Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 14, 2006 23:46

Een week geleden van Hachette uitgekomen, in de reeks Auto Italiane:

Afbeelding

De Crosswagon. Het model is gefabriceerd door Norev, dat het ook onder eigen naam verkoopt. Bij deze is moeilijk te zien wat voor kleur het is, is-ie nou zwart, antraciet of heel donkerbruin? De 'originele' Norev is brons metallic, er is een zilvergrijze op komst en bij de introductie van de 1:1 Crosswagon was er een groen metallic exemplaar in blikken doos.

Dit model ontbeert de kentekenplaten, maar als je deze op eBay al voor 13 euro kan kopen, en die met 'Norev' op de verpakking 30 euro kost, is dat dan erg? Neuh...

Van Hachette verschenen in maart en april al de 156 (rood) en 147 (ijsblauw metallic), beide oorspronkelijk Solidootjes met 'oude' neus.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 15, 2006 00:48

Vandaag m'n eerste Spark gescoord :D

Afbeelding

Zodra hij binnen is zal ik m'n kastjes nog eens fotograferen en tonen.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 15, 2006 09:15

Dinky, jij gaat die Kyosho's zeker los verkopen nu? :lol: Zoals bijvoorbeeld die rode Giulia? :lol: Aan mij? :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 15, 2006 13:50

Was van het weekend overigens nog bij Traffic Modelauto's in Doetinchem (>>>) en daar stond nog een 155 van Minichamps, uit een oude serie, een zwarte, erg fraai! Tevens een 75 uit de Hachette-reeks, die laatste kost 25 euro en ziet er puik uit!

Afbeelding
Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 15, 2006 18:52

Dinky, jij gaat die Kyosho's zeker los verkopen nu? :lol: Zoals bijvoorbeeld die rode Giulia? :lol: Aan mij? :lol:
Ja en nee...

Ik had er al een paar op de kop getikt en heb nu dus een paar dubbele:

- een rode 155 (stradale, niet zijnde een widebody :| ) (geruild)
- een zilvermetallic Alfetta GTV (verkocht)
- een zwarte SZ (verkocht)

alle compleet, dus met doosje en 'speelkaart'.

Als iemand belangstelling heeft, stuur dan een PB'tje.

En de rest gaat voor geen goud meer weg :P

Maar Carlo, jij moet toch achter een wit Juultje aan?

Die Hachette 75 is best leuk, de snuit is wat vreemd, maar de Ronalletjes en het Zender-spoilertje maken hem bijzonder.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo mei 17, 2006 21:14

(n)iets voor jouw dink? :shock: :shock: :shock:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr mei 19, 2006 00:39

Erg bijzonder, Cor, maar ik ga er echt geen 1700 pegels voor neerleggen, nada strada :!: (= 'no way' ;) )

Vandaag in de Italiaanse Kiosken verschenen:

Afbeelding

Het Carabinieri-busje van DeAgostini. De sukkels! :shock: Het is een Romeo 2 en géén F12 zoals op het voetplaatje staat.
Ik verbaas me een beetje over de wielen, die lijken wel van een Fiat Ritmo te komen :roll:

Gebruikersavatar
Giallo lord QV
Full Member
Full Member
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:07
Locatie: almelo

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr mei 19, 2006 18:08

vandaag met de post gehad:
ben er erg blij mee. rode type 3 33 had ik nog niet.
Afbeelding
de achter afwerking van ars is niet zo geweldig,
Afbeelding
niks is wat het lijkt

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 08:00

de achter afwerking van ars is niet zo geweldig
Dat heb je wel hèèl erg netjes uitgedrukt... :wink:


Nieuw van Edison:

Afbeelding

1:43. Nou ja, 'nieuw'.... eerder ook al onder de naam van Schuco verschenen, in het wit. Deze lichtblauwe variant zou mijn voorkeur hebben. Niet erg verfijnd, maar voor ongeveer 5 euro mag je niet klagen. Ik zag net op eBay dat iemand er 20 euro voor overhad en dan moet het model nog vanuit Hongkong worden verzonden ook... #-o

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 15:08

Door de regen fietsen is best leuk... als het naar het postkantoor is om een pakje op te halen :D

Onlangs op eBay gekocht, het rijdend lab van Quattroruote dat in het verleden werd gebruikt om de testresultaten te analyseren.

