arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

ma mei 29, 2017 12:07

Nu je er bij kunt zou ik een steviger balkje ertussen lassen aan de voorkant. Origineel is niet zo stevig en wil wel eens scheuren. Geldt trouwens ook voor de binnenschermen waar het stuurhuis en hulpstuurhuis vast zitten. Heb je ook mooie verstevigingen voor.
Goeie tip :thumbs: die wist ik nog niet. De andere verstevigingen staan op de planning. Welke dikte is hiervoor het beste?

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

ma mei 29, 2017 17:00

Zoiets..

Afbeelding
welke maat van koker heb je genomen?

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Giulia 1300 Super

ma mei 29, 2017 17:19

Ik vermoed dat dit 50 x 50 x 3 is, maar pin me er niet op vast.. Dit heb ik uit een oud frame wat ik nog had staan geslepen, en omdat het een oud type radiateur bevestiging betreft maakt de hoogte ook niet uit. Als je een later type radiateur hebt welke op de balk steunt moet je de hoogte wel in de gaten houden.
Sowieso de houder voor het rubber omzetten.

Ik ben een dag of 10 niet in de buurt van m'n loods, dus kan het ook niet voor je opmeten.
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Giulia 1300 Super

ma mei 29, 2017 18:27

Ik vermoed dat dit 50 x 50 x 3 is, maar pin me er niet op vast.. Dit heb ik uit een oud frame wat ik nog had staan geslepen, en omdat het een oud type radiateur bevestiging betreft maakt de hoogte ook niet uit. Als je een later type radiateur hebt welke op de balk steunt moet je de hoogte wel in de gaten houden.
Sowieso de houder voor het rubber omzetten.

Ik ben een dag of 10 niet in de buurt van m'n loods, dus kan het ook niet voor je opmeten.
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

vr jun 16, 2017 16:25

Neusje tijdelijk op zijn plaats gezet. Nu nog een oplossing voor onderzijde vinden. Wordt die onderaan niet vastgezet? als ik de neus onderaan tegen de balk duw zoals op de foto vervormt de neus :roll:
Afbeelding

Ondertussen ook wat mechanisch aan het knutselen geweest. Achteras gedemonteerd. Ziet er aan de binnenzijde piekfijn uit :thumbs: Wat moet ik zeker vervangen? en welke olie is de beste? op de inkomende as is geen speling. de wiellagers worden zoiezo vervangen!
Afbeelding

Stuurhuizen zijn uit de Giulia gehaald en klaar voor demontage. ook deze wil ik graag reviseren. weet er iemand een revisiesetje en olie voor het stuurhuis en hulpstuurhuis? deze is van ZF
Afbeelding

Voorste ophanging is ook bijna gedemonteerd maar hier worden enkel de fusees en onderste driehoeken hergebruikt en de rest zal compleet nieuw zijn :D
Afbeelding

En hier zijn de BF Torino's 8) schitterende kwaliteit maar de prijs is er ook naar :shock:
Afbeelding
samen met de Sabelts
Afbeelding

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Giulia 1300 Super

vr jun 16, 2017 17:05

Onderaan de balk zit een 90 graden gezet bevestiging strip waaraan het onderfront gepuntlast was.
Zit dat er nog? is ongeveer 15 x 15 mm
En ja, het front zit inderdaad in het midden iets hoger dan op de hoeken, maar niet ontzettend veel.
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

vr jul 28, 2017 15:29

Onderaan de balk zit een 90 graden gezet bevestiging strip waaraan het onderfront gepuntlast was.
Zit dat er nog? is ongeveer 15 x 15 mm
En ja, het front zit inderdaad in het midden iets hoger dan op de hoeken, maar niet ontzettend veel.
Radiatorbalk is hersteld. Mijn front zit zeker 3 cm onder de balk...
Nu nog de opening in het midden onderaan toemaken

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

vr jul 28, 2017 15:45

Na lange tijd toch nog een kleine update!

Ophanging wordt volledig vernieuwd en wordt binnenkort besteld samen met de GTA Veloce velgen :jumping:
Wat staat er op de planning? Neus verder afwerken en vastlassen, vleugels onderaan herstellen en dan gaat het achterpaneel eruit om vervolgens de achtervleugels onderaan van nieuwe plaatwerk te voorzien.

