Kort na elkaar verschenen diverse SVZ miniaturen, bijvoorbeeld deze Pinko's:

Dit is de oorspronkelijke Di Priolo SVZ, maar in 1960 werd met de auto (na nog wat verfijningen aan de body) door Rosinski en Ubezzi aan de 24 uur van Le Mans deelgenomen. Zonder succes, de auto viel door versnellingsbakproblemen uit.

Er bestaan kleurenfoto's van deze door Lauga en Hébert in 1958 in de 24 uur van Le Mans gereden auto. En dan blijkt dat er van dit model bitter weinig klopt.
- de auto was zilvergrijs;
- er zat een 'hart' op met zowel horizontale als vertikale spijltjes ipv alleen horizontaal;
- er zat een derde ruitenwisser op;
- de auto had een kentekenplaat;
- de horizontale spijltjes in de buitenste grilleopeningen ontbraken;
- er hoort nog een 'race bezinetankdop' op.
Voor €55 vind ik dit toch echt een beetje te gortig.
Niet alleen Pinko maar ook IV Model heeft een aantal SVZ's aan het assortiment toegevoegd.
Twee voorbeelden:

Met deze SVZ nam de vrouwelijke coureur Ada Pace in 1958 mee aan de Trieste Opicina race.

En in 1959 won Francesco de Leonibus met deze witte SVZ de klasse tot 1300cc en de werd hij tweede algemeen in de Coppa Sant’Ambroeus op Monza.
IV Model heeft er nog zes (waarvan de twee zonder ruitjes al eerder getoond). Verraderlijk, alle SVZ's werden met de hand gebouwd en in de loop der jaren soms aangepast. Geen enkele is gelijk. IV Model lijkt dat echter goed in de gaten te hebben gehad, beter in ieder geval dan Pinko. Maar ja, de IV's kosten als kit al net zoveel als een kant en klare Pinko, de prijs gebouwd bedraagt maar liefst €165.