer twee 75TS in onderdelen op het schap en bij de oud-ijzerboer. Het is me de gederfde levensvreugde allemaal niet waard voor die paar centen. :D

De lieve mensen die me een dienst denken te bewijzen door 'hem voor 1000 euro wel op te willen halen' gelieve zich te onthouden. :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

di mei 16, 2023 10:50

Je slaat de spijker op zijn kop?

Padum tss!

Ik laat mezelf wel uit :mrgreen:
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, compleet of in onderdelen

wo mei 24, 2023 14:04

Je slaat de spijker op zijn kop?

Padum tss!

Ik laat mezelf wel uit :mrgreen:
... pak je ook zelf je jas? :mrgreen:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, in onderdelen, ooit

zo jun 25, 2023 16:46

Van één van de auto's de set standaard uitlaatspruitstukken verkocht. Het begin is er. :D
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

superjesse
Full Member
Full Member
Berichten: 347
Lid geworden op: ma nov 03, 2014 18:07

Re: 75TS met kooi, in onderdelen, ooit

ma jun 26, 2023 22:05

Van één van de auto's de set standaard uitlaatspruitstukken verkocht. Het begin is er. :D
Ze krijgen een goede bestemming :jumping:
In bezit:
1975 Alfa Romeo Alfetta GT 1.8
1977 Alfa Romeo Giulia Nuova 1.6
1984 Alfa Romeo Giulietta 1.6

Gehad:
1973 Alfa Romeo Giulia Super 1.3
1975 Alfa Romeo Alfetta 1800 sedan
2012 Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm
2003 Alfa Romeo 156 berlina

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, in onderdelen, ooit

di jul 04, 2023 17:02

Van één van de auto's de set standaard uitlaatspruitstukken verkocht. Het begin is er. :D
Ze krijgen een goede bestemming :jumping:
En dat is misschien nog wel het belangrijkste! :thumbs:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, in onderdelen, ooit

za dec 30, 2023 15:42

EDIT: Ik draai en slijp het ding in de loop van het jaar uit elkaar, niet meer in zijn geheel te koop dus.
Goed, zo ver is het met deze nog niet gekomen, wel met de andere waar ook al een en ander van verkocht is.

Zowat tegen beter weten in up ik deze dus nog maar eens een keertje in de hoop hem als geheel te kunnen verkopen aan iemand die snapt dat je er voor de 2K en vrijwaring die ik er 'as is' voor wil hebben hoe dan ook werk van hebt. Motor in een 105? Kan, maar ik zou hem dan wel uit elkaar halen en opfrissen. APK er op? Kan ook, maar ga er van uit dat je moet gaan lassen dan dat er veel achterstallig werk aan zit om hem betrouwbaar te krijgen. Leren rijden op het circuit? Kan ook al, maar ook hier: je gaat er flink mee aan het werk moeten om er wat btrouwbaars en goed sturends van te maken - laat staan iets snels.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: 75TS met kooi, in onderdelen, ooit

di feb 06, 2024 10:31

Inmiddels dus begonnen met de sloop van één van de twee Twin Sparks die hier weg moeten. Degene op de foto's van dit topic is nog onaangeroerd, maar de andere zal binnenkort in zijn geheel niet meer bestaan. Alvast te koop:

- Een complete set elektrisch bediende achterruiten. Compleet, dat wil zeggen: raammechanismes/motoren, deurpanelen met TS-bekleding zonder slingergat, alle schakelaars (witte symbolen, voor versies zonder schufdak, dus met het vierkante 'blokkeerknopje') en relais. €250

- Een set van vier gele Koni's. Toestand: gebruikt en hartstikke smerig; ik heb ze gebruikt gemonteerd en er vervolgens 10 jaar mee door weer en wind mee rondgeknord. €80
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Te koop”