arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

wo nov 22, 2017 11:40

@Ruben;
Bedankt voor het applaus ;) maar die dame van jou gaat ook al de goede kant op toch?

@Arri
Een verkeerde aanpak? Dat maakt mij wel nieuwsgierig, is er een valkuil?

@Franc,
De fotostroom zal langzaam opdrogen maar mocht je onderwerpen hebben waarvan je wat zou willen zien, roep en ik ga spitten in het digitale dossier :D Voor wat die demontage/restauratie ervaring betreft heb ik het echt niet. Boeken, mede forummers en een beetje durf doen wonderen. Ik leg alles voor demontage vast op foto en label echt werkelijk alles! Goed labelen en nummeren zorgt ervoor dat je (tot op zeker hoogte) de puzzel alleen maar omgekeerd hoeft uit te voeren bij de opbouw :thumbs: :D

De plannen voor de Giuul zijn niet heel spectaculair, wij willen gewoon een leuke 'strakke' zomer-rijder. Ze krijgt weer de kleur Biancospino, de ophanging gaat een tikkie omlaag. Ik ben dol op de smalle bandjes met het origineel velgje met fruitschaal. Het interieur gaat een tikkie afwijken van 'wat ooit was'. De voorstoelen worden van het type Nuova, skai zwart op de buiten en achterzijde en de zitting in zwart alcantara met perfo. De achterbank gaat in de herstoffering op de gelijke manier. Voor de deurpaneeltjes twijfel ik nog. Dat skai is leuk maar je brand je er natuurlijk compleet aan weg in de zomer. Ook hier denk ik aan een mooi ingestikt stuk alcantara maar daar ga ik nog even met de stoffeerder over sparren. Het HPL dashboard krijgt of een nieuw stukje HPL (uit niet Alfa collectie) of gaat toch in de fineer. Motorisch hou ik het lekker bij de 1300. Het blok en de bak draaien als een zonnetje maar natuurlijk komt er een brulpijpje onder te hangen.

To be continued!

Had gewoon bij aanvang alles moeten demonteren en op een frame zetten. vorige eigenaar had alle plekken aangepakt maar niet zoals het moest. Dus ben ik nu alles opnieuw aan het doen!
Ga je ook het front vervangen?

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

wo nov 22, 2017 17:19


Had gewoon bij aanvang alles moeten demonteren en op een frame zetten. vorige eigenaar had alle plekken aangepakt maar niet zoals het moest. Dus ben ik nu alles opnieuw aan het doen!

Ga je ook het front vervangen?

Het front is goed op de koplamp montageringen na. Als ik deze los heb laser ik hier met een beetje mazzel nieuwe voor. De delen die worden vervangen zijn:

- De kokerbalken (midden en buiten) zowel links als rechts
- De kriksteunen voor
- De bodempanelen voor en achter
- De reservewielbak
- De onderste stukken van de voorschermen
- De onderste stukken van de achterschermen
- De bovenzijde van de wielkasten achter samen met het deel bij de achterportieren
- De naden van aan de achterzijde tussen achterscherm en het paneel waar de achterlichten inzitten
worden losgeslepen en ontroest
- En een aantal kleine stukjes op verschillende plaatsen in de auto
- En natuurlijk las but nog least de 'nieuwe' motorkap en kofferklep ................. zijn we nog wat vergeten? hahaha :D

Jaaaaaaa zeg... ik vergeet van alle portieren de deurhuiden en de onderzijde van het portierframe =D>
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

wo nov 22, 2017 17:26

Gezien het ogenschijnlijke tempo i dit topic.... volgende week klaar?
:jumping:
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

wo nov 22, 2017 17:27


Had gewoon bij aanvang alles moeten demonteren en op een frame zetten. vorige eigenaar had alle plekken aangepakt maar niet zoals het moest. Dus ben ik nu alles opnieuw aan het doen!

Ga je ook het front vervangen?

Het front is goed op de koplamp montageringen na. Als ik deze los heb laser ik hier met een beetje mazzel nieuwe voor. De delen die worden vervangen zijn:

- De kokerbalken (midden en buiten) zowel links als rechts
- De kriksteunen voor
- De bodempanelen voor en achter
- De reservewielbak
- De onderste stukken van de voorschermen
- De onderste stukken van de achterschermen
- De bovenzijde van de wielkasten achter samen met het deel bij de achterportieren
- De naden van aan de achterzijde tussen achterscherm en het paneel waar de achterlichten inzitten
worden losgeslepen en ontroest
- En een aantal kleine stukjes op verschillende plaatsen in de auto
- En natuurlijk las but nog least de 'nieuwe' motorkap en kofferklep ................. zijn we nog wat vergeten? hahaha :D

Jaaaaaaa zeg... ik vergeet van alle portieren de deurhuiden en de onderzijde van het portierframe =D>
de koplamp montageringen zijn bij mij ook gaar. Hoe ga jij die maken?

dezelfde lijst als ik dus :thumbs:

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

za nov 25, 2017 11:16

de koplamp montageringen zijn bij mij ook gaar. Hoe ga jij die maken?

