zwoemba

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo aug 01, 2007 17:29

Het is toch die blauwe 156 he?
graptje :?:
De rode van m'n avatar ook wel te zien in de gallery bovenaan 't onderwerp hier .
Die blauwe da's die in btcs vermoed ik : de onze heeft laatst gereden in competitie de RacePromotionNight november 2005 ...
Ow, ik was even aan het dolen denk ik... Jullie hebben dit seizoen dus nog niet gereden in de BEC?

Toevallig is er sinds vorige race ook een 'nieuwe' 156 in de BEC... zie foto. Daarmee dat ik wat twijfelde.

Afbeelding

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo aug 01, 2007 17:54

Het is toch die blauwe 156 he?
graptje :?:
De rode van m'n avatar ook wel te zien in de gallery bovenaan 't onderwerp hier .
Die blauwe da's die in btcs vermoed ik : de onze heeft laatst gereden in competitie de RacePromotionNight november 2005 ...
Ow, ik was even aan het dolen denk ik... Jullie hebben dit seizoen dus nog niet gereden in de BEC?

Toevallig is er sinds vorige race ook een 'nieuwe' 156 in de BEC... zie foto. Daarmee dat ik wat twijfelde.

Afbeelding
Had ik gemerkt op de uitslag, snelle (sprint)auto blijkbaar, ik vermoed dat ze via de GDC(Gentleman Drivers Cup) als Asaf-gasten meededen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do aug 16, 2007 16:32

Hij is klaar voor shakedown morgen op www.ErAnRacing.be .
Tankdoppen staan rechtsachter op een plaat gemonteerd waar de zijruituitsparing mooi over past : met 10 Liter in de tank loopt alles perfect ... op een landelijk weggetje : nu nog testen wat de zwaartekracht doet als we op de limiet gaan met bijna lege tank .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .


Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

vr aug 17, 2007 19:40

't ging niet van een leien dakje :
De elektrische servopomp heeft...definitief de geest gegeven ; een in allerijl geregelde andere pomp was niet ter plekke gebruiksklaar te maken ... Nu hebben we allemaal dikke armen :roll: op't laatst kreeg ik't stuur gewoon niet meer rondgeduwd omdat alle "jus" eruitgevloeid was . :wink:
Na een half uurtje begon de motor in te houden, 2u zitten zoeken, luchtdebietmeter, benzinepompen, toevoer en uiteindelijk gevonden in de potentiometer van de gaspedaalsensor .
Nu ja om die reden ga je testen : en beter nu dan in de raceweekend wanneer 't er echt om gaat .
Enkel de ophanging hebben we nog niet kunnen fijn afstellen omdat het gevoel zonder servo ontbrak : dat moet dan maar op 5-9 tijdens de kwalificatie voor onze 1e race om 19u45 : Tijd en budget om nogmaals te gaan testen is er niet ; we zijn nu eenmaal geen pro's ... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za aug 18, 2007 08:45

Dus toch de nodige probleempjes, vond hem wel goed gaan eigenlijk, je ziet aan de buitenkant wel niet hoeveel
moeite het kost natuurlijk
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma aug 20, 2007 13:55

Er zit intussen weeral een nieuwe (nu ja Opel-afkomstige pomp die lawaai maakt maar wel verder goed werkt buiten het geluid) elektrische servopomp op .
Gaspedaal sensor is nu definitief hersteld en er zit een nieuwe hoge drukpomp voor de benzine op (we hebben alles dubbel : zowel hoge drukpomp als opvoerpomp zodat we backup hebben als er 1 defect is) .
Ik ben nog altijd 'n beetje stijf in schouders en bovenarmen... ik heb me in de Villeneuve, de 90° en de 2 chicanes helemaal wezenloos geduwd aan't stuur :wink: .
Een auto die geconcipieerd is zonder servo valt best mee, als de servo wegvalt maar de pomp nog weerstand geeft da's puur masochisme... :roll:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di aug 28, 2007 14:07

Nu heeft de andere hogedrukpomp het toch wel weer begeven... :?
Weer in de buidel tasten, 't komt er nog eens bij dat ze op héél weinig auto's std. zit op Porsche Turbo wel bvb. ... dus die kan je niet zomaar ergens afhalen helaas, waarom onze toenmalige leverancier deze pompen geleverd heeft is ook 'n raadsel . Toch maar weer eentje bij collega-kameraad/piloot Chris Voet (Bosch-dienst Pitlane die 147 in Btcs laat rijden) besteld .

