Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1087
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo sep 13, 2017 12:51

Zalig, ik ben benieuwd naar de bevindingen van je vriend :D :wink:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za okt 28, 2017 20:28

Vorige week bij toeval een Giulia als huurauto gehad: een 150pk diesel-versie. Wat me opviel is dat het sturen een rare combinatie van superdirect en gevoelloos is. Je geeft al gauw te veel input en als je dan corrigeert is dat ook weer te veel, wat vooral komt omdat er geen feedback in het stuur zit. Na wat meer tijd achter het stuur krijg je de installatie beter in de vingers maar helemaal overtuigen deed het me niet, al helemaal niet als je de LKA gebruikt: als je een vrachtwagen inhaalt bij fikse zijwind is het met een beetje pech één grote brij van eigen stuurcorrecties en LKA-correcties. Heel vermoeiend. De wegligging is dan wel weer prima, zelfs met een standaard-onderstel. Onderstuur blijft gelukkig lang weg. De motor voelt lekker fel aan voor een 150pk-diesel, door een vrij abrupte koppelopbouw. Opvallend is dat de motor vrij veel trillingen produceert, die je in de stoel voelt en in de pook ziet (en natuurlijk ook voelt). Schakelen en koppelen gaat zonder opmerkingen. De stoel was voor mij persoonlijk een maatje te groot, ik schoof bij bochtenwerk de hele tijd een beetje heen en weer, maar er zullen vast optionele stoelen zijn die dat op kunnen lossen. Buiten dat was de zitpositie prima in te stellen, ik kon er lekker laag in zitten wat in veel auto's tegenwoordig niet meer kan. Het infotainment kon me niet echt overtuigen, met regelmatig nèt iets te lange wachttijden zodat je gaat twijfelen of het ding je input wel geregistreerd heeft, nog een keer drukt... ergerlijk. Klinken deed de stereo dan wel weer behoorlijk goed. Ook was er na 22.000 kilometers al één en ander aan rabbigheid in het interieur te zien, met name aan het leer van de bestuurdersstoel en de passing van de zitting van die stoel in zijn kunststoffen omhulsel, en de kofferbakbekleding. Goed, het was een huurauto dus die krijgt wat dat betreft misschien weinig liefde, maar de Insignia die ik een weekje of wat eerder van dezelfde verhuurmaatschappij had was na iets meer kilometers nog helemaal strak, om maar eens wat te noemen - om van een C-klasse met meer dan een ton ervaring maar niet te spreken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hansromeo
Full Member
Full Member
Berichten: 357
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 12:15
Locatie: Waalre

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do nov 02, 2017 10:01

Rij nu 8 maanden de nieuwe giulia met nu 40.000 km op de klok, geen centje pijn, geen rammeltje of krasje en interieur nog als nieuw, weet wel dat de eerste productieseries wat minder afgewerkt waren en wat meer trillingen doorgaven, vooral de handgeschakelde versies klinken wat rauwer
Met een Opel wil ik een Alfa niet vergelijken 😀
Alfa spider 1973
Alfa 1300 GT junior 1968
Alfa 1300 gt junior 1974
Alfa 1750 gtv 1971
Alfa berlina1972
Alfa berlina 1971

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za nov 04, 2017 10:34

Handgeschakelde 150 diesel, 11 maanden en 13k op de teller, buitenslaapster.
Geen rammeltje, geen piepje, superstabiel en de meest "vloeiend" rijdende auto waar ik ooit mee gereden heb. Hernemingen zijn uitstekend en heel handig om wat afstand te maken met "haantjes" op de snelweg.
En dan dat kontje, hoe het zich zet bij gasgeven uit de bocht. Heerlijk.
Infotainment heb ik geen diploma in maar mijn 64 GB muziekcolllectie speelt prima en de GPS werkt gewoon goed. Het enige wat me irriteert zijn de Michelins maar die worden volgende zomer gewoon vervangen door Pirelli's. Dit zou wel eens mijn beste allrounder ooit kunnen zijn. :thumbs:

Soms moet ik heel korte afstanden doen, en je weet gewoon dat het niet goed is voor de techniek. Mogelijk daarom eens kijken voor iets electrisch erbij. Een invoer 500e of zo.

