Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 12:21

Mooi Roebar. Zie nog wat bekende modelletjes her en der :wink: En die mini-Ricotti is echt geinig, zeg, heb weer wat te zoeken :D


Bij deze wat gedetailleerdere foto's van mijn vitrine:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben vandaag bezig wat te herinrichten, vandaar de open plekken, en afstoffen... Afstoffen? :schrik: Yep, moet af en toe toch gebeuren, zelfs in een vitrine zijn er luchtwervelingen (zeker als er verlichting is, vanwege de warmte). Stofdichte vitrines kosten een kapitaal... Ik gebruik voor het afstoffen een struisvogelveren plumeautje, dat is superzacht.

Nog wat tips voor vitrines:
  • * zet ze niet op de tocht (zoals vlak bij de voordeur). Het is niet te geloven hoeveel troep er in korte tijd de vitrine binnenstuift...
    * zet geen modellen al te dicht onder de verlichting om snelle veroudering van decals en bandjes en verkleuring van het plastic te voorkomen.
    * zorg dat de lampen ook aan de bovenkant hun warmte kwijt kunnen (kan zelfs brandgevaarlijk zijn!)
    * 40 cm diep is eigenlijk wel het maximum, anders zie je niet wat er tegen de achterwand staat.
    * koop 'm niet te klein ;) verzamelingen groeien vaak harder dan je denkt...
Naast modellen verzamel ik ook op heel beperkte schaal Alfa-curiosa, een voorbeeldje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 12:31

Wat een collectie. :shock:
Nu we toch bezig zijn met vitrine kasten. Hier dan mijn bescheiden verzameling. Een paar racers staan er niet bij op wegens plaatsgebrek.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 12:39

Wauw Dink, wat een collectie :shock: :shock: :shock: :shock:
Prachtig !

Collectie van Kas en Roebar mag er ook zeker zijn ! 8) 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 12:40

Smullen, Kas! Wat apart, die Ascom-75.. nog nooit gezien??? Die witte TV-spielfilm 156 ook nog nooit.

Maak je de kentekens zelf, of doe je dat met decals?


O ja, @GC: een 1:18 Giulia is er van Minichamps, zowel 1300 als 1600. Zoek vooral op MP en eBay, als je geluk en geduld hebt, heb je er voor ongeveer 30 euro er één te pakken.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 12:44

Ik spuit die modellen zelf. Kentekenplaten kun je kant en klaar kopen, of ook zelf maken met wrijfletters. Decals kun je ook los kopen. Ik zal er wat foto`s van maken zo dadelijk.
Voor de snelle bieder, een mooie Bertone op E bay.

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:06

:shock: Jeetje wat een mooie vitrines allemaal hier.
Mijne is te klein om hier te plaatsen.

@ KAS die bertone is echt mooi gemaakt maar hij is al weg........

Ik heb hier nog een 250 Testarossa 1957 staan in schaal 1:18 verchroomde uitvoering van burago
Weet iemand daar de waarde van tegenwoordig :? heb haar 10 jaar geleden gekocht voor 250 gulden :roll:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:07

Bij deze. Een Bburago 156. Wit gespoten en bestickert.

Afbeelding

Een 75 van Bburago. Ook gespoten en bestickert.

Afbeelding

Een Sprint Veloce van Mebytoys. Gespoten en meer gedetailleert gemaakt. Prachtig model. Goed van vorm.

Afbeelding

Een Alfetta van Mebytoys en een Giulietta van Mattel. Ook gespoten en aangepast.

Afbeelding

Ik ben via E bay eindelijk in het bezit gekomen van een model van de Alfa 90. Als ik hem thuis heb zal ik een topic starten waarin ik precies laat zien wat ik doe om de auto mooier te maken. Ik ben van plan om de auto in de kleuren van mijn 90 te spuiten. Zoals ik ook met mijn ex 75 gedaan heb.

Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:14

Ik ben van plan om de auto in de kleuren van mijn 90 te spuiten. Zoals ik ook met mijn ex 75 gedaan heb.

Afbeelding
Wow ... super resultaat Kas . En een prachtig initiatief om hier wat aanpassingstips te gaan zetten :thumbs: Want onze nieuwste aanwinst kan ook wel wat spuitwerk gebruiken .

