Gebruikersavatar
BBS
Full Member
Full Member
Berichten: 312
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 20:55
Locatie: Mol, België

BBS, niet de snelste, wel op BelOTTOclassic !!!

za jan 12, 2008 16:23

Gegroet medeforummers,

Vorige week heb ik me uitgebreid voorgesteld op het Alfetta-forum en vermits ik ook SCARB-lid ben (nr 5210) en ons forum ook al lange tijd volg, is het niet meer dan logisch dat ik dat hier ook doe.
Tegelijk stel ik mijn project voor. :D
Daarom zet ik dit onder het item 'projecten'. :arrow:

Hallo iedereen!

Ik ben al meer dan twee jaar aangemeld, maar ik ben blijkbaar niet zo’n snelle poster……..
Uiteindelijk ben ik er dan toch eens voor gaan zitten om mijn Alfa-verleden op een rijtje te zetten en tegelijk mijn project voor te stellen:

Mijn eerste auto was al een alfa !

Op aanraden van mijn (toen) toekomstige schoonvader nog wel, hoewel die niks van alfa's kende en er nog nooit mee gereden had.
Ik wou een goedkoop autootje en wij reden naar een naburige renault-garage voor een occasietje.
Ik kende nog niks van auto's en de garagehouder prees mij een vauxhall viva (:shock:) aan.
Dat was 'm bijna geworden, maar mijn schoonpapaa zag toevallig achterin de garage een alfasud staan: ingeruild, 5 jaar oud, moest nog hersteld en herspoten worden(roest!).

Geen aanrader volgens de garagist, maar 't was al te laat: het virus had me al te pakken.
Hij was rood, een 1200N. Geweldig autootje, maar na 11 maanden was ie al kapot (motor).
Tja, je bent jong en je haalt er alles uit wat erin zit, hé...... Het verkeer was toen ook nog niet zo druk...

Afbeelding
Dit was 'm.

Auto kapot en geldreserves nog niet terug op peil: dan maar een héél goedkoop noodoplossingske: een japannerke van 25000 frank (600 euro), zes jaar oud. Ik heb er twee jaar mee gereden zonder kosten: de beste auto die ik ooit gehad heb (qua onderhoudskosten!), maar rijden als een dweil: wegligging nul. Bij regenweer een doodskist voor een jonge gast ('k heb het tóch overleefd). 't Was een mitsubishi lancer 1400 '74.

Afbeelding
Nooit meer!

Maar ik kon de alfasud niet uit mijn hoofd zetten, ik had er niet lang genoeg van kunnen genieten, ik droomde er elke dag van en ze werden nog mooier én praktischer (3de/5de deur!!!) met elke nieuwe generatie.

In '82 was het dan eindelijk zover: het werd een donkerblauwe 1.3 TI met 3 deuren: nooit zo fier en gelukkig geweest. Geweldig plezante auto geweest; ik heb hem 9 !!! jaar (125000km) gehad. In die tijdsspanne is wel zo goed als alles eraan kapot gegaan - drie steekassen, een wiel (bijna)verloren, ophangingsarm, een eindeloze lijst...........- behalve de motor. Nooit zo'n dure auto gehad aan onderhouskosten!! Na 9 jaar waren de binnengardebouts wég, de mechaniek om de lichten af te stellen wég en nog véél meer roest. Daarenboven was de rugleuning van de bestuurderszetel afgebroken en voor de rest binnenin ook helemaal uitgewoond.....De auto was volledig ópgereden. (1991)

Afbeelding
Helaas vind ik alleen deze foto er maar van, het was nochtans een prachtwagentje.

En tóch, ondanks het voorafgaande komt er weer een alfa, al heb ik toen toch mooi moeten praten thuis.
Het werd een zilvergrijze 75 1.8IE, een demonstratiewagen van 9 maanden oud en 8000km op de teller (de 75 was toen fin de carrière).
Het was een veel betere auto dan de sud, nooit 1 roestvlekje op gehad, maar toch is er heel wat aan vervangen geweest in de 11 jaren dat ik hem gehad heb (205000km).
Daarna heeft mijn dochter er nog een jaar mee gereden, maar toen begon hij toch nogal wat olie te verbruiken.

