Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-car

wo jan 07, 2009 13:25

Ik vind de algemene verhoudingen eigenlijk niet zo denderend :? had wel beter verwacht van Spark..
T lijkt allemaal wat te hoekig te zijn.. (misschien ligt t aan mij hoor..)
Is spark tegenwoordig geen onderdeel van Minichamps? waarom dan niet de mal gebruiken van de 164 super, die vind ik qua verhoudingen een stuk overtuigender.

de echte:

Afbeelding

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-

wo jan 07, 2009 14:32

Is spark tegenwoordig geen onderdeel van Minichamps? waarom dan niet de mal gebruiken van de 164 super, die vind ik qua verhoudingen een stuk overtuigender.
Alleen de distributie. Spark, Bizarre, Red Line en Le Mans Miniatures zijn merken van Minimax. Minichamps doet de distributie van Minimax en (in ieder geval in Europa) ook die van Kyosho.

Het eerste wat Minichamps deed was het verhogen van de prijzen van Spark. Tamelijk lullig en naar mijn idee bedoeld om het eigen marktaandeel te beschermen. Dat had namelijk last van de sterk gestegen zink-prijzen, belangrijk bestanddeel van de zamac-legering waarvan de carrosserieën worden gemaakt. Spark en Bizarre modellen zijn van resin (kunsthars), dus die prijsstijging kon in ieder geval niet daar aan liggen.

Als deze 1:43 Pro-car in werkelijkheid net zo hoekig is als op de foto schrap ik hem van mijn wensenlijst...

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-

wo jan 07, 2009 14:43

Nog een foto van de site van Spark:

Afbeelding

De neus overtuigt me niet voor de volle 100%... lijkt wel alsof de koplampen en het hart bijna vertikaal staan. We zullen zien als het model in levende lijve bekeken kan worden.
Will Be a Great Addition to my collection as and when it comes out, look good, but like you said will have to be seen in the flesh me thinks ????

Saluti
alfasudjoe

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-

wo jan 07, 2009 15:49

but like you said will have to be seen in the flesh me thinks ????
Righto... as for now the front makes me think of the 1988 'B3' VW Passat... :?

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-car

wo jan 07, 2009 17:07

De neus van die procar is idd een mislukking zgz , erg jammer , dan ziet de Super uitvoering er idd vele malen beter uit. 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spark 164 V10 Pro-

wo jan 07, 2009 22:57

Ik vind de algemene verhoudingen eigenlijk niet zo denderend :? had wel beter verwacht van Spark..
T lijkt allemaal wat te hoekig te zijn.. (misschien ligt t aan mij hoor..)
Is spark tegenwoordig geen onderdeel van Minichamps? waarom dan niet de mal gebruiken van de 164 super, die vind ik qua verhoudingen een stuk overtuigender.

de echte:

Afbeelding

Afbeelding
En er is meer mis met dit model, hoe langer ik kijk hoe meer me opvalt:

- de koplampen zijn veel te helder
- de chroomstrip hoort niet langs de onderkant van de voorruit en de achterruit door te lopen
- waarom hebben ze een liggende chroomstrip bovenop het kunststof geplaatst (voorbumper, achterbumper, zijkanten)????
- ik vraag me af of die (weliswaar zeer fraaie) motor in het echt wel open en bloot in de auto lag. Ik heb in ieder geval al één foto gevonden die nogal overtuigend suggereert van niet:
Afbeelding

Het lijkt weer de typische Spark spagaat: een heel fraai en erg mooi afgewerkt model, maar er klopt teveel gewoon niet wanneer je er een klein beetje kritisch naar kijkt.

Toch ook een paar pluspunten:
- Ze hebben aan de naad in het dak gedacht (in tegenstelling tot Alezan!)
- hij hangt netjes laag op z'n wielen
- hij heeft een goed getroffen achterspoilertje
- hij heeft de groene band op de voorruit
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Saviem SG2 wordt Alfa F20

do jan 08, 2009 13:08

De Saviem in Alfa Romeo tenue was al eens aan de orde geweest, en ook in dit topic heb ik al eens een verbouw laten zien: F20 Ambulanza CRI.

Basis voor de verbouw is de Saviem SG2 van Ixo/Altaya.

De verbouw uit de link ziet er leuk uit, maar gaat op een paar punten de mist in:

- locatie richtingaanwijzers vóór. Die zitten op de Alfa veel lager.
- het 'doosje' direct boven de grille, een omgekeerde trapezium met daarop het AR-logo
- de type-aanduiding F20 (of A38 bij de uitvoering met laadbak, F staat voor 'furgone' = bestelwagen, A voor 'autocarro') ontbreekt

- hoe in dit specifieke geval de grille is aangepast is door het zwart niet zichtbaar, maar daar hoort geen 'Saviem' in te staan. Je kan het bij de Ixo/Altaya er af dremelen, maar dat zal geen goed resultaat opleveren.

