Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

do apr 10, 2008 09:27

@Alfavaganza: goh, heb je die zeldzame paarse niet? :wink:

Mooi kwartet hoor.


MondoMotors kondigde op de Spielwarenmesse een 159SW in Superbike Safety Car uitvoering aan in 1:18 en 1:24. Daar is inmiddels een 1:43 model bijgekomen:

Afbeelding

Om naast de M4 159 berlina 'SBK' te zetten? Misschien wel, misschien niet. Want dan valt op hoeveel simpeler deze MondoMotors is. Dat mag trouwens best voor een prijs ruim onder de 10 euro. Er kunnen natuurlijk meer 159 SW SBK Safety Cars in de wereld zijn met onderlinge verschillen. Ten opzichte van de Nederlandse 1:1 (die van de week tijdens de opening van de Galleria in Amsterdam daar op het terrein stond) mist dit model een paar zaken. Ten eerste de SBK logo's. Zal wel een kwestie van rechten zijn. Verder een zwaailicht en antenne. De spiegels zijn (net als het 'hart') gewoon zwart in plaats van zilvergrijs. En de opdruk zit alleen op de carrosserie en loopt niet door over de ruiten. Zo kan de decorering volledig met tampondruk worden gedaan, waar M4 decals gebruikt.

Afbeelding

De grotere MondoMotors modellen (p.242) zijn wel van alle toeters en bellen voorzien, ook al loopt de tekst ook daar niet door over de ruiten.


Edit: Oeps, achterop wél SBK logo's. (Maar geen streamer)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kroonprinsesje

do apr 10, 2008 12:53

Is je het nummerbordje opgevallen .......MI-BO..... je zou haast denken dat ze daar het idee van een MI-TO vandaan hebben gehaald.....
de geschiedenis herhaalt zich .......
Ja, had ik inderdaad naar zitten kijken :P

Latere versies hadden een witte plaat met zwarte letters/cijfers:

Afbeelding

Misschien dat dat samenviel met de naamswijziging van Politoys in Polistil.

Waneer is die naamswijziging eigenlijk ingegaan?Dacht dat de kunstofmodellen van Politoys alleen in de jaren 60 geleverd waren.Ik kom hier op omdat ik hier twee Alfasuds heb staan in 1/25 waarbij er eentje van Politoys is en de andere van Polistil,en die zijn ergens uit midden jaren 70.
Ha en als ze bij de Dauphine nog niet op Mi to zijn gekomen ,dan toch zeker bij deze Alfasud :D

Frank

Afbeelding

Afbeelding
Links de mi.to..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

do apr 10, 2008 12:59

De naam Politoys verdween midden jaren 70 als ik t goed heb. Mijn groene Montreal is ook nog een Politoys-S (1:43 was M, 1:24 S en er was nog E, tevens 1:43)
Die blauwe heb ik nog niet eerder gezien overigens, leuk 8)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

do apr 10, 2008 19:46

@Alfavaganza: goh, heb je die zeldzame paarse niet? :wink:

Mooi kwartet hoor.
Thanks Dink. Tja, ik wilde op die paarse bieden, maar die rare verkoper had de veiling al gesloten ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** .Polistil

do apr 10, 2008 23:31

De naam Politoys verdween midden jaren 70 als ik t goed heb. Mijn groene Montreal is ook nog een Politoys-S (1:43 was M, 1:24 S en er was nog E, tevens 1:43)
Die blauwe heb ik nog niet eerder gezien overigens, leuk 8)
1971 werd het Polistil, bij de introductie van de M en E (export) serie (was daarvoor de 500 reeks)
Het boekje "Made in Italy" Classic Miniature Vehicles van Dr. Edward Force is een leuk overzicht en naslagwerkje.
Voor alle Italiaanse die-cast merken.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

do apr 10, 2008 23:36

De naam Politoys verdween midden jaren 70 als ik t goed heb. Mijn groene Montreal is ook nog een Politoys-S (1:43 was M, 1:24 S en er was nog E, tevens 1:43)
Die blauwe heb ik nog niet eerder gezien overigens, leuk 8)
Ok,ja dan kan het wel kloppen,de 1/25 Alfasuds kwamen rond die tijd op de markt,wist alleen niet dat de kunstof politoys modellen zo lang gemaakt zijn.De blauwe 1/25 Sud is een wel wat zeldzamere kleur,de beige en gele zijn wat algemener.

