Alfavaganza: Ook ik weet niet de achtergrond van de fantasiemodellen(?) van Togi. De Turbo special lijkt een jaren 50 (gas)turbine prototype zoals er toen veel waren, maar de Corsar? Ik heb wel eens gelezen dat het om Alfa Romeo prototypes zou gaan maar denk eerlijk gezegd dat dit verhaal niet klopt. Zou ook heel graag het ware verhaal horen. Al veel naar op zoek geweest maar nog niet gevonden. Weet iemand meer? De oprichter van Togi heeft tot '57 bij Alfa Romeo gewerkt dus zou het verhaal ook best ergens een kern van waarheid kunnen hebben?
Wat de prijzen betreft: de bedragen die je op de site van carmodel.net ziet staan zijn voor sommige modellen (Giulia berlina, Duetto, 2000 berlina) helaas wel marktconform, ondanks dat ze over het algemeen inderdaad van prijzen weten. Voor veel andere Togi's kan je met wat geluk (weinig tot geen andere bieders) zomaar een mint boxed scoren op ebay voor 50 euro of zelfs minder. De huidige Togi's (FongalTogi) zijn iets minder waard dan de oudere. Voor de leek is dat vaak op ebay niet te onderscheiden en de begeleidende teksten zetten je maar al te vaak op het verkeerde been door te roepen dat het om een zeer zeldzaam en oud model gaat terwijl je ze gewoon nieuw kunt kopen voor prijzen van 65 (Turbo special) tot 150+ euro (164) op
www.togi.it Duidelijkste onderscheid met de oude Togi's: nikkelkleurige chroomdelen i.p.v. echt chroom of alu-kleurig materiaal. Door de bank genomen zijn de meeste Togi's op ebay bereikbaar voor prijzen tot iets boven de honderd euro.
Ik zal niet ontkennen dat ik al een aantal jaren met enige regelmaat gehaktballen eet...