Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . lachebekje :o)

vr okt 19, 2007 23:23

De postbode bracht vandaag weer eens wat lolligs:

Afbeelding

In Japan erg populair, karikatuur modelletjes. Een hele tijd terug heb ik er ook al eens aandacht aan besteed, o.a. aan de massieve modelletjes van Neko Works. Choro Q heeft een zeer uitgebreid assortiment. Eerder verscheen ook al de 147 GTA in rood en zwart. De Bertoontjes zijn inmiddels zeer gezocht.

Bij dit gevalletje moet je even goed kijken om te zien wat het is, maar het stelt een TZ voor. Wel een redelijk vrije interpretatie, de zo typerende drie halfronde luchtopeningen tussen de koplampen en de opstaande rand onder de voorruit ontbreken, terwijl de deurnaden aan die van de Stradale doen denken. De druppelvorm in de motorkap en het zwarte achterpaneel zijn echter duidelijk des TZ's.

Grappig aan dit model is dat het hele carrosserietje van transparante kunststof is. Het rood is er op gelakt. Het autootje heeft een krachtig pull back-motortje en zit in een mooi doosje verpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . lachebekje :o)

za okt 20, 2007 00:21

De postbode bracht vandaag weer eens wat lolligs:

Afbeelding

In Japan erg populair, karikatuur modelletjes. Een hele tijd terug heb ik er ook al eens aandacht aan besteed, o.a. aan de massieve modelletjes van Neko Works. Choro Q heeft een zeer uitgebreid assortiment. Eerder verscheen ook al de 147 GTA in rood en zwart. De Bertoontjes zijn inmiddels zeer gezocht.

Bij dit gevalletje moet je even goed kijken om te zien wat het is, maar het stelt een TZ voor. Wel een redelijk vrije interpretatie, de zo typerende drie halfronde luchtopeningen tussen de koplampen en de opstaande rand onder de voorruit ontbreken, terwijl de deurnaden aan die van de Stradale doen denken. De druppelvorm in de motorkap en het zwarte achterpaneel zijn echter duidelijk des TZ's.

Grappig aan dit model is dat het hele carrosserietje van transparante kunststof is. Het rood is er op gelakt. Het autootje heeft een krachtig pull back-motortje en zit in een mooi doosje verpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk das nou grappig........

postbode bracht bij mij een hele nette Giulietta van Hotwheels mattel in 1 / 24
morgen ff fototje maken

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare panter

za okt 20, 2007 10:37

Welkom op het forum Alfavaganza!

Gutenmorgen Hannelore :D

Die Listen findet man hier:
Carabinieri 1. Edition
Carabinieri 2. Edition
Polizia
Mille Grazie, amico!!! my favorite forum... :thumbs:
happy weekend, here ice on Alfa... brrr :?

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Alfa 110A Double decker ATAC Roma

za okt 20, 2007 11:32

De Duitse Alfist en miniatura verzamelaar dhr. Stein heeft een prachtige creatie in schaal 1 op 43 gemaakt van een Alfa Romeo 110A double decker bus met carrosserie van Macchi die in Rome dienst heeft gedaan voor de vervoersmaatschappij ATAC. Werkelijk prachtig gemodelleerd met mooi gesoldeerde stoelen en een perfect gemaakte trap. Het is een one-off helaas, maar het blijft mooi om er naar te kijken. Dhr. Stein heeft ervoor gekozen om deze bus in de vooroorlogse kleuren blauw/blauw uit te voeren. Na de tweede wereldoorlog is deze bus in de meer bekende kleuren groen/groen omgetoverd. De eerste foto laat het model zien net voor de afwerk fase en de 2 laatste foto's zijn het afgewerkte model. Petje af voor dhr. Stein =D>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

za okt 20, 2007 12:41

Nou kan ik zelf best redelijk kits in elkaar zetten, maar hier heb ik diep respect voor. Prachtig gewoon!

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

za okt 20, 2007 16:39

Inderdaad ! Heel mooi gemaakt ! :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 03:21

Voor de geïnteresseerden: mijn verzameling.

Ik verzamel al sinds een jaar of 20 Alfa Romeo schaalmodellen, maar sinds 2001 toen ik eBay ontdekte heeft het pas echt een vlucht genomen. Sinds een jaar of twee geleden heb ik besloten me toe te leggen op 1/43, want het is allemaal niet meer bij te houden. Zowel wat er tegenwoordig allemaal uitkomt als, nog belangrijker, wat betreft de ruimte die het allemaal inneemt.

Hier mijn "main" vitrinekast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast is er nog de Fabbri collectie (voor de kenners: de laatste lichting moet inderdaad nog binnenkomen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een paar van de mooiste niet 1/43 modellen hebben de opruimwoede tot nu toe overleefd:

Afbeelding

Afbeelding


En tot slot: de enige nog onafgebouwde Alfa die al in de vitrine mag: de Pocher:

Afbeelding

Voor wie probeert het kleine rode 1/43 model te herkennen: laat maar, dat is een Toyota. Ik wilde niet het risico lopen om met het eerste 1/43 kitje dat ik ooit bouwde een Alfa te verprutsen, van een Toyota vond ik dat niet zo erg :biggrin: Hij is trouwens uiteindelijk nog redelijk goed gelukt ook.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 08:22

=D>



indrukwekkende verzameling...........................

groeten Dirk
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 09:58

Prachtig, Michiel! Mooi opgesteld ook. Ik zie dat jij hetzelfde doet als ik; de echt kostbare modellen blijven ook in de vitrine in hun doosje.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 10:46

TEST




het lijkt er op dat het topic uit de rails loopt. meer pagina's dan het systeem aankan?

ik leg het aan Jorix voor

edit: lijkt weer goed te gaan
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op zo okt 21, 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 13:25

=D>



indrukwekkende verzameling...........................

groeten Dirk
Inderdaad, fantastisch!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 16:00

Van DeAgostini staat voor 27 december de Carabinieri 'Blu' Alfasud op de planning.

Afbeelding

Het is in feite hetzelfde vijdeurs Sudje als de onlangs getoonde Polizia uitvoering, alleen nu dan in stemmig donkerblauw en met CC-kentekenplaten.
Op deze foto's valt wel wat meer op dat de bumpers wat aan de zware kant zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 16:28

Ik zie dat de thread het weer doet, mooi.

Bedankt voor de complimenten iedereen. En ja Dinky, de echt kostbare modellen blijven ter bescherming bij mij in de display case, als ze tenminste daarin zijn geleverd. En ze krijgen zo ook dat beetje extra aandacht dat ze verdienen. Daarbij beschouw ik de zelfgebouwde kits trouwens ook als kostbaar, die gaan allemaal in BBR display cases. Ik zal later vandaag ook eens wat fotootjes van de zelfbouw plaatsen.

En dan dat Sudje. Eindelijk eindelijk eindelijk een Sud van het latere type. Ik had hem inderdaad al op eBay voorbij zien komen. En hij ziet er helemaal niet zo verkeerd uit voor wat hij kost. Inderdaad, de bumpers zijn wat aan de donkere kant en ze hadden die lompe antenne beter weg kunnen laten wat mij betreft. Maar goed, die pluk ik er zelf wel vanaf zodra ik er een te pakken heb.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . spider coda tronca?

zo okt 21, 2007 17:23

zag ik net op MP

weet iemand of dit DE jaren 70 spider is????

coda tronca
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . sudje

zo okt 21, 2007 17:37

Dat is deze. En de rode.

Best een redelijk model, maar minder verfijnd dan de Minichamps.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”