Het is ook zeker leuk om weer terug te zijn
Op de een of andere manier moest er weer een Alfa komen, dat wist ik al een tijdje. Iets meer als een week geleden de stoute schoenen aangetrokken en naar een paar Alfa's wezen kijken, het is dus uiteindelijk de 147 geworden, de Peugeot 206CC er op ingeruild. Geen slechte keus vind ik zelf... open rijden zit er door omstandigheden toch niet meer in. Nu dus Due Italiani alla porta! De 500 en de 147
Zaterdagochtend de auto opgehaald en naar m'n sleutelschuurtje gereden. Het plan was om eerst maar eens de auto goed te poetsen van binnen en buiten. Maar ja... als je je sleutelplek deelt... en dan ook nog eens met een ouwe Alfist... dan ben je meer aan het lullen en koffiedrinken dan dat je wat doet
Wel op een paar delen van de lak begonnen met "kleien" en man... wat kwam daar een vuiligheid vanaf! Volgende keer dus wat minder koffie en wat serieuzer werken. Het interieur ziet er redelijk netjes uit, het leer is niet echt vervuild. Wel last van plakkerige knoppen/delen van o.a. de deurhendels, bediening ramen en de clima control. Daar is een middeltje voor te koop van Stipt, maar dat is nogal duur, dus probeer eerst iets anders.
Gisterochtend de auto bij Len Jansen gebracht voor een nieuwe distributie en waterpomp, Was hard nodig, de distributie was voor het laatst ergens in 2017 bij een km. stand welke meer als 60K terug was vervangen, de waterpomp waarschijnlijk nog nooit. Verder is in 2020 alleen de rechter achterste schokdemper vervangen en blijkt de linker een scheurtje te hebben. De voorbanden, ook in 2020 vervangen volgens de meegeleverde factuur, zijn schuin afgesleten. Verder nog wat?? Ja, de uitlaat heeft een klein lekje bij het spruitstuk en bij de einddemper. Voor de rest is het allemaal cosmetisch. De bodem ziet er in ieder geval erg goed uit.
Wordt vervolgd...