Pas gemaakt op een GTV/Spider 916, maar zou ook op een 155 V6 moeten passen.
Volgens mij is er voor deze motoren bitter weinig te koop op dit gebied. Alleen one-offs zoals deze set.
Dus pak je kans:
Originele RVS spruitstukken voor de Spider 12V zijn best mooi gemaakt en gevormd maar ook nogal krap bemeten. Zeker thv de montage-flenzen tegen de kop, de lassen zorgen er ook nog voor dat je slechts een doorlaat over houdt van D=31mm terwijl de binnendiameter van de pijp thv de flens 34mm is (verderop 33mm). De doorsnede in de kop is 34mm dus dit geeft een enorme restrictie op de belangrijkste plaats! Onbegrijpelijk. Wanneer je de lassen wegfreesd is er heel wat te winnen maar natuurlijk nooit zoveel als met de 24V spruitstukken natuurlijk.
De voorpijpen van de 24V zijn bijna 40% groter qua doorstroomoppervlak dan 12V exemplaren. De collectors zijn ook flink groter ID 51 vs. 45mm => 28% groter.
(Verschil-percentages betreffen het doorstroomoppervlak (waar het om gaat!!) niet de diameters.)
Thv de monageflens tegen de kop zijn er ook geen lassen aan de binnenzijde (aan buitenzijde gelast). Diameter is hier groter dan de kop dus ook nog ruimte voor het een poorten van de kop.
Ze zijn voorzien van originele 12V montageflenzen en kunnen met standaard 24V voorpijpen op de originele 12V katalysator (zelfde als V6TB en 24V CF1&2) gemonteerd worden. Nog mooier zou natuurlijk nog een metaalkat. zijn, zoals die van Alfaholics bijvoorbeeld..
Dit alles was een bij-projectje naast mijn TB upgrade project waar weer veeeel te veel tijd in is gaan zitten...
En nu zijn ze dus te koop. Helaas geen koopje / vriendenprijs er zit werkelijk dagen werk in!

ps: eventueel 24V voorpijpen ook beschikbaar!