Ken die bid assistant wel, nooit gebruikt. Het bieden moet ook een beetje een sport blijven, hè?
Er zitten aardig wat verschillen tussen de verschillende sites. Ten eerste zijn de tarieven voor het aanbieden in Nederland veel gunstiger. Item met een startprijs van € 1met twaalf foto's en de gallery-optie aan: 10 cent. Moet je eens via eBay.de proberen... Bereik is dan wel groter, standaard zijn de zoekopdrachten lokaal en lang niet alle gebruikers zijn bedreven in het op de juiste manier zoeken naar objecten.
Ik heb vandaag een Fiat km-teller op de Italiaanse eBay gezet (startprijs € 1, twee foto's, geen galerij: 30 cent), die staat nu op 27 views, dat had ik op eBay.nl in tien dagen nog niet gehaald. Ook is de lay-out van de Italiaanse verkoopoverzicht pagina anders.
Meest vervelende van de Nederlandse eBay vind ik de scheiding tussen de rubrieken speelgoed en modelbouw. Op de Italiaanse eBay is dat gewoon Giocattoli e Modellismo.
Over vragen aan verkopers gesproken, als je iets ziet wat volgens de aanbiedingstekst alleen in het land zelf wordt verzonden: altijd vragen of de verkoper naar het buitenland wil sturen. Heb nog nooit 'nee' te horen gekregen (ook geen 'nein', 'non' of 'no' trouwens

)