Afbeelding
Toen ie zes jaar was, heeft de 75 een aanrijding gehad, was ei zo na total loss, maar toch nog gered en er dan nog vijf jaar bijgedaan.

Ik was nog altijd Alfist in hart en nieren, maar ik wou ook wel eens iets anders en kwalitatievers proberen.
En zo is er dan géén 156 sportwagen gekomen, hoewel ik die toen wel prachtig vond (2002).

In plaats daarvan is het een BMW 525d geworden

Afbeelding
Minder emotie, maar wel lekker vervoermiddel. :oops:

Toch wist ik toen al dat er nog een Alfa zou komen, maar niet meer als dagelijks vervoer.
Eentje voor de hobby, voor in de zomer, een klassieker, eentje die ik vroeger heel graag wou hebben, maar toen niet kon betalen.


In 2003 kwam ie er dan, van bij Jan Steutel: een omzeggens nagelnieuwe Spider IV nero van 1992, met niet meer dan 23.802 échte km op de teller.
Afkomstig van een Duitse bedrijfsleider, die er in drie jaar 11000 km mee gereden heeft en hem daarna aan zijn dochter (Suzanne) overgelaten heeft. Zij heeft hem zeven jaar nauwelijks gebruikt.
Amper 12000 km erbij gezet op al die tijd.

Zelf ben ik er ook erg zuinig op, maar na vier jaar in bezit, staan er nu ondertussen toch 40.000 km op. Uitsluitend in de zomer gereden, natuurlijk. ’s Winters wordt ie afgemeld.
Ik heb er al heel wat prachtige tripjes mee gedaan, onder andere naar de Vogezen, maar het aantal uren dat ik al besteed heb met hem te poetsen is vergelijkbaar met het aantal uren dat ik erin gereden heb.
Tsja, een zwarte, hé, moeilijke kleur: je ziet er meteen alles op, dus vaak poetsen, want je kan toch niet met een vuile Spider rondtoeren!
In al die tijd ook maar weinig problemen mee gehad: een vastgelopen remschijf, een vastzittende koppelingsplaat en 2 maal kabelbreuk van de kofferklep. De eerste twee tengevolge van de winterse stilstand. Ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben van m’n spidertje…….

Afbeelding
poetsen :roll:
Afbeelding
wereldrecord aantal alfa spiders spa-italia
Afbeelding
Kristal en Manu waren er toen ook bij
Afbeelding
en maar blinken :cool:
Afbeelding
ieder jaar een andere nummerplaat :!:


Ondertussen (2005) was mijn jongste zoon autotechnieken gaan studeren en toen hij in zijn laatste jaar kwam, moest hij een afstudeerproject hebben. Hij moest als eindwerk een omvangrijk herstelwerk uitvoeren en daar dan een thesis over schrijven.
En zo kwam er nog een Alfa bij: eerst stonden we op het punt om een Alfetta-project te kopen, twee Alfetta’s QO, maar eigenlijk waren ze beiden alleen nog maar goed als donor. Ging dus niet door.
Dan maar verder gezocht.

Vrij snel vonden we een rode GTV6 (bj 8-’83) bij een bejaarde tandarts in Neerpelt. De auto stond al meer dan tien jaar stil en was een mechanische puinhoop, hoewel de motor nog liep of liever gezegd, nog wat pruttelde. MAAR de carrosserie zag er nog heel gezond uit, op de binnenschermen van de motorruimte na, die toch op enkele plaatsen doorgeroest waren. Na wat onderhandelen viel de prijs net binnen budget en waren we eigenaar van een GTV6-project.

