
Zo, deal is inmiddels rond. Het hele partijtje is besteld en een aantal is inmiddels weer verzegd.Misschien heeft er iemand belangstelling voor deze sudjes?http://www.kapaza.be/Verzamelen/Auto/54 ... uto_s.html

Meer belangstellenden?

Zo, deal is inmiddels rond. Het hele partijtje is besteld en een aantal is inmiddels weer verzegd.Misschien heeft er iemand belangstelling voor deze sudjes?http://www.kapaza.be/Verzamelen/Auto/54 ... uto_s.html
grappig........Van Klikmans
Is niet handbouw in de traditionele zin, maar er komt wel heel veel handwerk bij kijken. Body is van resin. Afwerking ovha van heel behoorlijk niveau. Oplage is enigzins beperkt (paar duizend) en na verloop van tijd zijn ze lastig te vinden.
Ik heb ook de Fabbri en naast elkaar gezet zie je toch heel wat verschillen.
Het betreft de eenmalig gebouwde spider van carrozzeria Colli. Je kunt een foto
van deze auto vinden in ons artikel van de Giula Promiscua (ook van Colli)
in KB 116 op pagina 70.
De Colli Spider heeft deelgenomen aan de Mille Miglia van 1948, maar is al
eerder gebouwd, want de auto heeft in ieder geval deelgenomen aan de Coppa
d'Oro delle Dolomitti in 1947. Bronco heeft wellicht gelijk met het jaartal
1948, want in 1947 lijkt de auto nog niet te zijn gespoten en gewoon een
kale carrosserie te hebben.
De auto bestaat nog steeds en heeft chassisnummer #915046 (ik heb ook een
bron die spreekt van #915044) en is dus gebouwd (volgens Fusi) in 1939. De
carrosserie zou in 1942 zijn geklopt uit aluminium. In juli 2002 was-ie te
koop en bedroeg de vraagprijs 430.000,= euro. In 2004 was de auto eigendom
van een (andere) Duitse handelaar.
Wat wel jammer is is dat die versie gewoon een "straat" interieur heeft, met achterbankMisschien iets minder mooi -hoewel ik de raamlijsten van dit model ook niet echt denderend vind- maar een stuk betaalbaarder heb je deze Alfetta van ProgettoK.