Als dit 1 op 43 is is dit in het eggie eigenlijk maar een vreselijk klein velletje....
Desontdanks: Bij veel animo is er misschien wat te regelen met de prijs/verzending??

Een tweede is inmiddels verkocht voor $ 427, anders gezegd € 341. Ik geloof dat ik op de zesde ga bieden als die nog aangeboden gaat wordenIk vroeg me het ook al af, Marco![]()
Hier weer eentje in het hoofdstuk crazy high bids op eBay.
Toegegeven, het is een leuk en bijzonder model deze 1/43 P1 van MCM. En een oplage van 150 is niet heel erg veel, hoewel het in de handbouwwereld nou ook weer niet exceptioneel weinig is.
![]()
Maar $1375,00 ?!?!?!?![]()
Dan heeft iemand hem toch wel HEEL erg graag willen hebben!

Ik heb het ook gezien... het gekke is dat bij die eerste P1 drie verschillende bieder boven de $1000 zaten. Waar waren die andere twee dan nu vraag ik me af. Misschien wachten ze op de derde?Een tweede is inmiddels verkocht voor $ 427, anders gezegd € 341. Ik geloof dat ik op de zesde ga bieden als die nog aangeboden gaat worden
Volgens de aanbieder is het het enige model van de P1. Ik vraag me af of de kleur niet veel te helder rood is...
De P1 was een ontwerp van Giuseppe Merosi. Met deze auto zou Antonio Ascari, een Milanese Alfa dealer, in 1923 deelnemen aan de Gran Premio d'Italia. Het team trok echter zich terug in verband met de dood van Ugo Sivocci (test ongeval). Ascari was een beetje een brokkenpiloot die vaak uitviel. Twee jaar later kwam hij om tijdens de Franse Grand Prix.
De opvolger van de P1, de P2, werd door Vittorio Jano ontworpen. Jano was door een andere teamgenoot van Ascari, Enzo Ferrari, overgehaald om met een aantal collega's Turijn, waar ze voor Fiat werkten, te verruilen met Milaan. Antonio was de vader van Alberto die jaren later voor Ferrari reed en wereldkampioen Formule 1 werd.