Na een meer grondige inspectie en poetsbeurt bleek de carrosserie nog beter mee te vallen dan verwacht: inderdaad alleen de binnenschermen vertoonden roest.
Juist wat we moesten hebben, want mijn zoon studeerde mechaniek en geen carrosserie.
Een vol jaar is ie dan aan de mechaniek bezig geweest: motor, remmen, koppeling, elektrische circuits, overal was werk aan.
Onderdelen zoeken viel tegen, het ging te traag, we moesten er vaak ver voor rijden en ze waren dan ook dikwijls duur.

Afbeelding
bij de tandarts :wink:
Afbeelding
in de garage van de school
Afbeelding
opgelapte binnenschermen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
foto's van enkele werkzaamheden
en uiteindelijk (bijna) klaar op de opendeurdag van de school
Afbeelding
eindelijk thuis, maar er blijft nog werk aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
z'n eerste nummerplaat :grin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
net op tijd klaar voor de trouwdag van mijn oudste zoon.

(de datums op de foto's zijn niet allemaal correct, vraag me niet hoe dat komt :? )


Eind 2005 vonden we op Marktplaats een sloper (bj ’82) met motorschade in Millingen aan de Rijn. Een rode zwitser, misschien nog wel te redden, maar dat zou toch een dure zaak worden, want de roestduivel had toch behoorlijk zijn werk gedaan. We hebben er verschillende onderdelen van kunnen gebruiken en hem dan verder helemaal gesloopt. Hij staat nu in onderdelen in mijn kelder.
Soms heb ik er spijt van, want als ik zie wat de staat van Sandro’s (alfettaowner) GTV was, dan had deze ook nog best gered kunnen worden, denk ik.
Maar ja, als je al het laswerk moet uitbesteden, toch geen haalbare kaart wellicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
voor de lol eens een andere velg ondergezet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
onderdelenkelder :smile:


Enkele maanden later (lente 2006) ontdekten we bij toeval in Geleen bij Coumans een zwarte GTV6 (bj ’82) met Ronal-velgen (5 stuks) én een rechterspiegel erop én een zwart lederen interieur van het eerste type in prima staat op de bestuurderszetel na.
De carrosserie was wel erg slecht. Ik deed een laag bod en ik mocht hem meenemen:
onze derde GTV6.
Achteraf bleek dat de motor nog perfect draaide!
We hebben toen een koopje gedaan!
Deze zwarte moet ook gesloopt worden, maar vermits ik voorlopig geen onderdelen meer nodig heb, staat hij bij mijn oudste zoon gestald en wordt de motor in conditie gehouden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de ronals zijn al veilig gestockeerd :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de oudste zoon fier aan het stuur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mooi zwartleren eerste serie interieur, alleen bestuurderszetel is beschadigd, de rest is in zeer goede staat.
dit interieur is te koop, gegadigden kunnen zich aanmelden :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
je zou het op de vorige foto's niet zeggen, maar het is een roestbak: zie volgende foto's :evil:
Afbeelding
Afbeelding
overspoten geweest?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wat blikschade :neutral:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
motor draait nog heel mooi :grin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gekocht als schroot: geen papieren meer :mad:


In augustus (helaas wat laat op het seizoen) wordt onze GTV6 25 jaar.
Vanaf dan wordt hij volledig ingeschreven en kunnen we er volop van gaan genieten.
Uiteraard alleen in de zomerperiode, want in de winter blijft ie binnen.

Mijn verdere plannen?
Tsja, geen plaats meer!
Maar ik droom nog van een bertone!
En een Alfetta, een Giulietta, een Sud, een Sprint, een Giulia, een Touring-spider laten me ook niet koud………
En mijn oudste zoon wil ook een GTV6. Niet dringend, maar toch op zoek.
Dagelijks rijdt hij een bordeaux 156 1.9 jtd, voordien had hij een groene 33 1.7 8V (250.000 km).
De jongste zoon (de automechanieker) studeert nog verder en rijdt met een grigio medio 75 2.0 twin spark (103.000 km).
Je ziet, het virus houdt aardig huis in de familie!
Tot ziens op de meetings!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BBS op wo feb 27, 2008 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 16:35

Niet de snelste, wel de meest uitgebreide kennismaking :P

Welkom! Enneuh... proost!

