Hm, wel grappig dat er toch nog zulke raadsel-modellen bestaan. Ik zal hem eens voordragen voor de rubriek in autorariteit in het clubtijdschrift van de NAMAC, Auto in Miniatuur.
Heb de vraag tevens gepost op Alfasport.net en Alfabb.com, daar zitten ook heel wat verzamelaars. Ergens hoop ik dat het antwoord nooit komt, dat maakt het model alleen maar spannender
Ook niet alledaags, maar toch wat makkelijker aan te komen (mits je voldoende geld neerlegt...) is deze relatief onbekende Tipo 33 in Can-Am uitvoering, het Canadees-Amerikaanse kampioenschap met maar heel weinig restricties. Dat leidde tot bijna niet te hanteren monsters als de 1100 pk sterke Sunoco Porsche.
Het model is niet echt nieuw, het wordt al een tijdje door Marsh Models geleverd en nu ook door Tron. Het kan aan mij liggen, maar het model lijkt zeker een kwart korter dan het origineel. Kan aan één van de foto's liggen natuurljk.
Deze 33/3 werd ook wel als 33/4 aangeduid vanwege de 4-liter motor. Hier in actie op Riverside in 1973, met Minter achter het stuur. Hij behaalde een 5e plek, één van de zeldzame succesjes van het team van Otto Zipper. De auto viel meestal uit.