En dit is z'n voorbeeld (met wat kleine detailverschillen):

LeukEn verder:
02 oktober 2008 - Alfa 90 super (ook blu?)
1
Hm, dat had ik me nog niet eens gerealiseerd.Leuk, dat word dus een afwijkend type aan de andere DeA 90's want dit zijn geen supers (de progetto K 90 is wel een super)!
Vandaag ontving ik het bijbehorende boekje van Quattroruote. De groene Spider op de kaft met kenteken Mi P25945 werd door QR gebruikt bij een test in juni 1973 door de toen nog actief racende (form 1) Brasiliaan Emerson Fittipaldi. Die test staat met vele foto's natuurlijk in dit erg leuke boekje.Nieuws uit de kiosk, ja logisch, daar wordt de krant toch verkocht?
Van Fabbri is in de 1:24 Quattroruote collectie een tijdje terug de groene Spider verschenen, eindelijk kwam ik dan eens een foto tegen die n/et van voren is genomen.
Ook het interieur is mooi gedetailleerd, al lijken mij de stoelleuningen een tikkie te hol van achter.
Verder hoor ik geruchten over een Alfetta 1.8 in giallo piper. Als dat klopt gaat dat nog even duren, hij staat nog niet in de lijst van de eerste 20 modellen in de reeks.
Kijk, dat is info waar ik nog eens wat aan heb, bedankt (en de anderen die erop reageerden natuurlijk idem dito). Antonette ken ik niet eens als merk, die zullen ook niet makkelijk te krijgen zijn als ik lees wat er eerder over was geschreven in de Topic. Leuk om zo'n bijzonder model in je verzameling te hebben, Kitaro!Bouwkwalitiet van remember is top. Ik heb hier 9 remembers staan en zelfs voor de verkoop wel eens een dubbelle in mijn handen gehad en die zijn bijna altijd identiek.
En heel erg mooi gemaakt. (Ik krijg er binnenkort nog 7 bij. Daar zitten wel een paar dubbelle bij, maar die waren al heel lang onderweg. Van die 7 zijn er 3 die ik nog niet had, als ze ooit aankomen...... )
Heel soms staat van de ene een wiel net niet helemaal recht. Maar dat is ook alles wat ik heb kunnen ontdekken. (En 1 foto op ebay waar een achterlicht decal niet helemaal mooi zat, op de foto dan. Ik heb toen door dat eerst even te melden een goede opgestuurd gekregen.)
Nog mooier is het Antonnette 43 dat al eerder langskwam. Daar verbleekt de rest inclusief remember dan weer bij.
Van Carpin had ik me iets meer voorgesteld. Dat zit bij mijn model niet zo erg verzorgt in elkaar als eigenlijk zou moeten. Maar omdat dat zo'n bijzonder model van zo'n bijzondere auto is maakt dat niet eens zo heel veel uit.
Het model komt lichtelijk grof over als je heel goed kijkt, komt waarschijnlijk door de extreem lage aantallen en het zelf maken van de onderdelen. Maar ik bekijk de modellen nu vrij nauwkeurig.
Het is alleen storend als je echt heel goed gaat kijken.
Thanks@Alfaganza
En van jouw 164's vind ik die cabrio echt heel erg gaaf! Mooi model!
De foto van de echte wagen die je erbij hebt staan is zo te zien een tele-opname en kan daarom een vertekend beeld geven. Volgens mij was de basis van deze wagen de 33/3 uit 1971. Daarmee doet zich een soort gelijk fenomeen voor: het is lastig om op de foto's de juiste lengte-breedte verhouding te bepalen. Ik had van de 33/3 van 1971 een kit van zowel Provence Moulage als van BBR. Het opvallendste verschil: terwijl de breedte nagenoeg gelijk was, was er een verschil in lengte van (uit m'n hoofd gezegd) zo'n 1,5 cm. Dat is gigantisch op 1/43 schaal. Ik wilde weten welke nou klopte dus ik heb ze vergeleken met talloze foto's. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de Provence Moulage, de kortere van de twee, er stukken dichterbij zat dan de BBR, die er op het eerste gezicht "logischer" uitzag.Hm, wel grappig dat er toch nog zulke raadsel-modellen bestaan. Ik zal hem eens voordragen voor de rubriek in autorariteit in het clubtijdschrift van de NAMAC, Auto in Miniatuur.
Heb de vraag tevens gepost op Alfasport.net en Alfabb.com, daar zitten ook heel wat verzamelaars. Ergens hoop ik dat het antwoord nooit komt, dat maakt het model alleen maar spannender![]()
Ook niet alledaags, maar toch wat makkelijker aan te komen (mits je voldoende geld neerlegt...) is deze relatief onbekende Tipo 33 in Can-Am uitvoering, het Canadees-Amerikaanse kampioenschap met maar heel weinig restricties. Dat leidde tot bijna niet te hanteren monsters als de 1100 pk sterke Sunoco Porsche.
Het model is niet echt nieuw, het wordt al een tijdje door Marsh Models geleverd en nu ook door Tron. Het kan aan mij liggen, maar het model lijkt zeker een kwart korter dan het origineel. Kan aan één van de foto's liggen natuurljk.
Deze 33/3 werd ook wel als 33/4 aangeduid vanwege de 4-liter motor. Hier in actie op Riverside in 1973, met Minter achter het stuur. Hij behaalde een 5e plek, één van de zeldzame succesjes van het team van Otto Zipper. De auto viel meestal uit.
Wat een karwei zal dat zijn! Respect, Dink!Zo, even een inhaalslagje gemaakt met de index (in de openingspost). Nog een flink stuk te gaan.
Tevens zoektips toegevoegd, direct boven de index.
Snif...![]()
Deze prachtige en netjes gebouwde Cuneo van Alezan ontsnapte mij gisteren op eBay. Je komt ze maar zelden tegen en er waren een paar andere bieders die er nog weer wat meer voor over hadden dan ik. Het origineel van dit Pininfarina prototype op basis van de tipo 33 dateert uit 1968 en staat in het Museo Storico in Arese.
Dezelfde aanbieder verkocht ook nog een P33, eveneens van Alezan en een Pininfarina ontwerp uit 1968.
Van de P33 is veel makkelijker een modelletje te vinden, o.a. de 1:43 van Corgi, een 1:66 van <naam even kwijt, ook Corgi?>, en een plusminus 1:72 van Playart. Iets vaker op eBay gezien maar nog veel prijziger zijn de al eerder in deze topic getoonde zandbakautootjes van Tomte die in al hun simpelheid voor bedragen verkocht worden waarmee menig huwelijk zwaar op de proef wordt gesteld.