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 17:54

Mooi om zo een familie verhaal te lezen!!!
erg leuk!! en ook iedereen wordt besmet he!!

ga zo door en idd proost!!!
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 18:30

die zwarte bij coumans had ik ook al zien staan maar had door de staat van de auto afgezien van de verkoop.

Maar iig veel plezier hier en zo hoort een kennismaking :P

Gr Stefan
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 19:29

Welkom hier en wat een prachtige voorstelling zo 8) mooie collectie bella's hebben jullie ook 8) 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 19:59

Welkom, erg fijn wagenpark en dito historie :P En blijven poetsen 8) Ziet er goed uit
Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: BBS, niet de snelste

za jan 12, 2008 23:38

Welkom hier,leuk Gtv wagenpark.Enne een beige interieur in de rode Gtv6?Ik heb altijd gedacht dat er bij een rode Gtv6 een zwart interieur hoorde.............. :-k

Gebruikersavatar
BBS
Full Member
Full Member
Berichten: 312
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 20:55
Locatie: Mol, België

Re: RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 00:10

Welkom hier,leuk Gtv wagenpark.Enne een beige interieur in de rode Gtv6?Ik heb altijd gedacht dat er bij een rode Gtv6 een zwart interieur hoorde.............. :-k
In een rode zijn zowel het zwarte als het beige interieur standaard geleverd.
Ik heb er al veel gezien met zowel het ene als het andere. Ook in de folders was er voor een rode de keuze tussen beige en zwart. :wink:
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Gebruikersavatar
BBS
Full Member
Full Member
Berichten: 312
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 20:55
Locatie: Mol, België

Re: RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 00:15

Welkom, erg fijn wagenpark en dito historie :P En blijven poetsen 8) Ziet er goed uit
Bedankt Boyd, jij bent DE poets-specialist natuurlijk. :P
Ik heb je topic met veel belangstelling gevolgd :lol: en als er eens een poetssessie is niet te ver hiervandaan, dan kom ik zeker. :!:
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 00:25

Welkom hier,leuk Gtv wagenpark.Enne een beige interieur in de rode Gtv6?Ik heb altijd gedacht dat er bij een rode Gtv6 een zwart interieur hoorde.............. :-k
In een rode zijn zowel het zwarte als het beige interieur standaard geleverd.
Ik heb er al veel gezien met zowel het ene als het andere. Ook in de folders was er voor een rode de keuze tussen beige en zwart. :wink:
Aha,weer wat geleerd. :wink: Ook liefhebber van grote Belgse pinten zie ik? 8)

Gebruikersavatar
BBS
Full Member
Full Member
Berichten: 312
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 20:55
Locatie: Mol, België

RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 11:47

Belg = Bourgondiër! :thumbs:
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 21:01

dit is wel een échte liefhebber :shock:
kelders vol met onderdelen! haha
veel plezier en tot kijk

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: BBS, niet de snelste

zo jan 13, 2008 21:29

Mooi verhaal :thumbs: ! En een mooie GTV6 =P~ ! (die eerste dan :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
BBS
Full Member
Full Member
Berichten: 312
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 20:55
Locatie: Mol, België

RE: BBS, niet de snelste, maar wel op BelOTTOclassic !!!!!

zo jan 13, 2008 22:07

Ben er nog nooit geweest en heb nog nooit van gehoord totdat het werd aangehaald in een topic hier!


.........................................Afbeelding

En een link naar de website http://www.belottoclassic.be/
Ik ben er 1X geweest een aantal jaar geleden nu .
Is klein maar gezellig , alle merken zijn aanwezig zelfs zeer oude tractors en militaire voertuigen en ik meen dat er ook nog een rondrit was .
Onderdelen etc. stelde toen niet veel voor .
Ik denk dat je dit eerder moet zien als een gezellig samen zijn .
ik ben al 3 jaar mee ozze pa daar geweest als wegwijzer. Wordt georganiseerd door mijn nonkel. nu zit ozze pa ook in da bestuur(bbs). Hier komen altijd vele verschillende merken waaronder TE weinig alfa's. Mss wel intersant om daar zo een italiaans hoekje te creeren.