Ik abonneer mijnen novantamanu alvast op dit topic :wink:

Kristal

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:16

Nou mot zeggen dat ik ook wel nieuwsgierig wordt KAS.
Laat maar gauw komen :P

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:24

Mijne is te klein om hier te plaatsen.
Welnee, plaatsen die plaatjes! Élke verzameling heeft z'n waarde! Ik heb geen flauw idee van de waarde van die Bling-Ferrari, maar ik verbaas me op eBay/MP/Speurders nog regelmatig over wat sommige zaken op (moeten) brengen.

@Kas, zijn die Ascom en TV-Sp. nagemaakt van auto's die zo hebben rondgeracet of is het fantasie? Vind ze erg leuk om te zien.


Ik had laatst wat info over zelf decals maken bij elkaar geGoogled, maar door m'n computercrash is dat allemaal foetsie. Weet wel dat Folex fabrikant is van beprintbare transparante plakfolie. Ben benieuwd of er ook wit van bestaat, want dat kan je dus niet printen...

En een eind hierboven heb ik eens wat geplaatst over die afweekdecals (watersliders of hoe het allemaal ook mag heten) die je zelf kan printen, maar dat is nogal aan de prijs. Binnenkort plaats er hier wel weer wat meer info over.

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:30

:shock: Wat een mooie collecties zeg :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:41

Nou mot zeggen dat ik ook wel nieuwsgierig wordt KAS.
Laat maar gauw komen :P
Ik ook. Als hij binnen is ga ik aan de slag.

@ Dinky Boy, Het zijn fantasieracers. De decals koop ik los of via op rommelmarkten aangeboden bouwdozen. De decals haal ik eruit en de wielen, stoelen etc. De rest gooi ik weg. Nummerplaten maak ik meestal zelf dmv wrijfletters op een gele sticker. Hieronder nog een voorbeeld van een ex 75 uit 1988.

Afbeelding

Zo doe ik het ook met modellen in 1 op 43. Mijn oude Suds.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 13:57

Ik ben over het algemeen niet zo bewerker van modellen, maar toen ik een paar jaar terug eens twee weken met een stevige griep thuiszat heb ik de Solido-kits die ik al jààààààren had liggen maar eens in orde gemaakt...

Afbeelding

Afijn, binnenkort de Nekootjes maar eens aanpakken... Heb ook nog een kit van een B.A.T. 9 liggen, maar dat ga ik uitbesteden.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 15:35

Ik verbouw niet al mijn modellen, maar sommige, zoals de Mebytoys of de Bburago`s lenen zich er prima voor. Daarvan is alles in de kleur. Verlichting, sierstrips etc. Ze worden er zoveel mooier van. Je moet alleen wel een vaste penseelhand hebben.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo dec 18, 2005 17:08

Nu op eBay.... Wat een zeldzaam kleurtje met de prijs doet... :shock:
Afbeelding
Dat dure model is niet verkocht, zelfs met een bod van 550 euro werd de minimumprijs niet gehaald.
Ik vind het een verdachte veiling, kijk maar eens naar de biedingsgeschiedenis... Wat doet die 'braucanteur' daar? Als je zijn feedback bekijkt heeft-ie in een ver verleden twee keer een transactie gehad met... jawel, dezelfde aanbieder als van dit model. Kan 'toeval' zijn, maar ik heb het idee dat hier sprake is van ongeoorloofde prijsopdrijving.

Ik heb inmiddels ook een Belg op mijn zwarte lijst gezet, daar zie ik soortgelijke constructies. Toen ik een keer een vraag stelde over één van z'n objecten kreeg ik meteen als antwoord dat ik maar snel moest bieden, 'want er zijn al veel volgers'. Dat slaat als een tang op een varken.
Kortom, als het om wat duurdere objecten gaat, steek wat tijd in het onderzoeken van feedback, óók die van de bieders.

Ik had zonet overigens weer een spoof-mail, afkomstig van 'eBay SafeHarbour'. Zou ik via een link m'n account opnieuw moeten bevestigen wegens verdachte transacties. Meteen doorgestuurd naar spoof@ebay.com en direct antwoord gekregen dat het geen mail van eBay zelf is.
Als eBay iets van je wil weten, sturen ze altijd ook een bericht naar je berichtenbox op je 'mijn eBay'-pagina. Blijf alert!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”