Ger Franse heeft de oplossing:

Afbeelding

De juiste grille en aanduidingen, gefotoëtst.

Afbeelding

Rechtstreeks bij Ger te bestellen (zie email in de afbeelding), voor een alleszins sympathieke prijs van € 7,50.
Voor de belangstellenden die a.s. zondag ook op de NJR in Drunen aanwezig zijn: reageer snel!

Per post kan uiteraard ook, het weegt bijna niks en kan gewoon in een envelop.

Ik heb er al één besteld zodat ik eindelijk mijn reeds gestripte exemplaar kan gaan opbouwen.
De Saviem richting aanwijzers gaan er af, de nieuwe en het doosje snij ik uit een stuk modelbouwplaat (polyurethaan geloof ik).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mille Miglia

vr jan 09, 2009 11:43

Hachette is gestart met een nieuwe kioskreeks, geheel gewijd aan de Mille Miglia.

Het eerste Alfa-model, verschijning in de kiosk gepland voor 7 februari is inmiddels al weer bij de 'voorloop-Chinezen' op eBay verschenen:

Afbeelding

Afbeelding

Deze eerste Alfa is de 6c 1750 Gran Sport waarmee Tazio Nuvolari met bijrijder Guidotti in 1930 de Mille Miglia op zijn naam zette, voor stalgenoot Varzi.

Afbeelding


Het model mist ten opzichte van het origineel de extra lampen onderaan de voorruit.

En nou het gekke: deze nummer 84 is een heruitgave van Hachette's eigen model uit de eerdere 'Auto Italiane' reeks: en die heeft die lampjes weer wél... :roll:

Brumm, dat deze overwinnaar al jaren geleden modelleerde heeft deze lampjes ook op het model gezet. Ook de rode kappen over de koplampen (elders op het forum al besproken) ontbreken op de Hachette. Of dit al dan niet correct is weet ik niet. Het kan best zijn dat Nuvolari niet de gehele 1600 km met die kappen heeft gereden.

En dan verscheen dezelfde auto ook nog eens in de Fabbri kiosk reeks 'Alfa Romeo Sport Collection' en die lijkt verdacht veel op de Hachette... Belangrijk verschil is dan de gekleurde band over de neus, die is op de Fabbri simpelweg wit.


Andere Alfa's die voor deze reeks zijn aangekondigd:

1900 SSZ, 4 april, zou best eens een heruitgave van de Fabbri kunnen zijn,
Giulietta Sprint Veloce, 2 en ook dat zal ongetwijfeld alleen maar een nieuw kleurtje op een bestaand model zijn.

Meer Alfa's zijn er tot nog toe niet aangekondigd, maar er zijn genoeg varianten te verzinnen, zoals de Giulietta TI, de 1900 (berlina en coupé), en niet te vergeten de Matta 3M en 4M.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mille Miglia

vr jan 09, 2009 11:49

Another New model from spark


Afbeelding

Gebruikersavatar
Freccia
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: do jun 12, 2008 22:01
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mille Miglia

zo jan 11, 2009 17:53

Toch even deze leuke versie van de 164 laten zien....

Afbeelding

Luc

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mille Miglia

zo jan 11, 2009 19:24

Vandaag leuke Giulia Sprint GTA 1965 gekocht van het merk Road Signature,
is wel mooi van detail 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . 2009 beurzen

zo jan 11, 2009 20:29

NAMAC model beurzen 2009 in Houten Euretco gebouw

voor in de nieuwe agenda:
10 januari
4 april
6 juni>>>>> let op wijziging wordt >> 9 mei
25 juli
3 oktober
5 december

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Welly verrassing

ma jan 12, 2009 02:30

Welly maakt modelauto's in diverse schalen, maar was in 1:43 nog niet zo erg actief (of misschien nog wel helemaal niet).


En dan is er opeens deze 147 'restyling' in blauw metallic en zwart.

Afbeelding

Met correcte proporties en een mooie lakkwaliteit. En het mooiste van alles... de prijs: bij TinyToyCars € 5,95. Alleen Minichamps maakte eerder al een 147 met nieuwe neus, in champage metallic of rood. Zeer goed gedetailleerd, maar wel met een prijs van rond de € 30, als je het geluk hebt er eentje te vinden.

Afbeelding


p.s. Fer, aan jou ook dank voor je Welly-verrassing ;)

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Welly verrassing

ma jan 12, 2009 09:19

Dat ziet er ZEKER VOOR DAT BEDRAG erg goed uit. Daar kun je hem niet voor laten staan.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Welly verrassing

ma jan 12, 2009 14:06

Kan eindelijk eens een fotootje plaatsen van de eerste gevulde vitrine. Wonen pas 4 jaar hier... :oops: ... en nu dan eindelijk opgehangen :D . Volgende mag geen 4 jaar duren (als het goed is, zal die komend weekend aan de beurt zijn!)

Groet Sudman

Afbeelding
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”