Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 20:34

Deze week mijn droom alfa afgerond. Het betreft een Tamiya 1:10 GTA :P
Ben er zelf erg tevreden over.

Transaxale :twisted:

Afbeelding

Chassis in elkaar :P

Afbeelding

Afbeelding

Spuiten ging erg goed met erg mooi resultaat :idea:

Afbeelding

Het eindresultaat, blijft mooi in de kast staan op een mooi plekje

Afbeelding

[mg]http://62.58.172.77/for/files/dsc02922_371.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 21:20

Mooi hoor, ik heb hem ook, een keertje met het chassis gereden binnen en daarna de vitrine in voorgoed... :lol: Voor het rijden heb ik nog een Fiat Abarth 1000, ook leuk...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 00:46

Ik heb het hier al eens vaker gehad over het curieuze verschijnsel dat modellen die officieel nog moeten uitkomen, al een paar weken eerder op eBay verschijnen, met name bij aanbieders uit China. Helemaal vreemd is dat niet omdat heel veel modellen in China gefabriceerd worden. Maar ik kan me voorstellen dat de bedrijven die de modellen daar laten maken er niet zo blij mee zijn. Misschien valt dat nog wel mee met al die kiosk-reeksen. Maar dat een Minichamps-model twee maanden voor de officiële releasedatum al aangeboden wordt...

Op de MC-site:

Afbeelding

"Lieferbar ab: August 2006".


En door een aanbieder uit Honkong doodleuk nu aangeboden:

Afbeelding

"Minichamps, without original box".

Het model komt goed overeen met de foto... alleen... wààr is die licht- en lawaaibak op het dak gebleven???

Maf hoor. Een achterovergedrukt voorserie-exemplaar :?:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 02:19

Maar dat een Minichamps-model twee maanden voor de officiële releasedatum al aangeboden wordt...

Op de MC-site:

Afbeelding

"Lieferbar ab: August 2006".


En door een aanbieder uit Honkong doodleuk nu aangeboden:

Afbeelding

"Minichamps, without original box".

Het model komt goed overeen met de foto... alleen... wààr is die licht- en lawaaibak op het dak gebleven???

Maf hoor. Een achterovergedrukt voorserie-exemplaar :?:
Is dan wel uniek ! :wink:
Bij Traffic een 8C Competizione besteld, krijg ik vandaag een mailtje dat 'ie is uitverkocht :(
Echter geen mededeling dat 'ie eventueel nageleverd word....

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 18:58

Grappig, op een Italiaans forum hebben ze de Politie Spiders ook in de smiezen en linken ze naar deze topic.

Afbeelding


Nog een binnenkort te verschijnen Minichamps-model:

Afbeelding

De 1:43 Duetto uit de reeks Le Glorie della Alfa Romeo, oplage 4004 stuks. Ziet er erg netjes uit, met mooie kapjes over de koplampen in plaats van massieve plastic 'druppels'.

Afbeelding


Ander nieuws uit Italië. Waar een paar merken hun hele productie hebben verplaatst naar het verre Oosten, meestal China, blijft een aantal bedrijfjes fanatiek ik Italië produceren en vermeldt dat trots op de doosjes of de site. De productie hier is echter vele malen duurder, dus dat heeft o.a. tot gevolg dat sommige modellen eindeloos lang in het leveringsprogramma blijven. Anders gezegd, er worden relatief weinig nieuwe modellen gerealiseerd. Zie bijvoorbeeld Progetto K dat als maar op dezelfde thema's blijft varieren terwijl de beloofde Berlina 1750 en 2000 steeds maar worden uitgesteld.
Qua detaillering beginnen de bestaande modellen steeds meer uit de toon te vallen. Brumm heeft een tijd terug z'n 6c 1750s en 8c 2300s een opknapbeurt gegeven om toch een beetje 'waar voor het geld' te bieden.
Rio doet nu hetzelfde met de 1:43 P3. Komende maand komen twee modellen uit van testversies van deze succsvolle Grand Prix racer, met o.a. betere wielen dan de oorspronkelijke uitgave.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:25

Leuke modellen in je laatste bericht weer! Enig idee wanneer die Duetto van zich laat horen? Wacht hem vol spanning af, de rest uit de serie is compleet... 8) Nu is het dus wachten op Minichamps!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:29

Niet alleen dat Hans, maar als ik kijk naar ProgettoK.
De kwaliteit hobbelt ook steeds verder achteruit.

Vooral als ik een huidige product (foto) tegenover het product (ook foto) van een paar jaar geleden zet.
Verschil valt op.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:49

@Carlo: Minichamps heeft de uitlevering voor week 27 gepland staan.

