Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Spettacolo Sportivo 2017

vr aug 18, 2017 14:59

Als ik morgen om 9:00 de baan op moet als het droog is :? , dan moet ik 8:00 bij de briefing zijn. Duidelijk.
Maar mijn auto moet ook nog gekeurd worden, is dat dan ergens tussen die briefing en die sessie in, of moet ik al om 7:00 of 7:30 o.i.d. bij de poort staan? Of zet ik om 7:55 de auto bij de keuring en wordt-ie gekeurd terwijl ik bij die briefing zit?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: Spettacolo Sportivo 2017

vr aug 18, 2017 15:16

Conform de instructie die ik kreeg is scrutineering tussen 0700-0800 bij Techno Center.

Dat wordt dus heel vroeg aanwezig zijn.
Onderdeel van de voorpret :D
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Spettacolo Sportivo 2017

vr aug 18, 2017 16:19

Daar was ik al bang voor :needcoffee:
Dank voor de info :thumbs:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Spettacolo Sportivo 2017

za aug 19, 2017 20:58

Rustige 1e dag, ik heb geen auto's gefotografeerd, nog wel het resultaat van een dikke 20 minuten baantijd:
(opsteltijd liep iets uit door een iets gebutste Nissan pick-up thv Ramshoek)

Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 09:43

Rustige 1e dag, ik heb geen auto's gefotografeerd, nog wel het resultaat van een dikke 20 minuten baantijd:
(opsteltijd liep iets uit door een iets gebutste Nissan pick-up thv Ramshoek)

Afbeelding
Ik kan het plaatje niet zien?

'Iets gebutst' is trouwens wel een understatement, ik heb 'm zien neerkomen, op zijn dak....Ik dacht even dat het einde oefening was, en niet alleen voor het Spettacolo! Kan iemand bevestigen dat de berijders het goed maken? Ik heb het al een keer gehoord van een andere marshall maar ik wil het graag zeker weten. Als ze okay zijn, kan ik wel wat foto's plaatsen. Denk dat veel mensen er niet veel van hebben meegekregen.

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 10:55

Eén marshall kon na controle het ziekenhuis weer verlaten, de ander moest wat langer blijven. Meer mededelingen doen we er verder niet over.

Laat het plaatsen van foto's maar achterwege, uit respect voor de betrokkenen. Reken er op dat de mannen en vrouwen die voor onze veiligheid langs de baan staan flink aangeslagen waren na de gebeurtenis.

Het Spettacolo kan zonder de marshalls niet plaatsvinden, ook zij zijn vrijwilligers!
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 11:24

Voor een vrolijker noot hierbij alvast wat foto's die Stile Alfa Romeo gemaakt hebben van beide dagen:

Dag 1
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... gwTDZTUjdn

Dag 2
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... JVT2p0c3Fn

Heeft nog iemand foto's gemaakt van de 155 parade?
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 11:29

Eén marshall kon na controle het ziekenhuis weer verlaten, de ander moest wat langer blijven. Meer mededelingen doen we er verder niet over.

Laat het plaatsen van foto's maar achterwege, uit respect voor de betrokkenen. Reken er op dat de mannen en vrouwen die voor onze veiligheid langs de baan staan flink aangeslagen waren na de gebeurtenis.

Het Spettacolo kan zonder de marshalls niet plaatsvinden, ook zij zijn vrijwilligers!
Prima, dan laat ik die weg, ik ben geen ramptoerist of sensatiezoeker hoor. En ik kan me goed voorstellen dat de collega's aangeslagen waren, ik had als getuige de schrik er zelf ook wel inzitten en ik moest zelf ook nog (voor de eerste keer in mijn leven...) de baan op. Fijn dat ik het dus even kon navragen bij de marshall die bij de opstelplaats stond.

Verder niets dan respect voor de mensen langs de baan en voor de organisatie zelf, ik heb genoten van mijn eerste spettacolo, en mijn jongens ook. Helaas kon ik alleen de zaterdag, volgend jaar probeer ik een heel weekend te gaan.

Bas
Laatst gewijzigd door basman0707 op ma aug 21, 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 11:38

Op SSAR grijs metallic 75V6 DX LX 60 zien staan.
Ik vroeg me af waar voorstoelen van afkomstig zijn die erin zitten.
Leek mij ook wat voor mijn 75. Originele stoelen zit ik niet lekker in.
Veel stoelen zijn te groot voor alfa 75. Of te klein voor mij omdat hoofdsteunen veel te laag zijn en zitting te kort.
Helaas eigenaar niet gezien (ook niet heel fanatiek gezocht) maar wellicht via deze weg.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 12:58

hmmm. Was er niet bij , heb wel de schade gezien aan auto van een betrokkene.

