Hou komende vrijdag de site van modelcarweb.nl maar in de gaten.Ik zou hem graag kopen,maar weet niet hoe het werkt.Wie kan/wil hem voor mij bestellen?
Geld maak ik gelijk over.

Na Norev, Fabbri, M4, DeAgostini, Minichamps, Edison en welk merk ik verder vergeten ben komt nu ook MondoMotors met een 159 berlina. Mondomotors was destijds de eerste met een 159SW model en na lang nadenken zag met kennelijk toch nog een markt voor de vierdeurs versie. De SW is een model aan de onderkant van de markt, ziet er goedkoop uit, weinig detail maar het redelijk correcte verhoudingen en een zeer lage prijs (ik kocht die van mij in Italië voor € 4). Bovenstaand plaatje belooft een veel betere berlina... totdat je ziet dat dat een ingekleurd plaatje is van een M4.
Elders vond ik een realistischer foto van de Polizia di Stato en Carabinieri uitvoeringen:

Net als de SW met een 'chroomloos' hart, koplampen uit louter helder plastic en een soort knobbeltjes als spiegels. Wel met veel betere wielen. Voor een paar euro doe je er zeker geen miskoop aan, voor de Polizia 159 zou ik de beter gedetailleerde Edison kiezen (€ 8 -12), dat is een heruitgave van de DeAgostini.