Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

vr dec 22, 2017 19:01

Weet iemand een goede methode om de zitting van een ontluchtingnippel van een remklauw weer mooi glad te krijgen, zodat deze weer goed af kan dichten.

Ik heb de oude nippel uiteindelijk met boor moeten verwijderen, maar heb het idee dat er nog wat zit en of een beschadiging is ontstaan, deze blijft nu namelijk lekken.

Wie heeft een idee om dit weer mooi glad te krijgen?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

vr dec 22, 2017 20:13

Zelfde probleem ooit gehad, maar niemand die daar aan durfde te beginnen. Is een blind gat namelijk. Maar andere klauwen gekocht toen.

Sudman
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo sep 03, 2017 19:26

Re: Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

vr dec 22, 2017 20:22

Beetje teveel geweld gebruikt :twisted: ligt er een beetje aan, hoe ver j3 hebt geboord, een optie is om een stuk staf wat erin past ik denk 6mm, en daar een punt aanmaken die de zelfde hoek heeft als de ontluchtings nippel, hier dan klepslijp pasta op doen, de pen in een schroefmachine doen vergemakkelijkt de boel, alleen denk ik dat een andere remklauw makkelijker is,

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

vr dec 22, 2017 21:09

Zelfde probleem ooit gehad, maar niemand die daar aan durfde te beginnen. Is een blind gat namelijk. Maar andere klauwen gekocht toen.
+ 1
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

vr dec 22, 2017 22:19

Niet aan beginnen!

Andere remtangen kopen.

Ciao

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Zitting ontluchtingnippel remklauw weer glad krijgen

zo dec 24, 2017 16:54

Weet je zeker, dat er niet nog een restant van d oude nippel inzit? Het laatste deel van de nippel heeft geen schroefdraad en krijg je doorgaans niet uitgeboord, omdat deze dan mee gaat draaien..... Even diepte meten en dan vergelijken met een andere klauw (van hetzelfde type) en je weet het.
Als je nog niet diep genoeg hebt geboord, zit het nog net vast tegen de schroefdraad. Misschien hoef je nog maar één mm verder te boren en valt het laatste stukje nippel er zo uit! (jaja, dat ging bij mij echt zo)

Wat je nog kan proberen, als je toch te diep hebt weten te boren zijn m.i. twee opties:
- boortje slijpen op 45 graden en dan nog een heel klein beetje dieper boren en/ of
- koperen of alu. ringetje erin tussen nippel en aanslagvlak.
Overigens acht ik beide opties niet erg kansrijk op succes......
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”