We hebben vorige woensdag ook een meeting bijgewoond met de nieuwe promotor voor de Endurance Cup 2008 :
Positief :
-Races worden minimum 3u (ipv 2u nu), 1x 500km, 1x 10u, mogelijk 1x de 24u Zolder ! (Belcar Gt3 rijd 2008 iig géén 24u meer)
-Licentiecontrole bij 1e race (nu iedere keer opnieuw)
-Hans nog niet verplicht, wel aan te raden
-Binnenhalen gestrande wagens (zoals VW Fun-Cup)
-Code 60 ipv. PaceCar (iedereen 60km/u)
-Per uur wedstrijd verstreken 1 Pitstop verplicht (vb. 3u : 2 Pitstops) wel stoppen voor de pits en onmiddelijk doorrijden ; zo wordt het weer mogelijk om de kosten over 3 piloten te verdelen, met 2 piloten verlies je wel enkel bij de pilotenwissel tijd door de wissel dus heb je met 2 piloten wel voordeel bij de 2e verplichte stop doordat je direct weer kan vertrekken .
-Meer promotie en groter deelnemersveld, mede doordat een pak teams uit de Belcar de overstap gaan maken .
-24u mogelijk onder het kampioenschap !
-Bandenkeuze : vrij of 3 merken die de serie sponsoren, geen verplichte dure afname van 'n monopolieleverancier zoals in Belcar & Btcs

Minder positief :
-Laagste klasse is tot 2.500ccm³ : We profiteren nu van de lage concurrentie in onze klasse tot 2.5Lit. ... dan komen Clio's, Golfjes, etc. erbij en die zijn sneller dan ons :oops:
-Andere klassen : tot 3.5Lit, tot 5Lit, boven 5Lit : dus zware kanonnen <-> snelheidsverschil = gevaarlijk tenzij die niet binnen 105 dBa geraken .
-Nagenoeg dubbel inschrijfgeld, als de 24u erbij komt nog eens een pak meer bij maar voor die 24u nemen we dat er graag bij, maar het budget komt bij ons vooral van enthousiast vrijwilligerswerk en betalende piloten . Vroeger had ik nog de tijd om Sponsors te zoeken en in de watten te leggen, maar dat lukt me al lang niet meer sinds ik meervoudig Papa ben...

2008 gaan we afwachten wie onze concurrenten worden en of die 24u er bij komen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di aug 28, 2007 14:42

hey dat wordt een klasse met verschillende auto's dus. Van de Fun Cup tot ex-Belcar Porsches....
Hou die vw kevers achter jullie hé!!

succes
stefaan
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

di aug 28, 2007 18:58

hey dat wordt een klasse met verschillende auto's dus. Van de Fun Cup tot ex-Belcar Porsches....
Hou die vw kevers achter jullie hé!!

succes
stefaan
FunCups verwacht ik niet direct, wel silhouettes :? (die gaan wel gewicht moeten bijleggen want er komt een minimumgewicht per klasse) .
Of we meedoen hangt van budget af en of onze 156 nog voldoende competitief zal blijken . 2008 zal misschien nog gaan kwa ex Belcar topmateriaal als de 24u niet mee onder 't kampioenschap vallen, maar 2009 zou dit wel eens het top endurance kampioenschap kunnen worden(en Belcar Gt3 Sprints) en dat brengt topmateriaal mee waar we budgettair voor moeten passen : Je kan met enthousiasme veel compenseren, maar niet onbeperkt... :oops:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma sep 03, 2007 14:12

Veiligheidshalve toch maar de aandrijfriem vervangen en spanrol + meelopers... Maar goed ook : er zat grind tussen waardoor de timing niet 100% meer klopte ; nu draait hij nog mooier .
Woensdagavond 19u25 is't zover voor de 1u Qualifying, zaterdag starten we om 11u05 voor 2u05 race ... het begint te kriebelen :roll:

Ik ben ook benieuwd hoe e.e.a. verloopt met een soepel "draaiende"(in alle betekenissen) 156 ? Vooral de weerom hertekende chicane naar de sacramentsheuvel ben ik nog niet uit die in 3e dan wel 4e te nemen, alleszins is het circuit weer 1 à 2 seconden trager geworden daardoor .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo sep 05, 2007 13:10

Onze Paddock is aan de binnenkant van de Bianchi : altijd welkom daar .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo sep 05, 2007 15:51

jammer dat ik nachtshift heb gedurende die dagen.
Anders was ik zeker eens goeien dag komen zeggen.
succes!
** 147TS, 75TS **

zwoemba

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo sep 05, 2007 22:07

Ik zal zaterdag zeker eens langskomen :D

Succes!

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do sep 06, 2007 09:19

Ik zal zaterdag zeker eens langskomen :D

Succes!
Vergeet geen foto's te nemen zoon , want we kunnen er helaas niet bij zijn . :(

Terug naar “Racen - Algemeen”