Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat Brumm deze oppakt. Kijk je naar Brumm, dan zie je in het assortiment vooral langlopende modellen die vreselijk uitgemolken worden qua uitvoeringen uit diverse races, van de 'forze dell'ordine', etc. Voor een Arna zie ik daar geen markt voor. Een paar kleuren, de Milanese stadswacht en als ze heel gek doen de racer van John Horemans, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad (zit je nog met het 3 of 5-deurs probleem ook). Mijn Zwitserse contact heeft het meermalen aangekaart bij een bekende die voor Pego werkt: twijfel al om. Ik heb mijn hoop meer gevestigd op merken als Ixo of Norev, of misschien Fabbri/Metro/DeA/Hachette.
Best kans dat in jubileumjaar 2010 er een Alfa kioskreeks komt. Die zal vooral uit heruitgaven bestaan, maar wie weet durven ze het aan om er toch een Arnaatje tussen te zetten.
Op dat Brumm-forum zit iemand trouwens nogal puberaal te mekkeren: 'wat zijn jullie voor Alfisti dat jullie een Arna willen, laat Brumm hem alsjeblieft niet maken'.
Van mij mag hij de Arna heel erg lelijk vinden, maar van een verzamelaarsmentaliteit getuigt het niet.