Bij deze ook even mijn verslagje van gisteren!
Het had weinig gescheeld of ik was er niet bij gisteren! De auto stond al even getest en al klaar, maar bij het opladen op zaterdagmiddag om 15:00 begon hij kuren te vertonen. Hij liep als een natte krant en een storingslampje aan. Dus ik zei, ik blijf wel thuis! Maar daar waren ze het bij VD Wereld het niet zo mee eens en die hingen de computer er even aan.
Natuurlijk vonden ze toen niks en liep hij weer zoals het moest... nouja, dus toch maar naar Zandvoort gereden de volgende ochtend!
Bij het afladen was het hetzelfde laken en pak, dus wederom was mijn stemming niet zo best... Toch maar gaan keuren en even later was de storing weer weg!
Dus met goede moed aan de kwalificatie begonnen en met een 2:10.527 de eerste plek in de Twin Spark cup veroverd en tevens het ronderecord voor de cup wat aangescherpt!
Voor race 1 wel nog even de ecu uitgelezen, want het storingslampje was wel een aantal keer aangegaan.
Nu was er wel een melding, die de luchtmassameter betrof. Dus die wat nagekeken en maar op gegokt dat hij het bleef doen...
Op naar race 1! De start was aanzienlijk beter dan in de voorgaande races en ik kon gelijk goed mijn plek gaan verdedigen. Het was even een verrassing dat Mike van heel ver gekomen hem voorbij prikte in de Tarzan.
Hierbij kwamen we beiden elkaar een beetje tegen, waardoor ik even mijn spiegel moest uitklappen! Nou ik was wakker hoor! Dat werd een mooie strijd, waarbij Slop sr. er een beetje tussenin zat.
Dat resulteerde ook nog eens in een flinke zwarte cirkel op mijn linkerachterdeur en een mooie drift door de bocht zonder naam. Hierna Mike van mij af kunnen houden, al bleven hij en JW wel erg dichtbij. Eerste wedstrijd dus gewonnen, met maar een halve seconde verschil op de eindstreep, dus was echt de hele wedstrijd close racing!
Toen race 2! De start was weer redelijk, alleen hadden Mike en JW een iets betere start!
Mike kwam voorbij en JW ernaast. Voor Gerlach zat ik toch nog voor JW en kon ik op jacht naar Mike.
Dat was nog een heel gedoe om die voorbij te gaan, want Harold die zat er lekker tussenin. Zo was het even stuivertje wisselen tussen ons drieën, tot ik zowel Mike en Harold kon inhalen.
Dat creëerde een mooi gaatje tussen mij en Mike en uiteindelijk kwam Harold mij wel weer voorbij, maar was het verschil met Mike gemaakt!
Ook nu was het dus weer erg close, maar net wat minder close met een verschil van 0.76s op de eindstreep en raakten we elkaar niet
Ook race 2 gewonnen dus!
Op naar race 3! De start leek een kopie van race 2, weer zat JW er in de Tarzan naast en kon ik er in Gerlach weer voor blijven. Nu zat ik sneller op de bumper van Mike en leek het wat makkelijker te gaan.
Al in ronde 2 kon ik hem in de bocht zonder naam aan de buitenkant naast Mike zetten en het rechte stuk tot de S-bocht kon ik ernaast blijven, waardoor ik als eerste de S-bocht uit kwam.
Daarna kon ik deze keer makkelijk wegrijden en de race uitrijden met rondetijden van 2:10, waarbij ik het Twin Spark Cup ronderecord nog verder kon aanscherpen naar een 2:10.300.
Uiteindelijk dus een topdag geworden met drie gewonnen races en een nieuw TS 16V cup ronderecord van 2:10.300!
Ook ik moet helaas het SRW laten schieten vanwege vakantie, maar het Spettacolo ben ik er weer bij!