Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo aug 07, 2016 21:59

helaas is de deadline met de spider weer niet gelukt. in eerste instantie was dat de motor er met een jaar weer in zou zitten.
inmiddels zijn we al bijna 2 jaar en 7000.- verder en de motor is nog niet klaar. :cry:
als is de lijst wel zeer kort. :D maar helaas zijn de leuke dingen duur. koppen flowen op de flowbank dan nog wat klein spul verzamelen om alles compleet te krijgen. helaas is daar ook weer wat wissel geld voor nodig.


nu eerst maar is zien de gtv te verkopen. daar is inmiddels al het technische wel aan gebeurt om een paar jaar zonder al te veel problemen te kunnen rond knorren. nu nog een gek zien te vinden die wel geld er voor over heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


de 33 hangt nog steeds in vorden op de brug. wegens een te veel snipper uren en vakantie uren in de gtv te hebben gestoken is nu het potje bijna leeg dus moet het maar in de laatste uren van de dag gebeuren.
hopelijk heb ik komend weekend weer vers blik in de 33 zitten zo dat ik hem naar een spuiter kan schuiven. voor wat oude schades weg te werken.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo okt 02, 2016 09:13

af gelopen 2 weken met de gtv op vakantie geweest al was het niet de bedoeling om met de gtv te gaan. op de dag van vertrek viel het ons op dat bij de alfa 90 waar mee we zouden gaan de hoofdremcilinder begon te lekken. dus dat leek ons niet zo'n goed idee om daar mee helemaal naar sardinië te rijden. maar de gtv was ook niet helemaal klaar voor zo'n trip. maar het was op dat moment nog de enigste auto die het deed. de alfa gt jtd van de reis genoot stond stil door een paar aandrijf assen die het vermogen niet aan konden. en mijn 33 wacht nog steeds op een stukje blik en wat groene lak.

maar wat is dat sardinië een gigiantisch mooi gebied. veel mooie wegen om lekker op rond te sturen. helaas naar mijn mening wijnig bezienswaardig heden of we hebben niet goed genoeg gezocht dat kan natuurlijk ook.
de eerste grot wie we wouden bezoeken die zat om veiligheidsredenen dicht. dan maar aan het strand liggen, een boot huren en een snorkel met duikbril en een beetje in de baai rond kijken.
ook nog een oude kolen mijn bezocht in carbonia en een beetje de omgeving bekenken daar,
nog een middag in cagliari geweest nog een daar in de omgeving nog een hele mooie grote grot bezocht.
en de laatste dag dat we op sardinië waren aan het strand gelegen.


de gtv heeft zich voortreffelijk gedragen.
wel heeft hij mij weer behoorlijk laten schrikken de koelvloeistof temratuur meter stond na de eerste keer tanken op het eiland gelijk op 100 grade. dus ik denk gelijk kak nee he niet weer problemen met de kloeling. uit eindelijk bleek het gewoon te komen door de slechte benzine.
volgens de pomp zou het 95 octaan zijn maar ik denk dat 88 eerder in de buurt zat
verder 1 rubbertje van de uitlaat gescheurd dus dat was niet echt een groot probleem nieuw rubbertje gehaald en om te voorkomen dat er iets af scheurt of zo.

maar helaas moet er ook nu weer gesleuteld gaan worden.
remmen zo krom als een hoepel als je op de snelweg stevig remt rammelen je de vullingen uit de kiezen. (word gewisseld voor de remmen van die nu op de spider zitten. dat ik ongeveer 5000km oud. de spider krijgt dan 330mm remmen)
banden glad.
bumpstops van de achterwiel ophaning plat
draagarmen voor helemaal overleden gelukkig had ik de nieuwe nog niet gemonteerd.
en vermoedelijk een flexibel van de uitlaat lek.

toch even 4500km weg getikt met een gtv die op de nominatie stond om naar de stort te gaan.

