Vandaag de Spider voorzien van nieuwe olie en filter. Er werd door de garage vroeger altijd gewoon 10w40 ingeflikkerd, in de tijd dat ik nog weinig tot niks zelf deed vanwege woning in het centrum. Hhb 2 jaar terug ook nog de bekende AGIP/ENI iSint 10w40 gebruikt, maar vond 'm toch wel olie verbruiken. Daarom nu iets dikkere ENI Classic 20w50 die ik ook in de Giulia gebruik.
Omdat hij een stukje van huis in de stalling staat neem ik hem altijd voor een iets langere periode mee naar huis, meestal als het lekker weer wordt zoals komende week. Dus gisteren de Abarth in de stalling geparkeerd en gebruik ik de Spider lekker als dagelijkse auto. Ik heb nu veel vrije tijd, ga een uurtje later naar het werk voor wat administratie en klusjes, stop ook weer 2 uurtjes eerder en neem dan een leuke route door het heuvelland mee naar huis.
Ik heb altijd wel een paar dingen op m'n lijstje staan die ik aan deze auto wil doen, maar het heeft gewoon nooit prioriteit. Ik wil wél eindelijk een andere pookknop, maar wil weer niet veel geld uitgeven aan een nieuwe. Los daarvan staat zo'n nieuw ding totaal niet bij het "gepatineerde" interieur van de auto. Oom het logo op de kont, dat is echt al 20 jaar zo. Maar het is ooit eens vastgekit door iemand, dus krijg 't onmogelijk los zonder de rubberen spoiler te slopen.
Wellicht de belangrijkste die ik nog een keer wil doen deze zomer (maar pin me er niet op vast) is een ombouw naar handbediende ramen. ik ben een beetje klaar met die elektrische ondingen. Vorige zomer is de kabel van de linker deur weer gesneuveld, denk vastgelopen katrol door het weinige gebruik. Ze gaan alleen maar sloom en de kabels gaan stuk en zijn mega duur. Een katrol + kabel van en elektrisch bediend exemplaar is €160 euro ofzo, van een handbediende is dat €35.
Als ik het goed gezien heb is de deur gewoon hetzelfde en zitten alle montagepunten van het manuele systeem al op hun plek. Dus is het even een setje tweedehandse hendels en katrol regelen en dan kan ik ze ombouwen. Maar daar moet ik me eerst eens goed in gaan verdiepen, kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit wilt doen.
Nu de rust ook een beetje is wedergekeerd met dat Cocona-gedoe en mijn belangrijke klusjes aan de Giulia en Spider klaar zijn kan ik na een week of 4 eindelijk weer verder met het motorblok van mijn Vespa-project, want ik wil daar deze zomer graag mee gaan rijden.