Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

za mei 12, 2018 16:16

De Giulia wordt heel veel gebruikt, begin hem steeds meer te waarderen. Echter, vandaag een schuin stoeprandje opgereden en raakt daarbij iets aan de onderkant. Daarna gaat de bak bijna niet meer in de achteruit. Ik zet hem asap op de brug, maar iemand een idee hoe en of wat ? Of is de bak overleden ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 610
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

zo mei 13, 2018 00:31

Doet de 5e versnelling het nog wel?
Deze zit namelijk op de zelfde dogring.

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

ma mei 14, 2018 23:35

1 t/m 5 perfect, achteruit super moeizaam. Moet de pook ook vasthouden, anders schiet ie uit zijn achteruit. #-o De kennis waarmee ik hem heb opgebouwd verdenkt het (staart)rubber van de versnellingsbak, dat zou na 50 jaar wel eens de geest gegeven kunnen hebben. Komend weekend gaat ie op de brug.

Gr Ron

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

di mei 15, 2018 08:56

Komt de pook in achteruit niet gewoon tegen de rand van gat in de koets aan oid?
Kan me niet voorstellen dat er iets in bak is als alle versnellingen het verder goed doen.
Vermoedelijk hele boel iets verschoven.
Zelf wel eens iets degelijk gehad in 5 of 3 volgens mij. Kwam pook tegen chrome rand in middenconsole aan als uitlaat over de grond ging (uitlaatsteun zit aan de bak vast)

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

di mei 15, 2018 10:24

Ik denk dat het idd zoiets is. De Giulia gaat asap de brug op, do of vrij. Dan kan ik het goed zien, ik kom door de combi verlaging en :roll: “gespierd” lichaam niet onder de Giulia :D Haal ik ook de hoes van de pookknop en zetten we hem weer in het midden. Als het nodig is vervangen we het bakrubber, moet alleen ff kijken welke er in zit. De Giulia is van 68 dus dat zou het oude model moeten zijn .

Gr Ron

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

do mei 17, 2018 17:20

Anders even langsrijden Ron :D

AR823
Full Member
Full Member
Berichten: 302
Lid geworden op: za aug 11, 2012 11:38
Locatie: Oostflakkee

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

do mei 17, 2018 21:51

Is het niet gewoon de de beugel onderaan de bak die kromgeslagen is? Hier zit de uitlaat aan vast en die
gaat niet zomaar van zijn plek. Dus als de beugel krom is worden bak en motor in hun rubbers opzij gedwongen.
Kan dus zijn dat de pook hierdoor klemt tegen de rand.

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

vr mei 18, 2018 21:33

Anders even langsrijden Ron :D
Dat gaat er vrees ik wel van komen......... de tik onder de auto blijkt tegen de onderkant van de veerschotel rechtsvoor te zijn geweest. Een kleine schrap op de onderkant. Ging ook niet hard. Bak zit kaarsrecht onder de auto. Olie netjes op pijl met dat rode goedje van jou. Paar keer bak met gepast geweld in zijn achteruit.... en jawel, weer met de pink in z’n achteruit te zetten. Dus weer naar huis. Onderweg merkte ik dat ie af en toe haakt, slecht in zijn 5 voel weerstand. Daarna weer perfect opschakelen en geen centje pijn. Dan bij de eerste bocht niet in zijn 4, wel in de derde versnelling. Thuis slecht in zijn vijf en schiet hij er weer uit. Na drie keer weer gepast geweld en hij blijft zitten....... #-o kraken doet ie niet, maar vrees dat er ergens iets niet goed zit. Ga ff overleggen hoe en of wat met mijn kennis. Ik voel er veel voor om motor en bak eruit te trekken en eerst eens de bak door jou te laten bekijken....... ik laat het je weten !

Gr Ron

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

vr mei 18, 2018 21:40

Lijkt me sterk dat een schamp op een veerschotel vóór dit probleem kan veroorzaken Ron? Toevallige samenloop?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

vr mei 18, 2018 22:29

Ik denk dat het inderdaad niets te maken heeft met dat tikkie. Volgens mij gaat de pook direct de bak in, daar kan ik van buitenaf ook niets aan doen. Ga maar eens een plannetje maken ! Een voordeel, als de motor en bak eruit zijn kan ik de motorruimte ook netjes opknappen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

do jun 07, 2018 13:45

De Giulia staat weer un de garage. 2 weken geleden naar de professor doctorandus Barend gebracht. Bij proefrit bleek idd dat er iets niet goed zat, dan niet in z’n 2, 4, achteruit, iedere keer wat anders. Hoes en pook verwijderd, bleek dat de bovenste ringen loslagen........... vervangen door andere, sommige waren krom, hij moest toch in z’n versnelling en problem fixed. Bak zingt niet, kraakt niet dus verder prima. Meteen radiator laten reviseren, uitlaat gelast en verlichting voor goed aangesloten en verse APK. Verder overleg gehad over de motor, algehele conclusie, niks aan doen, Giulia is vlot zat, trekt lekker door, gorgelt en brult lekker met de open kelken. Uitlaat merk ik wel, tis nu net een Tesla :wink:

En rijden maar weer !

Gr Ron

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Bak na tik tegen de onderkant auto slecht in achteruit

do jun 07, 2018 14:34

ik heb m nog bij Barend zien staan toen ik de alfetta bracht.
Stoere juul :twisted: =D>
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Algemene Technische vragen”