Mogelijk is dit geluk hebben, maar anderzijds heb ik nog nooit echt problemen gehad met een Alfa (Alfetta GTV, GTV6, 75, 147, Giulietta III, 4C). De twee keren dat ik ben vreemdgegaan (Peugeot, VW, beide nieuw gekocht) werd ik daarentegen meedogenloos afgestraft met allerhande miserie. En bij de VW flink wat verlies tussen aankoop en verkoopwaarde er bovenop. :roll:

Mijn vrouw haar V40 doet het ook uitstekend op elk vlak overigens. Moest Alfa er ooit het bijltje bij neerleggen lijkt de enige optie een Volvo. Geen prettig idee eigenlijk :| dus ik hoop dat de nieuwe modellen wat aanslaan. :wink:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 11:31

Sinds afgelopen vrijdag mag ik mij ook gelukkige Giulia rijder noemen.

Het is een Giulia 2.2d 180pk-450 Nm 8-traps automaat, Business Super met Veloce pakket, dus lekker compleet.
Kleur Rosso Alfa, met tabacco lederen sportinterieur.
18" veloce wielen komen er nog onder (foutje dealer), ik rol nu nog rond op de 16" wieldop achtige CO2 wielen.

Ik ben nog met de eerste tank diesel bezig, dus weinig praktijkervaring, maar het is werkelijk waar een geweldig rijdende auto die super degelijk aanvoelt. Mocht je nog niet hebben gereden in de Giulia, ga a.u.b. gewoon naar de dealer en maak een proefrit. Je zult niet teleurgesteld zijn.

Bij de sleuteloverdracht bij de dealer overigens keurig een foldertje van het SCARB gekregen. Leuk dat die samenwerking er nog steeds is.


Afbeelding

Afbeelding
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 13:48

Wow, knap ding hoor. Veel rijplezier!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 14:49

Erg fraai exemplaar! :thumbs:

Helaas durf ik inmiddels de stelling wel aan dat de Giulia in Nederland een flop genoemd mag worden. Ik zit 50.000 km. per jaar op de weg. Als ik er per week 2 zie is het al veel. Er gaan ook weken voorbij dat ik er niet 1 zie rijden. Heb wel al 2 Stelvio's in het wild gespot overigens.

Zonde allemaal, want de Giulia is een fantastische auto als je alle reviews zo leest. Alfa gaat ten onder aan z'n eigen marketingstrategie en de gekozen prijsstelling. Wat er aan schort is dat de Giulia simpelweg te duur is. Men had gewoon de 1.4 MultiAir met 170 pk in de Giulia moeten lepelen, misschien ook zelfs wel de 140 pk-versie daarvan. Beide handgeschakeld welteverstaan. Ik denk dat de zaken er heel anders voor hadden gestaan met een basisversie vanaf laten we zeggen € 32.500. :( :?

Wat ik overigens wel opvallend vind is hoe waardevast sommige types de laatste tijd zijn. Alfa's stonden er altijd om bekend af te schrijven als de zogeheten vallende baksteen, maar als je ziet wat men nog voor een 2010 Giulietta 1.6 JTDm durft te vragen! :shock: Dat is ook de reden dat ik de overstap ga maken naar een Volvo V60 als opvolger van de MiTo. Veel meer value for money dan de Giulietta, en dat voor een prijsverschil van slechts een paar duizend euro. Ik rijd liever in een lekkere 5-cilinder diesel of de 181 pk D4 dan met een 1.6'je met 105 pk.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 14:56

Erg fraai exemplaar! :thumbs:

Helaas durf ik inmiddels de stelling wel aan dat de Giulia in Nederland een flop genoemd mag worden. Ik zit 50.000 km. per jaar op de weg. Als ik er per week 2 zie is het al veel. Er gaan ook weken voorbij dat ik er niet 1 zie rijden. Heb wel al 2 Stelvio's in het wild gespot overigens.

