Heeft toch wel wat om voor een buitenlands blad te schrijven. In dit geval voor 'Alfa Romeo driver', het club magazine van de Engelse Alfa Romeo Owners Club. Hoofdredacteur Chris Savill, met zelf ook het een en ander aan miniaturen thuis, startte een jaar geleden de rubriek Alfa Modelissimo en nodigde andere leden uit hun bijdrage te leveren. In totaal drie pagina's, met een lekker grote foto van de Track Stars
(hou je daar nou nooit over op, Dink, het begint een ernstige afwijking te worden).

'Contour' van het verhaal is dat er een overeenkomst is tussen het opbouwen van een verzameling en het schrijven van een artikel; doel bepalen, structuur bedenken, afbakenen... En aan het eind van het artikel constateer ik dat met het van de hak op de tak springen, terzijdes, anekdotes, etc. van een 'verantwoord' en evenwichtig eindresultaat al net zo weinig terecht gekomen is als bij mijn verzameling. En dat ik daar ook juist de charme weer van zie. Laat nou juist dat slotzinnetje gesneuveld zijn bij de opmaak... oeps... nou blijft de inleiding een beetje 'hangen'.