@Arjan: tja, als ik zie hoe bedonderd de decals van de Heida Imsa zijn aangebracht... treurig... Voor hetzelfde geld koop je een andere Nederlandse racer, een Challenge 147 GTA van Spark. Die hebben ook wel schoonheidsfoutjes maar zijn oneindig veel beter gedetailleerd, terwijl ze de kwaliteitsproblemen onderkennen en oplossen.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:54

@Arjan: tja, als ik zie hoe bedonderd de decals van de Heida Imsa zijn aangebracht... treurig... Voor hetzelfde geld koop je een andere Nederlandse racer, een Challenge 147 GTA van Spark. Die hebben ook wel schoonheidsfoutjes maar zijn oneindig veel beter gedetailleerd, terwijl ze de kwaliteitsproblemen onderkennen en oplossen.
Een wereld van verschil met Spark.
Wil mezelf nog de JZ binnen halen.

Van ProgettoK blijf ik voorlopig af, behalve de busjes dan.

Spark is het geld waard, ProgettoK moet zich schamen.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:08

Wil mezelf nog de JZ binnen halen.
Bij Traffic modelauto's in Doetinchem staat nog een rode JZ, erg mooi, was zelf ook al aan het twijfelen...

Heb wel van Minichamps de Giulia TZ2 uit de 'glorie-reeks' meegenomen, erg mooi en dan is nu de serie weer compleet. Wachten dus op de Duetto en daarna de 8C die al gepland stond voor deze TZ2 maar nooit is gekomen... :cry:

Afbeelding

En de andere Juultjes die ik heb:


Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:12

Nu deze nog.....

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:15

Die is toch van Spark? Daar had ik dus (in het rood) over zitten twijfelen... Heb mezelf alleen wijsgemaakt dat ik het bij Giulia 'berlina's' hou... Okee, en die glorie-serie... Ja, okee, en SZ's... Ja, nou en dan de BAT's... En sommig ander spul... Maar verder echt niks... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 20:38

Carlo, kijk vooral deze week even op www.minichamps.de , daar staan nog een paar fraaie detailfoto's van de duetto. Hij is echt heel mooi gedetailleerd, zie o.a. de achterlichtjes en het interieur.

Wat de JZ betreft... de Spark is erg mooi, maar ik ben hier al tevreden mee:

Afbeelding

De 'gouden' versie is van Solido die al in 1971 uitkwam en die ik al jàààren heb en zoals @@ 'm onlangs ook te pakken heeft gekregen. De groene is uit de Alfa Romeo Sport Collection van Fabbri, tot voor kort de enige straat-auto uit die reeks.

Qua lijn veel overeenkomsten, maar de Fabbri (duidelijk herkenbaar als een 1600, de Solido lijkt dat ook te zijn en de Spark is een 1300), is uiteraard veel gedetailleerder met meerkleurige achterlichten en opschriften.

Afbeelding

Bij de Solido zijn de binnenzijden van de deuren simpel van gespoten metaal, de Fabbri is wat dat betreft 'af' en heeft speelse details als in verschillende hoogte ingestelde hoofdsteunen.

Puristen tellen uiteraard de sleufjes in het plexi frontje, ik weet zo gauw niet welk van de twee fabrikanten 'gelijk heeft'.

Afbeelding
Afbeelding

De Solido heeft prachtige 'diamantjes' achter het front. Niet erg realistisch maar het hééft gewoon wat.


Nog een goed kioskmodel, de Brera, de tweede straatauto uit de Sport Collection van Fabbri.

Afbeelding

Een tijdje terug beoordeelde ik aan de hand van een foto op eBay het model nog als van duidelijk mindere kwaliteit dan de Minichamps. Maar nu er één hier staat, rechtstreeks gekocht vanuit Hongkong voor slechts 8 euro, blijkt dat toch wel erg mee te vallen. Wel moest ik her en der wat lijmresten wegkrabben. Een doosje was er niet bij, maar de verkoper zorgde voor een erg net eigen doosje met op maat gesneden schuimvulling. De combi van de rode Brera en het lila doosje doet pijn aan je ogen :shock: Laat ik hier dus maar niet zien 8)

In tegenstelling tot de bij de Minichamps is de skyroof hier niet doorzichtig. Kennelijk is het afdekscherm door de 1:43 bestuurder dichtgetokken. Eigenlijk wel een geinig verschil. Toch een redelijk goede kijk op het interieur door het open linkerportierraam:

Afbeelding


Tot slot nog een plaatje van een kleurig drietal:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 21:55

Voortbordurend op het bovenstaande: bij Fabbri is de Brera net op de site verschenen:

Afbeelding

Ze zijn duidelijk een beetje van slag bij Fabbri... de Brera heeft al in 1968 meegedaan aan Le Mans :?: :biggrin:


De tweede helft van juli komt de Giulietta SS uit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 22:22

komen zij (minichamps) ook nog een keer aan:

Afbeelding

voor wie nog geen spider 1:43 had :wink:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”