Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

GT - Verwijderen ventilatierooster; sigarettenaansteker

za aug 11, 2018 19:50

Ik heb een houder gekocht voor mijn telefoon en ben tot de conclusie gekomen dat links achter het stuur de mooiste plek is. Dan moet er alleen wel een snoertje naartoe, en die wil ik dan via het driehoekige ventilatieroostertje leiden. Alleen hoe krijg ik die eruit? Ik zie wel een paar van die weerhaakjes zitten, maar durf ook niet teveel geweld te gebruiken, bang dat ik uitschiet en krassen in het roostertje/dashboard maak of dat er iets afbreekt.

Dan de sigarettenaansteker, hoe krijg ik deze eruit? Ik weet hoe het geheel met de asbak eruit moet, maar dan het aansteker ding zelf nog. Ik weet overigens nog niet of ik deze helemaal wil laten vervallen of dat ik er extra usb-aansluitingen bij plaats.
Hoe dan ook is het lampje stuk (valt me nu pas op, maar nu wil ik dat eigenlijk wel maken :P ) en die krijg ik er ook niet uit.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: GT - Verwijderen ventilatierooster; sigarettenaansteker

zo aug 12, 2018 13:02

Het driehoekige rooster zit in het dashboard geklemd en kun je er voorzichtig met een kunststof hevel (als set te koop bij de betere automaterialenhandel) eruit halen.

De sigarenaansteker zit meestal met een klembevestiging (twee palletjes) aan de achterkant vast. Het paneel eruit halen en dan indrukken. De aansteker komt er dan naar voren uit.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: GT - Verwijderen ventilatierooster; sigarettenaansteker

zo aug 12, 2018 18:19

Het probleem met de sigarettenaansteker is dat de verlichting eraan vast gemaakt is, en ik zie nog even niet hoe dat los kan.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”