Zonde allemaal, want de Giulia is een fantastische auto als je alle reviews zo leest. Alfa gaat ten onder aan z'n eigen marketingstrategie en de gekozen prijsstelling. Wat er aan schort is dat de Giulia simpelweg te duur is. Men had gewoon de 1.4 MultiAir met 170 pk in de Giulia moeten lepelen, misschien ook zelfs wel de 140 pk-versie daarvan. Beide handgeschakeld welteverstaan. Ik denk dat de zaken er heel anders voor hadden gestaan met een basisversie vanaf laten we zeggen € 32.500. :( :?
Jah, op zich wel een beetje mee eens.
Aan de andere kant is de échte concurrentie denk ik de Lexus IS, Subaru Levorg, Jaguar XE, Volvo S60 en de Infinity Q50, zeg maar het anders-dan-duits premium D-segment.
En die verkopen pas echt weinig in Nederland.

Er had gewoon een SW moeten zijn, en een 1750 TBI (of 1400 TBI) basismotor, me dunkt.
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 15:18

Dat was ik nog vergeten te noemen inderdaad: het ontbreken van de SW-versie. Tegen relatief lage ontwikkelingskosten had je een heel fraai exemplaar in de markt kunnen zetten. Maar nee, die mensen moeten tegen een meerprijs van 15k(!) maar een Stelvio kopen. Gelukkig is de Giulia al gunstig geprijsd, dus wat maakt die luttele 15k extra dan nog uit hè? :roll: Waarom zoveel geld in de ontwikkeling van de Stelvio stoppen, als je tegen een veel lagere investering veel grotere aantallen (in de vorm van de SW) weg kunt zetten?

Goede auto's maken kunnen ze wel bij Alfa Romeo. Het is de tak die de marketing en de verkoopstrategie bepaalt die het merk kapot maakt.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo nov 08, 2017 18:15

Erg fraai exemplaar! :thumbs:

Helaas durf ik inmiddels de stelling wel aan dat de Giulia in Nederland een flop genoemd mag worden. Ik zit 50.000 km. per jaar op de weg. Als ik er per week 2 zie is het al veel. Er gaan ook weken voorbij dat ik er niet 1 zie rijden. Heb wel al 2 Stelvio's in het wild gespot overigens.


Best knap dat ze er nog 500 van hebben weten te slijten in NL de laatste 7 maanden... van te voren kon je natuurlijk al lang een breed voorspellen dat dit geen verkooptopper ging worden. Te duur, te weinig onderscheidend, niet innovatief genoeg, alhoewel je hybride of elektrisch al niet eens meer innovatief mag noemen (niet dat ik er op zit te wachten, maar de gemiddelde onnozele autokoper wil toch wel tegen de buurman kunnen zeggen dat ie elektrisch of hybride rijd, ondanks dat het milieu er geen klap mee op schiet).



.

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do nov 09, 2017 13:47

Ben ik de enige die verbaasd is over de manier waarop het plaatje met "Alfa Romeo" op de deurdorpel gemonteerd is ? Dat ziet er toch niet uit of vergis ik mij? Is dit plaatje niet goed bevestigd ? Ziet er toch slordig uit zo?
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do nov 09, 2017 14:14

Ben ik de enige die verbaasd is over de manier waarop het plaatje met "Alfa Romeo" op de deurdorpel gemonteerd is ? Dat ziet er toch niet uit of vergis ik mij? Is dit plaatje niet goed bevestigd ? Ziet er toch slordig uit zo?
Hoi Dave, nee daar heb je helemaal gelijk in. deze heb ik na het nemen van de foto met een ferme tik even vastgedrukt.
Ik denk dat deze door de dealer niet goed is teruggezet nadat er beschermfolie is verwijderd, of iets in die geest.

Inmiddels zit dit sierkapje goed en stevig op z'n plek.
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do nov 09, 2017 14:37

Oef :thumbs:

Ben opgelucht dat dit niet zo moet zijn, leek me slordig en niet zo praktisch !

