Ik vind zo'n zuinigheisrit best een leuke actie

Ja, als ik kan zou ik meedoen
100%
3
Ja, maar is me veel te lang
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 3
Corrado
Guru
Guru

Zuinigheidsrit Zaltbommel: wie doet er mee?

ma sep 21, 2009 12:43

Beste Alfa vrienden,

Vanuit mijn vak als Art director hebben we voor een van onze klanten, de vestiging Zaltbommel van een grote Toyota dealer: Jos van Boxtel, een aantal leuke acties met spelelement bedacht om de plaatselijke en regionale naamsbekendheid te vergroten. Een van de acties is een zuinigheidsrit door de mooie Bommelerwaard (omgeving Zaltbommel) op a.s. zaterdag 26 september. Het is een rit van zo'n 120 km, met halverwege een tussenstop. Brandstof die verbruikt wordt tijdens de rit wordt vergoed, halverwege is er gratis koffie of thee met gebak. Start van 10.00 - 12.00 uur bij de Jos van Boxtel vestiging, Veilingweg 1 Zaltbommel.

Een leuke uitdaging om te zien hoe zuinig je nou eigenlijk zelf kunt rijden. Iedereen dingt mee naar de hoofdprijs, mits hij zich aan de regelementen houdt. Het type auto is niet van invloed op de winkansen. Lijkt het je leuk om de rit te rijden in een Toyota van de dealer (Jos van Boxtel) dan kan dat ook, men stelt gratis een aantal Toyota's ter beschikking voor dit doel.
De winnaar rijdt straks 4 weken Toyota iQ (ok, het is geen Alfa, maar toch, als autoliefhebbers onder elkaar, best leuk om eens te rijden.)

Kom je uit de omgeving en lijkt het je leuk om mee te doen schrijf je dan in (kosteloos uiteraard) bij deze door een mede-forummer (ik dus) bedachte actie op www.jvbtestjezelf.nl We kunnen nog best wat deelnemers gebruiken! Je dient wel 21 jaar of ouder te zijn, in bezit van rijbewijs (natuurlijk) en iemand mee te nemen voor de navigatie (gaat je zelf alleen echt niet lukken) en de gezelligheid.

Ik had zelf graag meegedaan met mijn nieuwe Lancia Delta (nieuwsgierig wat er mogelijk is, want echt zuinig is die in de praktijk niet...) maar zal me met de organisatie moeten bezighouden :wink:

Voor vragen mag je mij ook bellen: 06 196 96 286

Koen Beekmann

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Zuinigheidsrit Zaltbommel: wie doet er mee?

ma sep 21, 2009 14:54

De winnaar rijdt straks 4 weken Toyota iQ (ok, het is geen Alfa, maar toch, als autoliefhebbers onder elkaar, best leuk om eens te rijden.)
Geloof dat ik pas ;)
Lijkt wel een zeeuwse rit, met bijna alles gratis :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Corrado
Guru
Guru

ma sep 21, 2009 15:03

Geloof dat ik pas ;)
Lijkt wel een zeeuwse rit, met bijna alles gratis :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Dat noemt men in de rest van nederland gewoon: laagdrempelig :D

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 21, 2009 21:08

...en iemand mee te nemen voor de navigatie...
Mijzelf kennende moet ik dan navigeren en vrouwlief laten rijden, zij kan wonderbaarlijke scores met mijn 147 halen.

Leuke actie, lijkt mij eigenlijk wel leuk om met een ander autotje te doen dan een Alfa.... (please don't shoot!! ) :)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Corrado
Guru
Guru

ma sep 21, 2009 21:37

...en iemand mee te nemen voor de navigatie...
Mijzelf kennende moet ik dan navigeren en vrouwlief laten rijden, zij kan wonderbaarlijke scores met mijn 147 halen.

Leuke actie, lijkt mij eigenlijk wel leuk om met een ander autotje te doen dan een Alfa.... (please don't shoot!! ) :)
Sergio, zou het erg leuk vinden als je (en alle andere forummers met zin) meedoet! En er is voorlopig nog keuze voldoende om een Toyota te (laten) rijden. Of je leent wat anders, dat kan natuurlijk ook. :wink:

Ik ben ook vrij eenkennig maar er is niets mis mee om eens wat anders te proberen.