Groet,

Frank

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

vr apr 11, 2008 05:07

Het leek wel sinterklaas vandaag. :mrgreen:

Ten eerste de Carpin 155 ti-z in het wit.
En de Remember 155 GTA Coca-Cola.

Afbeelding


(P.S. De zwarte rand om het voorraam van de carpin lijkt op de foto erg rommelig geschilderd. Dat is in het echt niet het geval.)

Maar ook nog iets wat half hier en half in de gadget hoek hoort.
Een 155 dtm sleutel hanger in het vernikkelde witmetaal. En een martini horloge. Dat horloge zit net als de sleutel hanger in de orginele verpakking en heeft nog beide bescherm plakkertjes. (eentje voor de wijzerplaat en eentje achterop.)
De batterij is inmiddels opgehouden met werken.

Van de sleutel hanger is goed te zien dat er naar de herpa 155 is gekeken maar er zijn wel kleine verschillen. (voorraam o.a. is groter bij de sleutel hanger.)
Ik heb er dus even een herpa als vergelijk naast gezet.

Afbeelding



De onderkant laat toch een duidelijk verschil zien:

Afbeelding

En samen met het martini horloge.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

vr apr 11, 2008 08:04

Het leek wel sinterklaas vandaag. :mrgreen:

Ten eerste de Carpin 155 ti-z in het wit.
En de Remember 155 GTA Coca-Cola.

Afbeelding


(P.S. De zwarte rand om het voorraam van de carpin lijkt op de foto erg rommelig geschilderd. Dat is in het echt niet het geval.)
Dat komt omdat de foto verkleind is. Als je erop klikt voor het originele formaat ziet het er een stuk beter uit. Gefeliciteerd, mooie aanwinsten!
Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

vr apr 11, 2008 10:52

Voor wie van het thuisfront wel eens commentaar krijgt dat al die euro's beter in 'nuttige' zaken gestoken kunnen worden:
Op 10 maart 2008 zijn bij een veiling van Dinky Toys twee wereldrecords wat betreft verkoopprijzen gevestigd, een voor een set en een voor een los model.

Een set van 6 nr 28 1e type bestelauto's met originele doos, in uitnemende staat, bracht 30.000 pond op (38.000 euro). Is zo'n set normaal al zeer schaars, de staat waarin hij verkeerde maakte hem uniek.

Nog spectaculairder was de veiling van een nr 28 type 1 bestelauto met het opschrift " W.E. Boyce", een rijwielhandel in Londen, in zeer goede staat. Het bestaan van dit model was tot heden niet bekend !
Het bracht 17.000 pond op (21.000 euro).
Voor meer informatie zie de website van Vectis, http://www.vectis.co.uk.
Bewaar dit berichtje, laat het bij een volgende keer commentaar zien en zeg dat je je juist erg inhoudt :biggrin:


Kwam het bericht tegen op het (zieltogende) NAMAC-forum.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . safety car

za apr 12, 2008 04:55

Gefeliciteerd, mooie aanwinsten!
Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?
Bouwkwalitiet van remember is top. Ik heb hier 9 remembers staan en zelfs voor de verkoop wel eens een dubbelle in mijn handen gehad en die zijn bijna altijd identiek.
En heel erg mooi gemaakt. (Ik krijg er binnenkort nog 7 bij. Daar zitten wel een paar dubbelle bij, maar die waren al heel lang onderweg. Van die 7 zijn er 3 die ik nog niet had, als ze ooit aankomen...... )
Heel soms staat van de ene een wiel net niet helemaal recht. Maar dat is ook alles wat ik heb kunnen ontdekken. (En 1 foto op ebay waar een achterlicht decal niet helemaal mooi zat, op de foto dan. Ik heb toen door dat eerst even te melden een goede opgestuurd gekregen.)

Nog mooier is het Antonnette 43 dat al eerder langskwam. Daar verbleekt de rest inclusief remember dan weer bij.

