En dan natuurlijk de vraag: bouwde Pinin Farina meer auto's van dit ontwerp? Of was deze unieke auto eerder in zijn leven zilvergrijs?
Voor deze prijs zou ik dat toch eerst zeker willen weten.
Behoorlijke fouten voor deze prijsklasse als je het mij vraagt
Het valt me trouwens nu pas op dat de zijkanten van de achterbumper op het Klaxon model op geen stukken na ver genoeg doorlopen. Het stilistische geintje dat ze zo visueel doorlopen in de chromen strip op de zijkant lijkt bij het modelletje verloren te zijn gegaan.
Ja, dat ben ik met je eens. Hoewel je het over foutEN hebt. Dat hij heel zijn leven nooit zilvergrijs is geweest is nog niet gezegd natuurlijk. Maar hoe dan ook, het lijkt wel alsof ze bij Gamma (die de Klaxon-reeks produceert) sinds enkele jaren het allemaal niet meer zo nauw nemen. De oudere Klaxons zijn over het algemeen veel beter. Ik was altijd enthousiast over de Klaxons (ik heb 15 kits ervan staan), maar van de laatste pak hem beet 10 modellen is er bijna geen enkele meer die ik nog wil hebben. Deze is daarop nog een uitzondering, want al heeft hij dan een foute achterbumper, de algemene indruk van het model sluit nog redelijk aan bij de echte. Doodzonde dat dat tegenwoordig bij Klaxon een uitzondering is.Behoorlijke fouten voor deze prijsklasse als je het mij vraagt
Het valt me trouwens nu pas op dat de zijkanten van de achterbumper op het Klaxon model op geen stukken na ver genoeg doorlopen. Het stilistische geintje dat ze zo visueel doorlopen in de chromen strip op de zijkant lijkt bij het modelletje verloren te zijn gegaan.
Hij werd voor € 45 verkocht, wat ik tamelijk bescheiden vind.Mercury from Italy tried to export through Diapet their models to Japan in the 70's under their brand but when the first models arrived in Japant they were surprised to see that someone had registered the brand locally and asked for royalties!!! Mercury had no other way of marketing their models in Japan but to cut off the name "mercury" from the chassis and make special boxes with only "made in Italy". These models are almost unfindable and sought after either in Japan and Italy as well as among keen collectors all over the world. A rare Alfa Romeo carabo Bertone, ref 303, in metalic grey and yellow, MIB! Probably you will never see it again. These are extremely rare, much more then Dinky or Corgi models
U roept, wij draaienIk heb de Carabo enkele keren gezien op diverse evenementen, maar door de oranje ruiten nooit het interieur goed kunnen zien, evenals de motorruimte niet. Nu zie ik er meer van als doen ik er boven op stond
Hmm, hier ging Politoys dus toch een beetje de mist in
U roept, wij draaien![]()