hier te vinden: http://www.alfapower.nu/viewthread.php? ... 48&page=22
gebaseerd op?Ik zat te hopen op een plaatje van een 33 met een dikke Eaton die midden uit de motorkap steekt. Desalniettemin, leuk! Ik ben alleen benieuwd hoe hij vermogen uit die compressor gaat krijgen zonder een getande riem. Zodra je dat ding inschakelt krijg je een boel gepiep en rook onder de motorkap vandaan en blijft de riem over de poulie heen slippen.
Ik hou ook niet zo van aannames. Dit project loopt idd al lang en het is ook te lezen wat zijn ervaring in het geheel is. Eerst zelf ondervinden en dan posten.gebaseerd op?Ik zat te hopen op een plaatje van een 33 met een dikke Eaton die midden uit de motorkap steekt. Desalniettemin, leuk! Ik ben alleen benieuwd hoe hij vermogen uit die compressor gaat krijgen zonder een getande riem. Zodra je dat ding inschakelt krijg je een boel gepiep en rook onder de motorkap vandaan en blijft de riem over de poulie heen slippen.![]()
Mercedes drijft ze al jaren met een multiriem aan en ook de joekels van bv de Ford Thunderbird worden gewoon met een v-snaar aangedreven.Geen van de af fabriek geleverde compressormotoren gebruikt een getande riem.
Overigens is er hier in Nl ook minimaal 1 boxer met Eaton (geweest). Is toendertijd bij V/d Wereld gebouwd als ik het me goed herinner.Michel75 kent hem wel geloof ik...