een tijdje mee bezig ben.
Via dit forum heb ik in 2006 een rode Alfa GTV 2000 uit 1974 gekocht in Amsterdam. Heel snel beslist, ik zag de ad, ben met de
trailer naar Amsterdam gereden en direct, voor het "correcte" bedrag gekocht. De Alfa had op dat moment geen APK, de toenmalige
Engelse eigenaar had de auto 3 jaar in bezit, en had sinds enige maanden geen garagebox meer.
Zijn garagehouder had hem verteld dat er voor de APK nogal wat werk aan de auto moest worden gedaan.
Hij heeft toen besloten de Alfa te verkopen. Omdat de RDW inmiddels al een boete voor verlopen APK had opgelegd wilde
hij er snel vanaf en liet de prijs naar een eigenlijk absurd niveau dalen, wat mijn keuze voor deze Alfa alleen maar makkelijker maakte.

Terug in Nijmegen heb ik de Alfa laten voorkeuren, en voor Eu. 167,00 was ik weer een jaar klaar.

Lekker de APK opgereden en toen begonnen aan de wedergeboorte van deze werkelijk geweldige auto.
Hieronder enkele foto's van het inmiddels afgelegde traject.
Ik doe het project samen met een goede Poolse vriend met geen gouden maar platina handen.

Dit was even schrikken natuurlijk

Inmiddels zijn we voorgaande foto's al weer een beetje vergeten.......

Bij Barend Aarts in één keer alle te vervangen plaatdelen, waaronder aan beide kanten de binnen, midden én buitendorpel
besteld (ook de te verwachten delen preventief vervangen.) en ingelast. Prachtige pasvorm overigens.

En inmiddels zijn we klaar met het las en straal traject. de Alfa staat nu bij de spuiter. Ik heb gekozen voor de kleur Alfarosso 130,
omdat mijn Spider ook in die kleur is gespoten. Hoe zou dat gaan staan op de oprit

De onderkant staat inmiddels in de Poolse coating en wordt uiteindelijk ook meegespoten.
(hoe slechter voor het milieu, hoe beter voor mijn Alfa!)

Als de GTV terug komt van de spuiterij gaan we de auto lekker opbouwen. Alle chroomdelen zijn inmiddels nieuw gekocht of
opnieuw verchroomd, de motor is al klaar, helemaal opengeweest en voorzien van vele nieuwe onderdelen en natuurlijk pakkingen.
Er komt een zwart lederen interieur in (dankzij Patje 75 eindelijk kunnen vinden)
De kleppendeksel is al gepolijst, de radiateur is klaar, de hemel en tapijtset is aanwezig, we zijn zo goed als compleet voor de afbouw.

Er is eigenlijk nog een onderdeel wat ik nog zoek; een setje grote Milano (USA) achterlichten die helemaal rood zijn.
Hopelijk kan iemand mij daar aan helpen.
Ik zal als de GTV vers gespoten is nog wat foto's plaatsen.
Patrick.