Heb het front aangepast met grotere koelopening, beetje zoals de GTA's van vroeger 8)
Afbeelding

2 weken geleden is GIulia naar een nieuwe slaapplaats bij de grootouders verhuisd. Handig om alle onderdelen op 1 plek te hebben :thumbs:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Giulia 1300 Super

ma jul 31, 2017 22:16

Netjes die grote gaten! :jumping:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

di aug 01, 2017 09:56

Netjes die grote gaten! :jumping:
Is nog best goed gelukt. Anders was het helaas een nieuw front bestellen :P

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

di aug 01, 2017 10:16

Alweer een kleine vordering gemaakt dit weekend! Achterpaneel eruit gehaald en het nieuwe pasklaar gemaakt om erin te kunnen lassen. Dit viel verbazend goed mee. Als het paneel vast zit, kan ik de wielkastranden en het onderste stuk van de vleugels vervangen. Zoals je misschien kan zien heeft de vorige eigenaar dit al vervangen maar gewoon over de verroeste stukken geplaatst. Alles weg en opnieuw :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook hier weer een leuke herstelling :evil: Alweer over het verroeste deel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Giulia 1300 Super

za aug 05, 2017 13:35

super toll! Ik ga aankomende winter periode ook met de achterkant aan de gang. Denk dat mijn achterpaneel nog wel goed genoeg is, maar wel wat roest. Moet vooral de zij onderkanten vervangen (die gaten worden steeds groter :jumping: ) vraag me alleen af hoe je zij en achterplaat aan elkaar puntlast -> kun je daar goed bij? :?: Ik zie dat jij een stuk heb weggehaald van de zijplaten om vervolgens de achterpaneel los te krijgen?
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

di aug 08, 2017 11:51

super toll! Ik ga aankomende winter periode ook met de achterkant aan de gang. Denk dat mijn achterpaneel nog wel goed genoeg is, maar wel wat roest. Moet vooral de zij onderkanten vervangen (die gaten worden steeds groter :jumping: ) vraag me alleen af hoe je zij en achterplaat aan elkaar puntlast -> kun je daar goed bij? :?: Ik zie dat jij een stuk heb weggehaald van de zijplaten om vervolgens de achterpaneel los te krijgen?
Dat heeft de vorige eigenaar gedaan en niet vervangen :roll:
Bedoel je de hoek? http://alfastrada.nl/alfa-giulia-super- ... echts.html
Als het deze is, neem dan die van A-kwaliteit. is wel duurder maar zeker zijn geld waard!
Moet wel lukken, ik ga waarschijnlijk de zijplaten als laatste plaatsen

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Giulia 1300 Super

di aug 08, 2017 21:10

super toll! Ik ga aankomende winter periode ook met de achterkant aan de gang. Denk dat mijn achterpaneel nog wel goed genoeg is, maar wel wat roest. Moet vooral de zij onderkanten vervangen (die gaten worden steeds groter :jumping: ) vraag me alleen af hoe je zij en achterplaat aan elkaar puntlast -> kun je daar goed bij? :?: Ik zie dat jij een stuk heb weggehaald van de zijplaten om vervolgens de achterpaneel los te krijgen?
Dat heeft de vorige eigenaar gedaan en niet vervangen :roll:
Bedoel je de hoek? http://alfastrada.nl/alfa-giulia-super- ... echts.html
Als het deze is, neem dan die van A-kwaliteit. is wel duurder maar zeker zijn geld waard!
Moet wel lukken, ik ga waarschijnlijk de zijplaten als laatste plaatsen
bedoel inderdaad die hoek, had al even wat geinformeerd bij alfastrada. Denk dat ik idd maar voor de A kwaliteit ga. Heb er nu al zin in :jumping:
maar eerst nog even genieten zo lang het kan (beetje jammer van die regen natuurlijk). Zit nog wel te twijfelen hoe ik deze plaat ga lassen. je kan natuurlijk ook met een verzettang aan de gang...
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 1300 Super

wo aug 09, 2017 09:51

super toll! Ik ga aankomende winter periode ook met de achterkant aan de gang. Denk dat mijn achterpaneel nog wel goed genoeg is, maar wel wat roest. Moet vooral de zij onderkanten vervangen (die gaten worden steeds groter :jumping: ) vraag me alleen af hoe je zij en achterplaat aan elkaar puntlast -> kun je daar goed bij? :?: Ik zie dat jij een stuk heb weggehaald van de zijplaten om vervolgens de achterpaneel los te krijgen?
Dat heeft de vorige eigenaar gedaan en niet vervangen :roll:
Bedoel je de hoek? http://alfastrada.nl/alfa-giulia-super- ... echts.html
Als het deze is, neem dan die van A-kwaliteit. is wel duurder maar zeker zijn geld waard!
Moet wel lukken, ik ga waarschijnlijk de zijplaten als laatste plaatsen
bedoel inderdaad die hoek, had al even wat geinformeerd bij alfastrada. Denk dat ik idd maar voor de A kwaliteit ga. Heb er nu al zin in :jumping:
maar eerst nog even genieten zo lang het kan (beetje jammer van die regen natuurlijk). Zit nog wel te twijfelen hoe ik deze plaat ga lassen. je kan natuurlijk ook met een verzettang aan de gang...
Doen! ga je geen spijt van hebben. JC heeft dit ook op zijn Giulia gedaan.
ik ben niet zo fan van een verzettang. JC heeft van die schroefblokjes (geen idee hoe het juist noemt en vind het nergens terug) gebruikt om de hoek vast te houden bij het lassen

Terug naar “Projecten”