Afbeelding
De modellen zijn genummerd, dit is 389 van de 1.500.

Afbeelding
Afgezien van de voorstoelen en een horizontaal staan stuur is het interieur helemaal leeg.

Ik had verwacht dat de middelste zijruitjes dichtgeplakt zouden zijn, maar het is toch gewoon metaal. Netjes. Jammer dat de 'ruitjes' in het verhoogde dak wel weer simpele decals zijn.

Ik heb nog wat foto's bekeken in het boek Alfa Romeo Camion van Negri, maar de wielen van deze Progetto K kloppen toch beter dan die van de DeAgostini Carabinieri-bus van even hierboven.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za mei 20, 2006 21:26

Afbeelding

De persintroductie van de Brera Spider is pas 12 juni op Sicilië, maar Racing43 heeft al een model gereed. De eerste is al weer via eBay verkocht (en niet aan mij helaas... ;) )

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 21, 2006 16:09

Een tijdje geleden stelde ik een vraag over het in een database zetten van je verzameling.

Een goed hulpmiddel hiervoor kan het Alfa Romeo Miniatura overzicht van Fer Akkermans zijn. Aan dit Excel bestand kan je zelf kolommen toevoegen voor bijvoorbeeld datum aankoop, prijs en conditie. Eventueel kan je het daarna importeren in een database.
“ALFA ROMEO MINIATURA”
Een omvangrijke ‘catalogus’ met meer dan 6000 ALFA ROMEO schaalmodellen wordt al sinds 1992 up to date gehouden ! De gegevens zijn overzichtelijk vastgelegd in spreadsheet vorm (Microsoft Excel) , verkrijgbaar op een 3.5’floppy diskette. Het biedt op een eenvoudige manier de mogelijkheid de gegevens te raadplegen, naar eigen wens af te drukken, te sorteren en aan te blijven vullen met nieuwe modellen of met prijzen en zo op de eigen verzameling het overzicht te houden.

“ALFA ROMEO MINIATURA” toont per bouwjaar vanaf 1910 de verschillende 1:1 typen met daarbij de uitgebrachte modelmerken, ref. nummers, schaal, kleur, materiaal, land van herkomst en bijzonderheden. De volledige model historie is te vinden met bijvoorbeeld: vooroorlogse auto’s, ontwerp/concept prototipo’s, sports- en racecars, Indy/formule 1 en rally wagens, bussen/ vrachtwagens, berlina’s, GT’s en spiders. Tevens wordt naar een bladzijde in het bekende ALFA ROMEO boek van Luigi Fusi (Tutte le vetture dal 1910 (-1977) verwezen voor een beschrijving en foto van het origineel.
Het bestand kost 8 euro, echt een koopje gezien de omvang van het bestand. Bestellen kan bij Fer zelf.
fer.akkermans#worldonline.nl (# vervangen door @)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 21, 2006 22:37

In april liet ik al de aankondiging van de 2600 Sprint van Fabbri zien. Op een Italiaans forum vond ik wat duidelijker foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er netjes uit, afgezien van de nogal sterke vertekening door het 'glas'.

En in juni verschijnt een 33/2 Coda Lunga, die in 1968 zijn klasse won tijdens de 24 uur van Daytona, bestuurd door Galli en Giunti.

Afbeelding

Dat wordt weer speuren op eBay.... :wink:

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 22, 2006 18:50

speuren doe je maar op speurders :D :P
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 23, 2006 00:50

De afgelopen dagen werd in Japan de Shizuoka Hobbyshow gehouden. Daar was o.a. Minichamps aanwezig. De TZ2 was in Neurenberg al getoond:

Afbeelding

Dit model, dat deel uitmaakt van de serie Le Glorie dell'Alfa Romeo verschijnt in juni.


Nieuw was de oranje Montreal die eveneens volgende maand zal verschijnen volgens de Minichamps-site.

Afbeelding

De roostertjes boven de koplampen lijken slecht uitgevoerd en gemonteerd. Dit zal een voorserie-exemplaar zijn (toch?), ik hoop dat ze het bij de productie beter voor elkaar hebben.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”