Jaaaaaa dat is het geheim van de smit ;) Daar komen wat leuke machinerieën bij kijken waar ik binnen mijn werk netwerk de beschikking over heb :thumbs: Als het helemaal goed loopt en het is prijstechnisch de moeite dan drop ik het zeker hier op het forum zodat meer bouwers er plezier van kunnen hebben!
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

ma nov 27, 2017 08:51

de koplamp montageringen zijn bij mij ook gaar. Hoe ga jij die maken?

Jaaaaaa dat is het geheim van de smit ;) Daar komen wat leuke machinerieën bij kijken waar ik binnen mijn werk netwerk de beschikking over heb :thumbs: Als het helemaal goed loopt en het is prijstechnisch de moeite dan drop ik het zeker hier op het forum zodat meer bouwers er plezier van kunnen hebben!
Uiteraard staat er een vergoeding tegenover maar ik ga ze misschien sneller nodig hebben. heb je een idee wanneer je ze gaat maken?

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

ma nov 27, 2017 22:41

Uiteraard staat er een vergoeding tegenover maar ik ga ze misschien sneller nodig hebben. heb je een idee wanneer je ze gaat maken?

Er lijden vele wegen die naar Rome zullen we maar zeggen. CNC is een optie, lasersnijden van een uitslag en zetten/walsen is een optie of oldschool zetten en met een strek en stuik 'machine' rondlopen. Sparingen kan je dan dremelen o.i.d.
Als je nou eerder bent dan ik, laat het even weten, dan koop ik ze bij jou :D :roll:
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

wo nov 29, 2017 13:56

Ik ben er nog niet uit hoe ik ze kan maken. Daarmee was een kant en klare oplossing veel handiger :)

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

zo dec 03, 2017 10:57

Gisteren weer een klusdag achter de rug waarbij ik met name het kaal gebikte staal heb voorzien van een primerlaagje om te voorkomen dat dit aan de roest gaat bij transport. Maar eerst een update van het uitboren van de reservewielbak.

Met een handig boorfreesje voorzien van verend centerpuntje ben ik de puntlasjes afgelopen. De ene keer boor je hopsaaa door beide plaatdelen maar zeker na wat oefening lukt het goed om slechts 1 laagje los te prikken.
Punt van aandacht zijn de volstrekt willekeurige posities (althans zo lijkt het) waarmee de wielbak vastzit aan de wielkast en het middenschot onder de kofferbakbodem. Anyway, hij is eruit en ik kon het niet nalaten om oud en nieuw even naast elkaar te zetten 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maurice1336 op ma mar 01, 2021 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

zo dec 03, 2017 12:42

Wat is de reden dat je de originele wielbak hebt verweiderd? Zo slecht lijkt deze mij niet te zijn?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

zo dec 03, 2017 12:56

Wat is de reden dat je de originele wielbak hebt verweiderd? Zo slecht lijkt deze mij niet te zijn?

Kijk eens goed naar die schillen lak die eraf vallen, dat doen ze niet voor niets :wink: Rondom de afwateringsgaten kun je het metaal zo wegschillen met het handje... die bak is echt over en uit... en nu zeker :D
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

zo dec 03, 2017 13:30

hee dit klusje komt me bekend voor #-o wat mij op viel met het boren: zodra je een soort bruin/roestig kleur zag in je metaal gruis was je door de eerste plaat heen, het is volgens mij onmogelijk op de 2e plaat onbeschadigd te houden :thumbs:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

zo dec 03, 2017 14:42

......, het is volgens mij onmogelijk op de 2e plaat onbeschadigd te houden :thumbs:

Het makkelijkst is het zeker om door beide heen te jekkeren haha! Het gat wat blijft is in ieder geval een mooi startpunt voor een proplas :lol:
Maar het klopt, als er echt roestig werk tussen beide plaatlagen zit dan knal je bijna in 1x door beide heen met die scherpe freesboortjes.
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

ma dec 04, 2017 21:07

Hopsee... en om al dat tere blanke staal te beschermen maar eens lekker in de rondte spuiten met wat lasprimer. Het ziet er direct een stuk beter uit maar ach.. het is toch van tijdelijke aard. Na het vervangen van het plaatwerk wordt de hele mik kaal gestraald en in de epoxy gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maurice1336 op ma mar 01, 2021 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Biancospino Project Giulia Super 1300

ma jan 08, 2018 21:52

Zo....

Ter voorbereiding van het transport en het huidige weerbeeld is de Giulia op de volledig kaalgebikte/kaalgebrande en kaalgeschraapte posities rijkelijk voorzien van lasprimer. Je zal altijd zien... is er 46 jaar geen vocht in dat plaatnaadje gekomen en zal het bij restauratie verkeerd gaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om het zekere voor het onzekere te nemen is de dame volledig in het krimpfolie gewikkeld om vervolgens te worden getrailerd naar een tijdelijk onderkomen voor een 1½ maand. Eind februari gaat de dame richting de Chirurg :jumping:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maurice1336 op ma mar 01, 2021 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Terug naar “Projecten”