Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

wo mei 23, 2018 22:01

De mannen achter ons klaagden wel dat wij te hard gingen, maar vergeleken degenen voor ons was Pieter aan het treuzelen... Gelukkig zijn er van deze race ook geen beelden, want ik zit nog te balen over het verloop ervan.
Alles is relatief: ik smokkel ook weleens een kilometertje of wat teveel bij code 60. Gisteren ook, alleen niet zoveel als mijn voorliggers ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

do mei 24, 2018 10:07

De mannen achter ons klaagden wel dat wij te hard gingen, maar vergeleken degenen voor ons was Pieter aan het treuzelen...
Dat "klagen" moet je niet te serieus nemen. Het leverde geen gevaarlijke situatie op. Als we er echt moeite mee hadden gehad zouden we elkaar bij de raceleiding hebben ontmoet. Maar dat was volkomen zinloos. Eric en ik lagen sowieso al te ver achter om ons met jullie te bemoeien. Uiteindelijk rijden we allemaal voor onze lol. En een deel van de lol is elkaar een beetje stangen en jezelf vooral niet te serieus nemen.

Hoop trouwens echt dat je de Selespeed aan de gang krijgt. Is een dapper project.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 12:11

Vlotternaald onder de loep gelegd (letterlijk), en mijn DNS op Assen is te "danken" aan een lullig non-fruitig braampje aan de binnenzijde waar dat stiftje in geacht wordt vrij te kunnen bewegen.. Gevloerd door een nagelnieuw onderdeel van 14 euro.

Geleerde les: élk oud/vervangen onderdeel(tje) meenemen als reserve/backup, én élk nieuw onderdeel doublechecken en doubletesten. Mijn revanche de komende race op Zandvoort wordt van epische omvang.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 17:03

TT-Circuit Assen, The Cathedral of Speed.....

De dag begon lekker, Kwalificatie ging goed! Nette Tijd van 2:04,3 neer kunnen zetten P2! net was sieger ietsjes rapper...... :thumbs: hoopte dat ik in de race hem kon inhalen.

Race 1 lekker van start!, en gelijk druk erop........ Sieger was heel erg rap op de rechte stukken en ik kon er weer in de bochten dichterbij kruipen, Tot op zijn achterbumper! links en rechts prikken en zoeken naar een gaatje om ervoorbij te gaan.

EN TOEN..... Ineens Vermogen weg, Auto ging in een soort noodloop. Einde Race :evil:

Hierna snel voor de volgende race de auto uitgelezen, en geen Rare foutmeldingen..... en op 1 los zittend stekkertje na was alles oke! ook na een test rondje op de paddock was de 1,9 JTD ook weer als vanouds.

ivm uitvallen bij Race 1 op de Aller Laatste stek gestart..... Maar wat had ik een Kanon start, als een Warm mes sneed ik door de boter (het veld) heen en binnen 1 ronde weer op P3!

Zie hieronder de toch best wel fraaie beelden :twisted: #DIESEL POWER, JTD-Performance

https://youtu.be/l-M2C5ukGzo

Het ging super! Ik was hard op weg om nr 2/1 weer in te halen en uit het niets ineens weer in de Noodloop en viel die deze keer ook helemaal uit!
proberen te starten maar hij sloeg niet aan.... na een paar min weer eens geprobeert te starten en de motor liep weer als een Zonnetje. Best Mystery zo

Zonde, Balen, de 147 gaat echt als een malle helaas maar voor heel even......... :oops:

Nu tot de bodem dit uitzoeken en volgende Race gaan we weer Vlammen op Zandvoort!!!
:driving:

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 17:54

Begin eens met vervangen van de BDP/Toerental sensor ;) Zeker als die meteen niet wilt starten en na ff afkoelen wel ;)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 19:50

Nu weet ik niks van 147 jtd's, of 147 in het algemeen, maar als je toch met bdp/toerental sensor ik de weer gaat, kijk dan ook even naar de afstand tot de tandkrans, dat kan ook kritisch zijn bij dergelijke sensoren.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 22:07

Ik denk dat dat bij deze motor nog gewoon standaard is DJ, Bij normale straat JTD komt dat al regelmatig voor, met uitvallen wanneer (goed) warm als gevolg en dan niet willen starten. Totdat ze ff afgekoeld zijn. Maar meestal komt ie dan wel met een foutmelding in de computer.

Kosten bijna nix die sensoren dus zou em sws even vervangen.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 22:09

Vlotternaald onder de loep gelegd (letterlijk), en mijn DNS op Assen is te "danken" aan een lullig non-fruitig braampje aan de binnenzijde waar dat stiftje in geacht wordt vrij te kunnen bewegen.. Gevloerd door een nagelnieuw onderdeel van 14 euro.

Geleerde les: élk oud/vervangen onderdeel(tje) meenemen als reserve/backup, én élk nieuw onderdeel doublechecken en doubletesten. Mijn revanche de komende race op Zandvoort wordt van epische omvang.
Tja Emile, met een moderne computer en injectoren heb je dat probleem niet, en altijd zuivere inspuiting :P :twisted:

Ma wel klote dat je daarom niet hebt kunnen rijden :evil:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

za mei 26, 2018 23:45

Ik heb nooit gez**k met BDP/toerental sensoren..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

zo mei 27, 2018 11:47

Ik ook niet ;) :P

Maar ik bedoel ook een echte computer van KMS, DTA, Motec oid niet een standaard JTD computer ;) Niet dat daar zoveel mee mis is...

Maar voor Zandvoort doet ie het wel weer toch?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Gassen ! Op Assen ! 22 mei ! ZORG DAT JE ER BENT !!

zo mei 27, 2018 22:26

Begin eens met vervangen van de BDP/Toerental sensor ;) Zeker als die meteen niet wilt starten en na ff afkoelen wel ;)
Mooie verhalen heren!
Lijkt inderdaad heel erg op een brakke bdp sensor. Koop trouwens een originele, had er eentje van facet in de 20v die t exact 10 kilometer heeft volgehouden. #-o

Loopt trouwens wel aardig Jasper ast ie t ut doet, jtd power!! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Racen - Algemeen”