Omdat ik zelf (nog?) geen HPI heb... is het wachten op een 'confronto' door Jan

U riep?
Eerst maar eens de minichamps en HPI's bij elkaar zetten.
Dan kies ik maar even de Bartels versie van 1996.
We beginnen achteraan..
Links minichamps, rechts HPI.
Opvallende verschillen:
-Kwaliteit van de achterlichten, en de uitlaat. Meer detail op de HPI. (Sleephaken o.a.)
De voorkant.
Eerst minichamps:
Dan HPI:
Ik heb al eerder iets gezegd over de te kleine ruimte in de grill van minichamps. Hier is dat weer duidelijk.
Het alfa hart is op de HPI veel mooier uitgewerkt. En eigenlijk alle lijnen aan de HPi zijn veel scherper/strakker dan de rondere van minichamps.
De hele vorm van de voorspoiler is anders, maar ook daarin is hpi veel beter afgewerkt.
De plastic antennes hebben plaatst gemakt voor metalen dunnere bij HPi, staat veel beter.
De zijkant, eerst minichamps:
En dan HPI weer.
En nog even een foto van het orgineel. (Niet helemaal dezelfde uitvoering, maar het idee is duidelijk.)
Verschillen:
- Wielmoer op de HPI velgen lijkt veel echter en de tekst op de velg mist bij minichamps.
- Bevestiging van de motorkap
- Niet heel goed zichtbaar, maar de ramen in de HPI zitten veel beter op hun plaats.
- Remklauwen voor en achter op de HPI.
Minpuntje vanHPI, is dat het lijkt of ze *vergeten* zijn de luchtuitlaat achter het voorwiel vorm te geven?
(Onderkant van de voordeur.)
Minichamps doet dit te ruw, maar om het dan maar te laten????
Met flits vallen nog wat dingen op.
Minichamps:
HPI:
Grootste verschil?
- HPI bekleed de deuren aan de binnenkant.
- Rolkooi, ziet er bij HPi een stuk robuuster uit.
- Meer detail binnen in de auto.
Nog even het raam:
minichamps:
HPI:
Let op de randjes in de onderkant van de zwarte raam omlijsting. Ook de vorm van het dashboard is veel nauwkeuriger bij HPI.
Al met al zijn de minichamps geen slechte modellen. (Toen ze uitkwamen het beste buiten de handbouw om.)
Maar vergeleken met de kwaliteit van HPi verbleken ze toch enigzins.
Groeten, Jan.
*edit* foutje van HPI toegevoegd...