Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 16:21

Leuk, die 75 :D die heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ik ken alleen de genoemde Polizia, de rode en de Forza Italia versie.
Er is nóg een versie:

Afbeelding

In 1990 uitgegeven door Treavalon/Adri Appelman ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van Alfa Romeo (Ottantanni-feest met de Eurotrophaeum tour). Denk dat dit mijn eerste 'post-aankoop' was.

:idea: Goh, zou toch leuk zijn als met het honderdjarig bestaan.... guess what! Dat project loopt al. Ik zal eens zien of ik er wat fotootjes van kan vinden. Gaat nu overigens om 1:43 modellen.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 16:26

Een stationcar, Mark? :wink:


Koen
Heel gaaf idee maar ik weet niet of ik dat aandurf, ik ben nog maar een beginner :lol:
Een Nuova lijkt me ook erg leuk maar zelfs dat is al een beste klus.
Ik ga er eens even goed over na denken 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 16:29

Leuk, die 75 :D die heb ik echt nog nooit eerder gezien. Ik ken alleen de genoemde Polizia, de rode en de Forza Italia versie.
Er is nóg een versie:

Afbeelding

In 1990 uitgegeven door Treavalon/Adri Appelman ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van Alfa Romeo (Ottantanni-feest met de Eurotrophaeum tour). Denk dat dit mijn eerste 'post-aankoop' was.

:idea: Goh, zou toch leuk zijn als met het honderdjarig bestaan.... guess what! Dat project loopt al. Ik zal eens zien of ik er wat fotootjes van kan vinden. Gaat nu overigens om 1:43 modellen.
Ja ok, die vergat ik nog maar ik doelde ook meer op de versies door Majorette zelf uitgegeven :wink:
deze begon zijn leven ooit gewoon als normale rode.
Leuk trouwens, die rit was ik bij, met mn ouders in de Giulia, als 4 jarig jochie ofzo. heb dr nog een heel fotoboek vol van 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 17:25

Een stationcar, Mark? :wink:


Koen
Heel gaaf idee maar ik weet niet of ik dat aandurf, ik ben nog maar een beginner :lol:
Een Nuova lijkt me ook erg leuk maar zelfs dat is al een beste klus.
Ik ga er eens even goed over na denken 8)
Wat dacht je van zo'n beach-car achtig ding, dat Progetto ooit op 1/43 heeft gemaakt....
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo mei 27, 2009 17:39

Die komt hier ter sprake.

Ik ken hem trouwens van Giocher (uit te spreken zoals de Engelsen 'joker' zeggen), maar als ik die wieltjes op die foto zie lijkt het idd Progetto K.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 17:46

Een stationcar, Mark? :wink:


Koen
Heel gaaf idee maar ik weet niet of ik dat aandurf, ik ben nog maar een beginner :lol:
Een Nuova lijkt me ook erg leuk maar zelfs dat is al een beste klus.
Ik ga er eens even goed over na denken 8)
Wat dacht je van zo'n beach-car achtig ding, dat Progetto ooit op 1/43 heeft gemaakt....
Je bedoelt die auto die werd gebruikt voor hoogbezoek bij de Alfa fabriek:



Model dat je bedoelt is overigens van Giocher :wink: maar lijkt wel erg op een progetto dus dat was waarschijnlijk wel de basis.
Wel een stoer idee, hmm er is ook zoveel mogelijk met een Giulia :P

EDIT: Dink was me voor :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo mei 27, 2009 18:59

Ook een leuk idee die open Giulia en redelijk simpel te bouwen al zul je wel het e.e.a. moeten aanvullen in het interieur. Wat de stationcar betreft: de acherruit heb je al (is toch gewoon de achterruit van een berlina?) en het belangrijkste deel van de klep ook al. Dak verlengen is niet al te ingewikkeld, is te bouwen door het verlijmen van kunsstofplaatdelen op elkaar. Interieur is vrij simpel. Wel een leuk project om zelf eens te proberen. Alleen liggen er bij mij eerst nogal wat onafgemaakte projecten zoals een 1:24 Fiat 600 Jolly met rieten interieur (echt vlechten met heel dun draad) en een Giulia Junior Zagato die een Togi lookalike moet worden. En niet te vergeten de Lancia Gamma coupé met targadak, de Flaminia cabriolet en de Lancia Appia camioncino.... tja...

:roll:

Koen

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 19:19

Ook een leuk idee die open Giulia en redelijk simpel te bouwen al zul je wel het e.e.a. moeten aanvullen in het interieur. Wat de stationcar betreft: de acherruit heb je al (is toch gewoon de achterruit van een berlina?) en het belangrijkste deel van de klep ook al. Dak verlengen is niet al te ingewikkeld, is te bouwen door het verlijmen van kunsstofplaatdelen op elkaar. Interieur is vrij simpel. Wel een leuk project om zelf eens te proberen. Alleen liggen er bij mij eerst nogal wat onafgemaakte projecten zoals een 1:24 Fiat 600 Jolly met rieten interieur (echt vlechten met heel dun draad) en een Giulia Junior Zagato die een Togi lookalike moet worden. En niet te vergeten de Lancia Gamma coupé met targadak, de Flaminia cabriolet en de Lancia Appia camioncino.... tja...

