Wat een leuk 75je, Mark
Ik heb wel eens foto's gezien van Lion Toys, lang, lang gelden in de 'Nieuwsbrief' (voorloper van 'Auto in Miniatuur') van de NAMAC, en van Spark.
Nieuwsbrieven heb ik al niet meer, de Spark-foto weet ik niet meer van waar gezien, dus daar hebben jullie niets aan. Op de Lion Toys foto stonden vooral grote machines waar kleine vormpjes uit kwamen, bij Spark een steriele zaal waar tientallen jongedames in bedrijfskleding modellen ik elkaar zetten.
Op de site van Yow Itoh, in zijn 'diary' zijn vaak foto's te zien van zijn modellen of zijn recente aankopen van andere merken in diverse stadia van montage. Behalve van miniaturen en (meest) Italiaanse auto's is de man duidelijk liefhebber van goed verzorgd eten en van zijn hond. Uit dat dagboek valt o.a. op te maken dat de Scighera GT opnieuw is uitgebracht, met verbeterde fotoëts-delen. De kit is te bestellen
via de webshop (kleine oplage) en kost omgerekend €67.
De Scighera GT is de fantasie-racer op basis van het prototype dat Fabrizio Giugiaro (inderdaad: de zoon ván) ontwikkelde in 1997. De Scighera (wat 'allesverhullende mist' betekent) had een 400 pk leverende twin turbo 3 liter V6 en de vierwielaandrijving van de 155.