Even los ervan dat er natuurlijk geen al te vreselijke foto's geplaatst hoeven te worden ben ik zelf van mening dat niemand erbij gebaat is dit zeer ernstig incident teveel naar de achtergrond te drukken.
Vorig jaar was er ook een serieus incident met een OCA wagen op zandvoort. m.i. deels iets met adrenaline, oogkleppen en gele en witte vlaggen niet (h)erkennen en niet doen wat erbij hoort wanneer je geel, wit ziet en een onoverzichtelijke bocht in gaat...wanneer dat allemaal op de slechtse manier samenkomt gaat het mis..
Het is namelijk gewoon keihard wel een risico wat men loopt bij circuitrijden, niet alleen bij racen.

Foto's helpen dan wel het mensen duidelijk te maken wat die risico's zijn, niet alleen voor zichzelf ook voor anderen...

en ik hoop dat mensen mn die regelmatig het circuit opzoeken met een simpel schroefkooitje de betrokken bertone even goed bekeken hebben... en aan het sparen zijn voor een laskooi...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 13:30

Foto's helpen dan wel het mensen duidelijk te maken wat die risico's zijn, niet alleen voor zichzelf ook voor anderen...
Eens. En zodra duidelijk is dat er alleen sprake is van blikschade en geen ernstig of blijvend letsel, lijkt het me ook niet erg om foto's te plaatsen. Tot die tijd laat ik ze nog even achterwege.

Bas

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 16:28

Op SSAR grijs metallic 75V6 DX LX 60 zien staan.
Ik vroeg me af waar voorstoelen van afkomstig zijn die erin zitten.
Leek mij ook wat voor mijn 75. Originele stoelen zit ik niet lekker in.
Veel stoelen zijn te groot voor alfa 75. Of te klein voor mij omdat hoofdsteunen veel te laag zijn en zitting te kort.
Helaas eigenaar niet gezien (ook niet heel fanatiek gezocht) maar wellicht via deze weg.

Gr
DJ
Niet even een paar foto's van gemaakt, zou zomaar kunnen helpen bij een online zoektocht...;-)

Over het weekend: Ondanks het weer toch een heel leuk weekend gehad, mooie auto's gezien, leuk weer ff bijgeklept met een aantal (forum) bekenden!
Beterschap voor de heren marshalls en een dikke :thumbs: voor de organisatie!!

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 16:31

Voor een vrolijker noot hierbij alvast wat foto's die Stile Alfa Romeo gemaakt hebben van beide dagen:

Dag 1
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... gwTDZTUjdn

Dag 2
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... JVT2p0c3Fn

Heeft nog iemand foto's gemaakt van de 155 parade?
Komt er een foto verzameltopic? Een vriend uit Duitsland was helaas verhinderd maar desalniettemin aardig nieuwsgierig maar de gemaakte footage dus al iemand een link heeft, graag.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 18:50

Op SSAR grijs metallic 75V6 DX LX 60 zien staan.
Ik vroeg me af waar voorstoelen van afkomstig zijn die erin zitten.
Leek mij ook wat voor mijn 75. Originele stoelen zit ik niet lekker in.
Veel stoelen zijn te groot voor alfa 75. Of te klein voor mij omdat hoofdsteunen veel te laag zijn en zitting te kort.
Helaas eigenaar niet gezien (ook niet heel fanatiek gezocht) maar wellicht via deze weg.

Gr
DJ
Niet even een paar foto's van gemaakt, zou zomaar kunnen helpen bij een online zoektocht...;-)

Grtz,fRank
Geen goede foto kunnen maken door de ruit heen. Heb er ook geen vliegende haast mee.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Jaimy13578
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 13, 2014 22:39
Locatie: Haaksbergen

Re: Spettacolo Sportivo 2017

ma aug 21, 2017 19:49

dit is de des betreffende 75 die je bedoelt. Auto is van Alex van Vulpen en is op Facebook te vinden, denk dat je hem het beste een berichtje kunt sturen voor meer info Afbeelding

Terug naar “Evenementen”