Nu alleen nog de blauw metallic en Alfa rosso versie, wit en rood metallic zullen dan binnenkort wel volgen. (Advies?-)Prijs: € 29. Particulieren kunnen niet rechtstreeks bij Pego bestellen, dus hou je modelwinkel, de beurs of online shop in de smiezen.
Het definitieve model heeft de standaard 145-wieldopjes en dus niet de witte OZjes zoals op mijn uit China afkomstige model. Op de foto op de Pego site is geen nummerplaat te zien.
De Chinese eBayer heeft mij overigens toegezegd een nieuw stuurtje te zenden. Ik ben benieuwd...
Tactiek bij zaken doen met het verre oosten: nooit rechtstreeks zeggen 'je doet het verkeerd'. Dat betekent gezichtsverlies. Ik heb de man in een mailtje eerst bedankt voor de snelle verzending, en daarbij gezegd dat helaas het stuurtje ontbrak en gevraagd of hij daar een oplossing voor wist. Zo geef je de ander de kans de zaak te 'redden' zonder dat gezichtsverlies.
Maar nog even terug naar Italië (waar ze elkaar de huid vol kunnen schelden en 5 minuten later weer de beste maatjes zijn, zit ook wat in

Andere nieuwe Pego's van deze maand: van de niet zo bijster goed gelukte 33 is er nu ook de 1.7 IE, in rood en zilver metallic.

1.7 wil dus zeggen type 2 (1986). Dat moet o.a. te zien zijn aan de grille. De tamelijk belabberde foto's komen van Pego zelf. Inderdaad lijkt het hartje wat driehoekiger (type 1 is bijna een vijfhoek), voor de rest is het slecht te zien. En de wieltjes zijn wat anders, zonder het donkere kapje.