:roll:

Koen
Afbeelding

De achterruit is toch wel degelijk anders dan de Berlina maar ik denk wel dat ie makkelijk na te maken is van doorzichtig plastic.
Hmm ik ga eens kijken of dit uit te voeren is 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 20:19

Die komt hier ter sprake.

Ik ken hem trouwens van Giocher (uit te spreken zoals de Engelsen 'joker' zeggen), maar als ik die wieltjes op die foto zie lijkt het idd Progetto K.
Model dat je bedoelt is overigens van Giocher :wink: maar lijkt wel erg op een progetto dus dat was waarschijnlijk wel de basis.
I stand corrected :oops:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 22:16

De achterruit is toch wel degelijk anders dan de Berlina maar ik denk wel dat ie makkelijk na te maken is van doorzichtig plastic.
Hmm ik ga eens kijken of dit uit te voeren is 8)
Dan kan je eigenlijk niet om KB 116 heen. Een zeer compleet overzicht van alle variaties van de promiscua: lange of korte achterklep, grote of kleine scharnieren, oplopende of doorlopende daklijn etc.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 22:17

De achterruit is toch wel degelijk anders dan de Berlina maar ik denk wel dat ie makkelijk na te maken is van doorzichtig plastic.
Hmm ik ga eens kijken of dit uit te voeren is 8)
Dan kan je eigenlijk niet om KB 116 heen. Een zeer compleet overzicht van alle variaties van de promiscua: lange of korte achterklep, grote of kleine scharnieren, oplopende of doorlopende daklijn etc.

Afbeelding
Hmm, zo ff beneden in de kast speuren of ik die heb dan :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 100 anni Alfa Romeo

wo mei 27, 2009 23:26

In 1990 uitgegeven door Treavalon/Adri Appelman ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van Alfa Romeo (Ottantanni-feest met de Eurotrophaeum tour). Denk dat dit mijn eerste 'post-aankoop' was.

:idea: Goh, zou toch leuk zijn als met het honderdjarig bestaan.... guess what! Dat project loopt al. Ik zal eens zien of ik er wat fotootjes van kan vinden. Gaat nu overigens om 1:43 modellen.
Afbeelding

Dit is de selectie geworden voor de 2010 Centenario op basis van de overbekende Solido bruine Giulia GT 1300 en rode GTV.
Van Mondo Motors 2 MiTo modellen in rood of zwart.
Zullen op de NAMAC beurs wel bij Adri de Vries ( Automodelli met één Italiaans vlaggetje ) op de tafel verschijnen of zijn direct bij Adri Appelman.
te bestellen.
Ook aan '90 jaar Alfa Romeo' heeft Appelman destijds gedacht. De proteo rode en zilvergrijze Bburago Street Fire Alfa 156
kregen die dak opdruk mee.
Dezelfde bruine Solido GTJunior met opdruk van '25 jaar SCARB 1978-2003' is nog in ruime voorraad voorhande bij Gijs Jordans.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo mei 27, 2009 23:42

Ik bedoelde met "ik zal eens zien of ik fotootjes kan vinden" eigenlijk ook "ik wacht gewoon tot Fer reageert" :biggrin:

Dank je, Fer ;)

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Giulia Ti cabrio 4 posti

do mei 28, 2009 00:21

Die komt hier ter sprake.

Ik ken hem trouwens van Giocher (uit te spreken zoals de Engelsen 'joker' zeggen), maar als ik die wieltjes op die foto zie lijkt het idd Progetto K.
Afbeelding

De Giulia Ti cabrio van Giocher is gemaakt in resin. Angelo Belotti is voor het model wel uitgegaan van een Progetto K 1:43 als basis.
Het proces om het model te creeren duurde een paar jaar voordat hij onze gezamenlijke Miniatura aankoop eindelijk kon uit leveren in 2004.
Bij een aantal Novegro-Linate beurs bezoeken liet hij steeds zien hoe ver hij (nog niet ) was.
De mallen trokken voortdurend krom op de dorpels langs de stoelen. Met diverse resins en verstevigingen is hij aan het experimenteren geweest.
Binnen de kleine serie, die hij dan voor ons gemaakt heeft , waren helaas een aantal exemplaren van matige kwaliteit, op een iets wat scheeft chassis.

Blijft een leuk model en idee om gemaakt te krijgen in 1:43, de 1:1 stond tot voor kort nog gestald op test circuit Balocco.
1966 gebruikt bij bezoek van de Italiaanse president Saragat aan Alfa in Arese

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

do mei 28, 2009 17:09

Misschien dat iemand hier hier iets op weet.
Zoals gezegd heb ik een VB Firenze GtaM liggen die dermate slecht opgeschilderd is (niet door mij) dat ik deze opnieuw moet spuiten.
Nou heb ik al beslist dat ie weer Alfa rood word maar ik ben voor de puntjes op de i nog op zoek naar decals voor een dergelijke auto.
In ieder geval wil ik er klavertjes op en het autodelta logo zou ook leuk zijn.
Mocht iemand iets weten of nog leuke suggesties hebben voor een rode GtaM dan hoor ik dat graag.
Momenteel is ie rood met witte neus en nr 27 naar Toine Hezemans auto.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”