Verder gefeliciteerd met je bolide, staat ook nog op mijn verlanglijstje :wink:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
Bertjegta
Member
Member
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 16, 2014 13:32
Locatie: Overijssels Vechtdal

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr nov 10, 2017 08:06

Met een brede glimlach op mijn gezicht volg ik dit topic! Waarom? Omdat ik sinds enige maanden ook de gelukkige bezitter ben van zo'n apparaat. Giulia 2.0 Super, Veloce pakket, donkergrijs extern en tabak intern, aangevuld met nog een paar leuke opties. Ook even bij Stephan langs geweest, weten de kenners genoeg. Voor foto's, zie mijn facebookpagina @Pieter-Jan van Zanten
In het verleden heb ik vele leaseauto's gehad van Duitse Premiummerken. Deze halen het niet bij het rijplezier dat deze Juul biedt. En al die discussie over de bouwkwaliteit van de auto is naar mijn bescheiden mening echt onzin. Die is gewoon super! Dit is een echte Alfa achterwielaangedreven rijmachine =D> =D> =D>
Alle lezers van dit forum kan ik alleen maar adviseren: ga naar de dealer en maak een proefrit, daarna hoor ik het wel! Ik kan me niet voorstellen dat je anders dan met een grote grijns op je gezicht gereden hebt, eender als de grijns van al die gelukkige bezitters waar ik de postjes van lees op dit forum en die hier al dagelijks (!) van kunnen genieten.
En dat we er nog niet zo veel zien komt mede door het feit dat deze auto ook veel moet scoren in de leasemarkt. En die contracten hebben een looptijd. Dus eerst maar even afwachten hoe de leaserijders wiens contract afloopt de komende twee jaar gaan kiezen, dan is het tijd voor conclusies. En, jammer als de auto in Nederland niet breed gaat scoren, maar leuk dat ze dan hier een beetje exclusief blijft.
I am an Italian. We don't call the cops, we call family.

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr nov 10, 2017 09:00

Met een brede glimlach op mijn gezicht volg ik dit topic! Waarom? Omdat ik sinds enige maanden ook de gelukkige bezitter ben van zo'n apparaat. Giulia 2.0 Super, Veloce pakket, donkergrijs extern en tabak intern, aangevuld met nog een paar leuke opties. Ook even bij Stephan langs geweest, weten de kenners genoeg. Voor foto's, zie mijn facebookpagina @Pieter-Jan van Zanten
In het verleden heb ik vele leaseauto's gehad van Duitse Premiummerken. Deze halen het niet bij het rijplezier dat deze Juul biedt. En al die discussie over de bouwkwaliteit van de auto is naar mijn bescheiden mening echt onzin. Die is gewoon super! Dit is een echte Alfa achterwielaangedreven rijmachine =D> =D> =D>
Alle lezers van dit forum kan ik alleen maar adviseren: ga naar de dealer en maak een proefrit, daarna hoor ik het wel! Ik kan me niet voorstellen dat je anders dan met een grote grijns op je gezicht gereden hebt, eender als de grijns van al die gelukkige bezitters waar ik de postjes van lees op dit forum en die hier al dagelijks (!) van kunnen genieten.
En dat we er nog niet zo veel zien komt mede door het feit dat deze auto ook veel moet scoren in de leasemarkt. En die contracten hebben een looptijd. Dus eerst maar even afwachten hoe de leaserijders wiens contract afloopt de komende twee jaar gaan kiezen, dan is het tijd voor conclusies. En, jammer als de auto in Nederland niet breed gaat scoren, maar leuk dat ze dan hier een beetje exclusief blijft.
Oei, 280 (310?) pk op de achterwielen. Lekker hoor.
Voor 600 piek kan ik mijn dieseltje ook (veilig) naar 220pk en 550 nm laten tillen. Aan de andere kant kom ik nu ook niks tekort, en de eeuwige 'mag dat bij een leasebak' discussie....

Verder natuurlijk =D> Sluit me aan bij jouw verhaal.
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”