Rooibos
Newbie
Newbie

Alfa Romeo Spider 2011 1750TBI Italia Independent

ma mei 11, 2026 14:52

Hallo allemaal, via deze weg bied ik mijn Alfa Romeo Spider 1750 Italia Independent uit 2011 aan. Dit is een liefhebbers auto, precies zoals je 'm hebben wilt. Waarom ik er dan afscheid van ga nemen? Simpelweg omdat ik er te weinig gebruik van kan maken. Met twee kleine kinderen zit ik in de verkeerde levensfase en ben ik me aan het oriënteren op een Giulia. Mijn mooie Spider zie ik graag bij een echte liefhebber terechtkomen.

Italia Independent
Slechts 300 Alfa Romeo Spiders (600 Brera's) zijn er gemaakt in deze Italia Independent uitvoering. Hiervan zijn er wereldwijd slechts enkele tientallen gemaakt met de meest geliefde motorisering van het stel: de 1750 (of 1.8)TBI. De Italia Independent uitvoering onderscheidt zich van de rest door de matgrijze lak en een interieur met koolstofvezel trims in het dashboard en op het stuur. Het handgestikte leer op het dashboard en in de deurpanelen maken het geheel af. Je hebt ieder moment het idee in iets heel speciaals te rijden.

Technisch
Recentelijk is de accu vervangen voor een grotere, nadat de oude accu leeg was komen te staan en ik deze niet meer vertrouwde. De airco compressor hapert en wordt 26 mei bij de garage vervangen door een nieuwe. Dit hoeft de verkoop niet in de weg te staan. De afspraak staat en de prijs voor de vervanging is reeds bekend (wordt door mij betaald).

De Spider heeft altijd binnen gestaan in de garage en is enkel gebruikt voor zomerse ritjes. De speciale titaniumkleurige matte lak (Mat Magnesio) is altijd zorgvuldig met de hand gewassen. Verder is er geen enkele onderhoudsbeurt overgeslagen. Het dakmechanisme werkt subliem en zonder storingen. Alle facturen van de afgelopen jaren zijn beschikbaar. Daarmee is deze Spider aantoonbaar werkelijk in topconditie. De APK is 31-03-2026 vernieuwd, dus tot maart 2027 geldig. Samenvattend dus een Spider zonder problemen, waar je direct van kunt genieten.

Geïnteresseerden zijn welkom om te komen kijken en ervaren. De richtpijs op AutoScout24 is €25.500. Ik zou er echter best wat voor over hebben om te weten dat hij goed terechtkomt bij een liefhebber.

Plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Te koop”