Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Mach3tig gei

ma nov 26, 2007 20:04

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Mach3tig gei

di nov 27, 2007 10:33

In zijn algemeenheid vind ik de mooiste 1e generatie AR155 TS van SC Model, die ik hier eerder heb genoemd. Maar dat is weer een iets andere uitvoering dan de TS uit de DTM ...
Toevallig verschijnt er net een plaatje van een SC Modelli kit op het alfasport.net forum (geen standaard TS, maar de kwaliteit van de SCM kit is duidelijk):

Afbeelding

De Zwitserse bouwer heeft de kit zoveel mogelijk naar het voorbeeld van zijn eigen auto opgebouwd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Mach3tig geinig

di nov 27, 2007 10:38

Na de rode en de gele versie nu een plaatje van de zwarte MR 1:18 8c:

Afbeelding

Geweldig zoals het logo vrijwel rimpelloos in voorruit en dak weerspiegelt. Elke carrosseriekleur heeft zijn eigen kleur interieur.

€350 (op eBay) is een boel geld, maar afgaand op de foto's is dit model elke cent waard.

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Mach3tig gei

di nov 27, 2007 12:33

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Franse slag?

di nov 27, 2007 17:43

Nieuw van Norev:

Afbeelding

Eerlijk gezegd redelijk overbodig na de DeAgostini (okay, da's een smurf) en de M4 (ook net nieuw). En van die rode zwaailichten, of beter flitslichten want tegenwoordig zwaait er niets meer, begrijp ik geen sikkepit...

Ik kan in deze lichtbalk (van een 1:1 159 Polizia) in ieder geval geen rood ontdekken...

Afbeelding

Rick Steentjes

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Franse slag?

wo nov 28, 2007 15:30

Toevallig verschijnt er net een plaatje van een SC Modelli kit op het alfasport.net forum (geen standaard TS, maar de kwaliteit van de SCM kit is duidelijk):
Wat een mooi 155-modelletje. Is deze ergens te koop?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . 155

wo nov 28, 2007 15:47

Ben bang dat dat erg lastig wordt, Rick. Het kitje is al een aantal jaren oud en wordt vermoedelijk niet meer geproduceerd. Je zou de speciaalzaken eens kunnen benaderen of ze nog wat op voorraad hebben, of een keer naar de NAMAC beurs moeten komen.

Voor de 155-adepten hier nog een leuk overzicht: klikkerdeklik

Rick Steentjes

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . 155

wo nov 28, 2007 16:17

Ik ben nog altijd op zoek naar een 155 straatmodel schaal 1:18 of 1:24. Bestaat dit echt niet?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . 155

wo nov 28, 2007 16:28

Straatmodellen: niet dat ik weet.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Bruno's bolide

wo nov 28, 2007 17:19

Pakje uit Italië:

Afbeelding

Een Alfa 179 Formule 1 van Italiës publiekslieveling Bruno Giacomelli, van het Italiaanse merk Yaxon dat een hele reeks simpel vormgegeven maar toch aardige formule 1 modelletjes in de catalogus had. Absoluut niet te vergelijken met de hedendaagse modelletjes van de GP racers. De wieltjes zijn standaard, van plastic en aan de binnenzijde gewoon open. Niks geen afweekdecals (onze oosterburen noemen die heel fraai 'wasserschieber'), maar simpele transparante stukken plakkers met opdruk. Zet het model een paar dagen in de zon en de plakkers krullen er net zo hard af als dat je mondhoeken om laag krullen.

Afbeelding

Afbeelding

De detaillering is simpel gehouden. De verhoudingen zijn goed getroffen en dat maakt het juist zulke aardige modelletjes.

Afbeelding

Toch lijken er fouten in te zitten: het binnenste stel opstaande 'vinnen' voor de achterwielen ontbreekt en de achterspoiler rust op twee 'poten' in plaats van op één centrale. Ook hoort het horizontale plaatwerk vlak voor de achterwielen iets op te lopen en dat doet het bij het modelletje niet.

Afbeelding

Afbeelding

Wie geïnteresseerd is in het verhaal achter deze auto (Alfa maakte de met de voorganger 177 zijn herintrede in de Formule 1) moet het artikel van Evert Hamminga in KB 113 er maar eens bijpakken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . nog meer 155

do nov 29, 2007 00:19

Nieuw bij Tron:

Afbeelding

155 Polizia, een van de juiste (of bijna juiste) tint blauw voorzien DeAgostini model:

Afbeelding

Leuk dat daarmee de foute smurfenkleur wordt weggewerkt, maar waarom blijft de andere fout (chromen hart op een smallbody) dan zitten? En erger: waarom worden er zelfs andere fouten toegevoegd? Zie de kunststof hoeken achter de spiegels in carrosseriekleur en de witte portiergrepen.

Afbeelding

Ik vind die €60 euro die het model moet kosten zo echt niet gerechtvaardigd.


Ook bij de 155 Polizia Penitenziaria dezelfde fout van het chromen hart op het oude model:

Afbeelding

Ik heb overigens alleen maar foto's van widebody's kunnen ontdekken:

Afbeelding

Daar hoort dat chromen hart dus wel op, maar ik zie ook een logootje op het voorscherm dat op het model ontbreekt.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . nog meer 155

do nov 29, 2007 14:31

Het Duitse merk Siku heeft altijd een heel eigen uitstraling gehad. De modellen zijn nog steeds in de eerste plaats speelgoed en misschien dat het juist daarom een specifieke groep verzamelaars aantrekt. Het merk heeft bijna een cultstatus. Voor verzamelaars van Alfa Miniaturen biedt Siku tot nu toe weinig interessants. Alleen een al weer jaren uit het assortiment zijnde Montreal in oranje, groen, zwart en zilver metallic waarvan de laatste met zwarte portieren.

Per september 2008 komt er een 159. Kleur en uitvoering nog onbekend.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 16:21

Volgens mij is het eigenlijk al de vierde sleurhut in deze topic, maar goed. Toch wel grappig zo'n terugkerend aanhangerthema.

Afbeelding

Majorette-combi van Giulietta met caravan. De auto was mij iets te zwaar beschadigd maar een Fransoos had daar voor 7,50 geen moeite mee. Een naar binnen draaiend caravandeurtje lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Iemand een miniatuur driftbuitje gehad?

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 16:48

Hmmm... Nou weet ik waarom die trekhaak er zit... Heeft die van mij dus ook. Nou ja, dus nu maar op zoek naar een sleurhut... :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 17:39

Een naar binnen draaiend caravandeurtje lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Das toch altijd zo met speelgoed-caravan-deurtjes?
''Drive tastefully''

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”