Met dit bescheiden resultaat...misschien dat ik later wat grotere thema gebonden dingen maak:
Oké het ziet er wat amateuristisch uit, maar wat wil je op een kwart uurtje

DankjeHeee, een modelbouwert in de dop![]()
Die Giulietta heb je mooi gedaan Mark, heel overtuigend! Ziet er strak uit.
Wat is die 1/87 voor materiaal? Plastic of kunsthars?
In principe kan je ook dit gewoon spuiten. Alleen wel eerst gronden (weet niet of je dat bij de Guiletta ook had gedaan). Met autolak moet in principe wel kunnen, maar wanneer het kitje van plasic is zou je misschien het beste voor de zekerheid spuitbusjes van Tamiya kunnen halen, Sommige plastics worden door autolak aangevreten, vandaar. Dat is allemaal wel weer te voorkomen als je weet wat je doet, maar waarom zou je het risico nemen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat
Iemand met een airbrush zoeken?iemand tips hoe ik dit het beste kleur kan geven?
Even nog hierop inhakend, je moet ZEKER primeren als je autolak gebruikt. Niet alleen voor de hechting, maar ook omdat àls je al een reactie zou krijgen met de resin (wat bij resin gelukkig zeldzaam is, maar bij plastic moet je echt uitkijken) de primer als een beschermende laag werkt tussen de resin en de lak. Om de dikte zou ik me niet te druk maken bij het primeren, autoprimer slinkt bij het drogen in tot 3 x niksIk heb ooit eens een potje verfafbijt gekocht voor kunststof (meer een vloeistof dan een gel), dus dan heb je nog een twede kans. Koop je bij de betere modelbouwwinkel.
Let bij autolak wel op dat je een samenstelling hebt die geen reactie veroorzaakt met het kunsthars. De hechting kan soms echt belabberd zijn op kunststof (verf die door aanraking of afplakken zomaar los raakt, een onaangename ervaring). Eerst een laagje primer is een oplossing maar op deze schaal blijft het een lastig verhaal omdat je daarmee snel te veel lagen krijgt (=dikte).
Koen
De jugueteria Don Carmelo waagt zich wel vaker aan de Alfa's...Deze werd vannacht verkocht op eBay:
De tipo 308 c uit 1938. De auto racete in Argentinië en won vier kampioenschappen. Hij bestaat nog steeds en een tijd terug sierde een afbeelding ervan het omslag van het Klaverblaadje.
Het model is ongeveer 1:28 volgens de verkoper, elders lees ik 1:25. Het is van het mij tot nu toe onbekende merk Don Carmelo (niets over kunnen vinden), is begin 90'er jaren gemaakt en het lijkt op de foto's geheel van plastic te zijn, zelfs de banden. Een geinig model dat 60 euro opbracht.