Koen

Corrado
Guru
Guru

RE: Zuinigheidsrit Zaltbommel: wie doet er mee?

wo sep 23, 2009 11:20

Heren (en dames ook), dit wil ik nog graag even onder de aandacht brengen, de rit is a.s. zaterdag. :D

Is een prachrtige rit met veel afwisseling en een uitdaging om eens te zien hoe de Alfa loopt (of de Toyota, want die kun je ook nemen, gratis.)

Koen

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

do sep 24, 2009 20:40

hehe :wink: dus ik kan ook winnen als ik met m'n EVO 1 op 10 ipv 1 op 6-7 weet te halen :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Andretti Molletti

do sep 24, 2009 21:46

Haha. zeg Koen, absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar een plezierritje maken... zuinigheid als doel en in een moderne Toyota??? :shock:
nou dan ga ik maar liever bij mijn schoonmoeder op bezoek, daar kan ik iig nog weglopen als ik het wil ;) :lol: :lol:

(en nee ik ben niet eenkennig wat betreft merken)

Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Zuinigheidsrit Zaltbommel: wie doet er mee?

do sep 24, 2009 21:47

hehe :wink: dus ik kan ook winnen als ik met m'n EVO 1 op 10 ipv 1 op 6-7 weet te halen :wink:

inderdaad.. degene die het verst onder de fabrieksopgave van z'n auto zit is winnaar. Dus is het zelfs mogelijk om met een verbruik van 1:5 te winnen, mits je daarbij ver onder die opgave zit en dus een beter cijfer haalt dan de anderen :wink: Dat maakt het nou juist ook zo leuk, want zuinig rijden met een Prius is geen kunst

koen

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 24, 2009 22:02

Te kort dag, anders zou ik wel mee willen doen. Noem mij maar gek, maar ik vind het altijd leuk om de fabrieksspecificaties te verslaan, of het nou de 0 tot 100 tijd is of het gemiddeld verbruik. Met mijn 75TD lukt dat al in het dagelijks verkeer inclusief files ruimschoots, met een VAG TDI lukt het me ook nagenoeg altijd zo lang ik in Nederland rijd, dus wat dat betreft zie ik er zeker de aardigheid van in. Liefst wel met de eigen auto, want die ken ik en dat helpt bij het drukken van het verbruik. Maar dus helaas te kort dag. .
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

do sep 24, 2009 22:07

Te kort dag, anders zou ik wel mee willen doen. ........ Maar dus helaas te kort dag. .
Zuiniger kun je niet rijden!!! :lol:

Corrado
Guru
Guru

vr sep 25, 2009 09:43

Tip: met een onbekende auto rijden is ook helemaal niet zo'n goed idee als je echt wilt winnen. :wink:

Koen

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 25, 2009 10:03

Tip: met een onbekende auto rijden is ook helemaal niet zo'n goed idee als je echt wilt winnen. :wink:

Koen
En ook niet met een 147 op G3 die veel meer verbruikt dan de fabrieks-benzine-opgave :)

Helaas hebben wij geen tijd om mee te doen, ik was zeker in voor een dergelijke uitdaging.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 25, 2009 10:28

mmm, met mijn bmw staat er een gemiddel verbruik van 1 op 13,2 in de specificaties, heb 1x 1 op 14,07 gehaald (maar dat was dus wel allemaal snelweg)

is er eigenlijk geen troostprijs? (andersom ben ik veel beter in namelijk :wink: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Corrado
Guru
Guru

vr sep 25, 2009 12:08

:D ja, daar ben ik ook heel goed in, mijn Delta haalt bij mij hele andere verbruikscijfers dan wat men bij Lancia opgeeft.

Een troostprijs is er niet, een tweede prijs wel en doe je een beetje je best (en ben je een beetje slim: geen airco aan, banden heel hard oppompen; zo min mogelijk weerstand dus) dan maak je gewoon een goede kans. Belangrijker is dat je auto een net verbruik kan halen. Is die afgetrapt (in z'n algemeenheid) of loopt die minder dan zou moeten dan zal dat al een heel opgave worden. Maar dan is er altijd nog de mogelijkheid om een Toyota te pakken die klaar staat en het daar me te doen. O.k., het is geen Alfa, maar toch best eens leuk voor en keer?

Ik zou het wel gaaf vinden als er deelnemers zijn van deze kant ne helemaal mooi als die er met de prijzen vandoor gaan

Koen :wink:

Terug naar “Het Forum Café”