di aug 28, 2018 14:43
Ik lees her en der dingen waaruit ik de conclusie trek dat men niet geheel op de hoogte is wat bepaalde zaken inhouden.
Ert is geen FIA keur op een rolkooi. Wel een certificaat afgegeven door in NL de KNAF. Maar zonder kan en mag dus ook. Dan moet de kooi wel aan de huidige FIA eisen voldoen. Zie FIA appendix J daarvoor.
Een originele tank is altijd goed (staat ook in FIA app. J. ). zit er een veiligheidstank in moet ie wel een geldige keur hebben. Dat geldt voor alles met een datum: die moet geldig zijn.
Brandblusser zie app. J. etc. rolkooischuim geen gamma isolatieschuim, maar FIA keur , dat zijn die wat hardere varianten (ja harder...). is best wel prijzig spul. En de heren die ARC keuren willen dat graag op meer plekken dan DNRT keurmeesters (in ieder geval in het verleden).
Overigens: wanneer wij een voorkeuring willen laten doen door ARC keurmeesters kost dat geld (reiskosten, en tijd) . Dat is een keuze of we dat wel of niet doen.
Verder kan ik alleen adviseren wat te doen (weet er aardig wat van, weet ook aardig waar andere keurmeesters op letten dus wil dat ook best, gratis, doen, maar geen garantie..en ik ben lastig mbt niet fijn hangende kabeltjes en afwerking en zo...).
Heb eventueel een optie voor een keurmeesteres die ook HARC keurt, en die kan ik wellicht wel verleiden het een keer voor nop te doen. (wat inhoudt een kleine vrijwillige bijdrage dat ze een keer lekker uit eten kan of zo)
Voor vervanging verlopen spul, of ALDI blussers , rolkooischuim en zo ben ik in gesprek voor kortingen voor SI rijders voor seizoen 2019.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.