Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga de GTV6 weg doen en mijn droom achterna in de vorm van een ultieme 105 restomod.
Daarom deze eerlijke en goede GTV6 2.5 nu beschikbaar.
Deze auto is door mij in 2021 gekocht in Belgïe, waar hij 27 jaar in de opslag van een voormalige Alfa Romeo-dealer heeft gestaan. De laatste keuring en onderhoudsbeurt die de auto gekregen had waren volgens de bijgeleverde documenten in 1994, daarna is de auto stilgezet tot hij in 2021 weer daglicht te zien kreeg.
Vervolgens is de auto door mij technisch volledig onder handen genomen, waarbij de gehele ophanging, remmerij vervangen zijn. Motorisch is ook bijna alle hardware vervangen. Natuurlijk zijn ook alle pakkingen, slangen, rubbers en vloeistoffen vervangen.
Sindsdien heb ik er zo'n 4000km mee gereden: de motor loopt zoals het hoort, verbruikt weinig olie. De versnellingsbak schakelt perfect en zonder gekraak.
Het interieur is in absolute nieuwstaat, alle vullingen zijn nog stevig, alle lijstjes zitten waar ze horen. Ook is de auto voorzien van een originele Blaupunkt-radio.
De carrosserie is zeer goed, in het verleden is hij een keer bijgespoten, maar er zit nergens ellende. De bodem is hard, kriksteunen zoals ze horen. Alleen het sleepoog in de reservewielbak moet opnieuw gelast worden, ik vermoed dat iemand hem daar eens heeft proberen op te krikken. Ook is de auto voorzien van een volledige roestvrijstalen uitlaat. Geen aftermarket merk, maar voor de vorige eigenaar in 1993 op maat gemaakt in Engeland. De originele factuur heb ik er bij gekregen.
Dat het een eerlijke auto betrof, was vooral te merken bij het demonteren van alle onderdelen. Werkelijk alle schroefjes, connectoren, clipjes en kabeltjes zaten waar ze hoorde te zitten. Alles kwam makkelijk los en ik vond geen provisorische reparaties.
Uiteraard heb ik alle documentatie voorhanden. Zowel de originele documenten van de auto, alle facturen en overal foto's van gemaakt.
Ook zijn de originele kentekenplaathouder, sleutelhanger en dealersticker voorhanden.
Overzicht werkzaamheden:
remschijven en gereviseerde remklauwen (4x) (2022)
nieuwe hulpkoppelingscylinder(2022)
nieuwe hoofdremcylinder (2022)
Bilstein schokbrekers (V) en Koni geel (A) (2022)
Eibach verlangingsveren achter, voorkant 1 klik verlaagd (2022)
remslangen en koppelingsslangen (2022)
banden, Bridgestone Turanza (2022)
15" Ronal velgen (2022) originele wielen zitten erbij
motorsteunen (alle 3), versnellingsbaksteunen en DeDion-rubbers (2022)
hardyschijven cardanas (2022)
silentbussen draagarmen (2022)
casterkogels i.p.v. rubbers (2022)
stabilisatorstang van een 75 3.0QV + paarse powerflex (2022)
nieuwe rubbers achterste stabilisatorstang (2022)
droplinks achterste stabi nieuw gemaakt
distributieriem vervangen + revisie hydraulische riemspanner (2022)
thermostaat (2022)
bougies, bobine, verdelerkap, kabels (2022)
injectoren ultrasoon laten reinigen (2022)
brandstofslangen vervangen
alle koelslangen vervangen
alle vacuumslangen vervangen
kleppendeksels en inlaatspruitstuk gestraald (2023)
ruitenwissers (2022)
dynamo revisie (2023)
gereviseerde startmotor (2023)
Origineel houten stuur en pook in nieuwstaat (zwart stuur en pook voorhanden)
Prijs: €25.000,-