Van Carpin had ik me iets meer voorgesteld. Dat zit bij mijn model niet zo erg verzorgt in elkaar als eigenlijk zou moeten. Maar omdat dat zo'n bijzonder model van zo'n bijzondere auto is maakt dat niet eens zo heel veel uit.
Het model komt lichtelijk grof over als je heel goed kijkt, komt waarschijnlijk door de extreem lage aantallen en het zelf maken van de onderdelen. Maar ik bekijk de modellen nu vrij nauwkeurig.
Het is alleen storend als je echt heel goed gaat kijken.

Vandaag ook nog wat aparts ontvangen.
Een kitje van een 155 V6ti. Gelimiteerd en genummerd in schaal 1:87.
Nog nooit eerder gezien en nu heb ik er 3.

Afbeelding

Op een doos staat 36,- maar ik kan me niet voorstellen dat dat de prijs in DM was toendertijd.
Roadrunner RS-185 alfa 155 dtm 1993 Sondermodell

En ik heb de nummers 187, 220 en 243.

@Alfaganza
En van jouw 164's vind ik die cabrio echt heel erg gaaf! Mooi model!

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . CarPin Models

za apr 12, 2008 10:19

Hoe is de bouwkwaliteit van Carpin en Remember?

Van de Novegro beurs heb ik een aantal Car Pin Models van de Alfa Abarth 1000 meegebracht voor de Miniatura vrienden.
Allen super gebouwd en smetteloos. Model ziet er beter uit, dan op diverse hier al geplaatste foto's.
In de vitrine stond ook de Alfa Abarth record wagen, die Denis Carrara opnieuw uitbrengt, heruitgave van de rood-witte oude Barnini. Dit 2 kleurig model is een aanrader, mocht je de Barnini niet hebben, of de 'zeldzame' kit niet zelf willen bouwen.

Kijk maar eens op de nieuwe site van Denis Carrara www.carraramodels.com
Vol met her-uitgave van (Barnini) Fiat Abarths en goede diorama's van Abarth garages en gebouwen.
Kwaliteit van de 2 Alfa Abarths is beter, dan zijn eerdere gebouwde : Alfa Spider 4e serie en de 155 Zagato

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 10:39

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 10:47

Benieuwd hoe de V6 TI's van HPI racing gaan worden...

De vorm lijkt mij in orde.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 18:57

Afgaande op het bericht bovenaan deze pagina hoef je je dus allerminst schuldig te voelen als je € 195 neertelt voor deze 2000 Sportiva 'Prova'.

Afbeelding

Van de 2000 Sportiva (van de hand van Franco Scaglione, die als een soort Vincent van Gogh onder de auto-ontwerpers, pas posthuum de waardering kreeg die hem toewam) zijn slechts twee exemplaren gebouwd, een rode en een zilverkleurige. Beide auto's, met onderling enkele verschillen in details, bestaan nog. De rode is tegenwoordig in bezit van een Oostenrijkse verzamelaar die er af en toe mee naar evenementen komt. De ander is in bezit van het Museo Storico en komt veelvuldig buiten, o.a. met de Mille Miglia. De Sportiva wordt niet gezien als het belangrijkste werk van Scaglione (dat is zonder meer de 33 Stradale en anders wel één van de BAT's), evenmin wordt hij snel genoemd als wordt gevraagd naar de mooiste Alfa's. Toch heb ik zwak voor de auto, heb een tijd geleden een 1:43 model van Gulp gekocht.

Gulp maakte ook de rode en heeft nu bovenstaande aan het rijtje toegevoegd. Was er nog een derde Sportiva dan? Nee, maar de zilverkleurige werd ooit gebruikt op Mugello voor testen met wielen met vleugelmoeren en remmen voor de Giulia 1300 GTA. En daar heeft Gulp dus een dat model van gemaakt. Met inderdaad miniatuur vleugelmoeren en 'PROVA'-kentekenplaat. En een zwarte vlek rond de uitlaat.... foei toch...

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nooit meer schuldgevoel

za apr 12, 2008 19:04

Sportiva heden ten dage :

Echt ook 1 van mijn favoriete Alfa's ooit. Echt supermooi!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En hier nog een paar voor de liefhebbers. (6e regel foto's van onderen)
http://www.gummen.org/fotoalbum/eveneme ... art_id=291
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”