Ozze pa zal hierover beslist nog veel meer over weten te vertellen

groeten
:idea: Ik wil mijn GTV daar wel op een stand neerzetten...
Nog een paar erbij en dan krijgt de beurs al een heel ander karakter.. :wink:
goed bezig!! Wij zullen thuis alvast voor een 75, (gtv6 of een spider) en mss nog een gtv6 zorgen :wink:
Hé jongens, mijn voorstelling als alfa-liefhebber ( of moet ik zeggen "outing") is nog niet volledig :!:

Op het Alfetta-forum loopt een topic over BelOTTOclassic.
Ik heb daar enkele quotes van genomen, want ik wil dit evenement ook hier graag even voorstellen:

Toevallig zit ik in het bestuur van dat clubje :oops:
(ik ben zelfs pas gebombardeerd tot pers-verantwoordelijke; public-relations :shock: )
En het is een grote droom van mij om het evenement een hoog ALFA-gehalte te geven. :cool:

Wat hier geschreven wordt klinkt als muziek in m'n oren :jumping:

DUS

Als jullie komen, doen we iets speciaals! Daar zorg ik voor!
Laten we zeggen dat als er 10 alfa's vanuit het forum inschrijven, dat ik dan voor gratis broodjes zorg bij het onthaal :!:

BelOTTOclassic is een gemoedelijk liefhebbers-evenement over de merkgrenzen heen, waarbij de nadruk ligt op gezellige ontmoetingen en met als zwaartepunt de toeristische rondrit volgens het bolletje-pijl principe zonder veel poespas en zonder competitie door de mooiste plekjes van de Noorderkempen. Cruisen en genieten!

Op de terreinen wordt voor attracties en animatie gezorgd: bv: luchtdoop met een helicopter, kinderanimatie, kofferbakverkoop, allerlei standjes met miniaturen en dies meer,
de oldtimer-spelen (een attractieve competitie met o.a. zjant-smijten; in't Nederlands: velg-werpen :lol: , enz...)
We zijn al volop bezig met de organisatie en we verhuizen dit jaar naar een nieuwe, grotere lokatie: de parking van de terreinen van Verbroedering Geel (= ex-1ste klasse-voetbalploeg), aan de Leunen in Geel.
Deelnameprijzen zijn democratisch en variëren van 7 euro bij voorinschrijving tot 10 euro ter plaatse.

Eigenlijk het ideale evenement om er eens een forum-meeting te houden!
En altijd goed weer! (de vorige 5 edities toch) :wink:

Nog vragen ? Brandt maar los ! :arrow:

Heb hier een paar sfeerfoto's van de voorbije jaren. Voor meer kan je terecht op de site.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en natuurlijk de tent waar vanalles lekkers te verkrijgen is... :wink:
Afbeelding
hier nog enkele :cool:
Afbeelding
gezellig samen :grin:
Afbeelding
lekker in het zonnetje een pintje drinken :cool:
Afbeelding


Kzou zeggen, allemaal welkom!!!
Bij deze zijn jullie allemaal van harte uitgenodigd. :driving:

Het duurt nog wel eventjes, maar ik zal proberen het topic onder de aandacht te houden. :wink:
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: BBS, niet de snelste, maar wel op BelOTTOclassic !!!

zo jan 13, 2008 22:39

Bij deze zijn jullie allemaal van harte uitgenodigd. :driving:

Het duurt nog wel eventjes, maar ik zal proberen het topic onder de aandacht te houden. :wink:
'k Zou zeggen, zet het dan even onder "evenementen"
Daar krijgt het de aandacht die het verdient ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Projecten”