hopelijk kunnen jullie de foto's zien google heeft dat picasa verbouwd waar door ik de foto's niet meer op forums kan gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za jan 07, 2017 13:53

weer is een update over de 33 waar ik in augustus in begon te slijpen en lassen. toen moest er nog een beetje verf over heen en ook was er een apk nodig. ik had toen mooi bedacht dan kan ik mooi begin september weer met de 33 op pad.
helaas liep dit iets anders en werd dat pas half december......

maar er zit in middels wel weer wat verf op en een apk.
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding


nu hebben de volgende projecten zich al aan gemeld. :D
spiekers in de deuren met behulp van spieker kappen die ik nog niet eerder tegen was gekomen.
Afbeelding


en ook nog het project waar ik misschien wel het meest zin in heb.
van IE naar carburateurs
deze worden eerst ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen en sproeiers. hopelijk zijn de carburateurs zelf niet versleten. maar dan heb ik nog een mooi reserve setje 40mm carburateurs met de 1,3 of 1.5 bezetting.
Afbeelding



de gtv heef intussen ook nog een ander interieurtje gekregen.
rood tapijt en een set fase 2 motus interieur. dat is simpel gezegd een gewoon setje rood leer enkel is de zitting en rugleuning voorzien van geperforeerd rood leer. in middels staat de gtv geschorst in de stalling maart/april haal ik hem daar weer uit dan krijgt hij nog een beurt en een verse apk en dan gaan we hem maar inruilen op een fiat punto diesel. helaas wil niemand meer een mooie gtv v6 hebben.
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za jan 21, 2017 13:36

nu het er toch nog ligt een paar sneeuw plaatjes :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo feb 19, 2017 18:13

dit wekend bezig geweest met het interieur van de 33. daar zat een smoezelig grijs tapijt in. ook de bestuurders stoel kon wat nieuw leer en schuim gebruiken.

na dat ik het interieur en het middenconsole er uit getrokken had gelijk maar even de draadboom bij elkaar getapet. was ook wel nodig want de 25 jaar dat de 33 al rond knort was dat allemaal uit elkaar gevallen en leek ene puin bende.

in september had ik al eens een type 2 rood tapijt gekocht voor mijn 33. dat heb ik er nu maar ingelegd de temperatuur buiten was weer prima te doen. dus dan maar is lekker rustig de 33 ontdoen van wat oud lelijk spul, en de bestuurders (916 spider) stoel die in 33 zat was al niet al te best meer. Ik had nog een setje 916 gtv stoelen staan waarvan de bestuurders stoel een gat in de wang had. Die stoel had ik al deels geplunderd voor wat schuim.
Na het los trekken van de bestuurders stoel die in de 33 zat tot de conclusie gekomen dat die stoel op was overal was het frame gescheurd. Dus maar naar de stalling om de deels geplunderde gtv stoel te halen om te kijken of dat frame nog goed was, dat was hij gelukkig.
Toen maar is bekeken wat ik ging doen.

Bijna al het schuim van de gtv passagiers stoel overgezet op het frame van de gtv bestuurders stoel. Toen het leer van de rugleuning van de spider stoel over de gtv getrokken en alles weer in elkaar gezet.

De stoel weer in de 33 geschroefd, de laatste dingen ook weer op de plek gehangen. Nu weerkt het dashboardkast lampje ook weer.

Afbeelding
Afbeelding

volgende week nog een de deur panelen wisselen voor een setje zwarte met spieker kappen. moet er nog wel een paar mooie passende spiekers voor vinden. want helaas door de opzet stukken heb je nog niet veel meer ruimte. dus de spiekers die ik had rond slingeren kregen ruzie met het frame van de deur.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
JoachimQV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 600
Lid geworden op: do jan 12, 2012 20:27
Locatie: Hoogeveen

Re: spider en perenkistje

zo feb 19, 2017 20:07

Dat rode tapijt misstaat 'm niet. Ziet er goed uit allemaal.
Alfa 33 1.5 IE 1993
Alfa 164 3.0 V6 12v
Giulietta JTD 2017
Alfa 33 S 16V QV 1992

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: spider en perenkistje

zo feb 19, 2017 20:55

Off topic, maar staat daar nu een Honda C50?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo feb 19, 2017 20:57

Off topic, maar staat daar nu een Honda C50?
ouder.


c100.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

vr sep 01, 2017 22:05

was weer een bezig jaar. helaas is het geen wat ik in gedachte had met de gtv niet gelukt.
het doel was op knappen dat er een technisch goede auto stond en die zou verkocht worden met de opbrengsten van de gtv zou de motor van de spider af gemaakt worden. koppen flowen, verbrandings kamer aan passen en de zuigers bewerken tevens het hele spul in elkaar bouwen en weer in de spider hangen.
maar helaas wou niemand de gtv over nemen voor normaal geld. kreeg alleen biedingen waar ik gewoon niets mee kon.

om dat ik ook bezig was met een huis te kopen op dat moment maar besloten om de gtv in onderdelen de deur uit te doen. aan gezien de motor gezond is die maar in de spider hangen zo dat de spider niet zo lang stil blijft staan. stilstand is achteruit gang. dat is ook wel gebleken na 2.5 jaar stalling. :cry:

de motor dus in de spider gehangen tevens wat dingen die ik had liggen.
de motor was plug 'n play maar de draadboom van de motor is weer anders. nu zou ik de originele 12v draadboom kunnen slopen maar dat zou jammer zijn. die zou ik nog prima kunnen gebruiken om de 12v motor in te rijden of als ik ooit nog is van plannen ga veranderen.
de motor draadboom van de gtv heb ik uit eindelijk aan gepast na een paar sloop 156 jtd's te hebben gekannibaliseerd voor een stekker is dat gelukt. ook nog een stuk sloop 916 fase 2 draadboom gepakt voor de relais van de brandstof pomp en andere relais dat spul.

Afbeelding

bijna de gehele aan passing was goed van de draadboom enkel had ik nog wat problemen met het brandstof pomp relais al was dat ook snel op gelost.
toen de spider op de brug hing gelijk veel vers gepoedercoat spul gemonteerd, dikke stabi's andere brackets voor de 305 remmen. wegens ik verhalen hoorde over de brackets die ik eerst had wat je niet wil horen. die zouden van simpel afval aluminium gemaakt zijn.....

in middels al de 916 register rit bezocht en spettacolo op zaterdag. misschien 17 sept de puzzel rit.

Afbeelding


helaas zitten de carburateurs nog niet op de 33. zoek nog isolator platen, luchtfilters(broodtrommels), en een goede ontsteking met bougie kabels.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo nov 11, 2018 09:58

na een jaar stilte maar weer is een update.

de spider heeft begin dit jaar nieuwe remmen gekregen. ooit begonnen met 284mm 1 pots klauw. toen 305 met 166 klauwen nu 330 met brembo z17 klauwen. een foto met geleende velgen dan vallen die bananen tenminste op. deze set achter 17" teledails met een 5mm spacer.

Afbeelding
Afbeelding



de 33 heeft afgelopen jaar vrij weinig aandacht gekregen. voornamelijk om dat ik een beetje zat te dubben om hem in te ruilen op een 90 v6
echter zijn die plannen maar even op de lange baan geschoven door een aankoop die ik af gelopen week heb gedaan.
dat is een savali bumper set ik had al de es33 spoiler er op zitten. en de saval spoiler heb ik afgelopen zomer in de vingers gekregen. nu enkel nog een setje skirts. voor ik de bumper set ga monteren wil ik er mallen van laten maken. gewoon voor het geval iemand de bumpers kapot rijd. jullie weten net zo goed dat zo'n bumper set net zo zeldzaam is al een Ferrari f40 voor 3000,-

de carburateur ombouw is ook bijna compleet enkel nog een setje lucht filters zien te vinden.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Terug naar “Projecten”