Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

vr jun 09, 2017 15:28

Jet warmgedraaid, alles werkt (behalve de toerenteller.. :mrgreen: ) en blijft droog. Traditiegetrouw weer een dag later als de bedoeling.. Nu een snelle bak pleur in m'n mik en dat het hele circus op/inladen.

Wordt vast een geweldige dag morgen, "ik heb er zin an" !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

vr jun 09, 2017 22:13

Das vast iets met zo'n kabeltje aan de bobine Emile, help ik je morgen wel ff mee! 8)
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 10 Juni SI Zandvoort

za jun 10, 2017 23:30

24v komt volgens mij een signaaldraad vanaf de ecu voor de toerenteller. Niet van een van de bobines dus.

Maar 4 cilinder klok gaat de helft meer aangeven waarschijnlijk. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 09:34

Zonder toerentellert rondjes getoerd. Ja, getoerd, niet (echt) geraced.. Tijdtraining 2.11 (auuww..), race 1 2.09.8, race 2 2.09.3. Ietsje minder auuww. Race 3 DNS, later meer.

Zonder echt gedoe door de keuring (lekker begin, dat wel): killswitch stickertje en een door de bouwer van de auto wat onhandig geplaatst sleepoog aan de voorzijde (beetje verscholen achter de polyester bumper, deze sneuvelt zeer waarschijnlijk bij gebruik van het sleepoog). Op naar de tijdtraining. Vol verwachting klopte mijn hart, en niet alleen door de hitte en de afwezigheid van enige zinnige ventilatie in de Jet. Redelijk roze wolk gevoel overgehouden aan de 10 rondjes vrij rijden van een maand of wat terug. Wolkje werd echter binnen een ronde weggeblazen..De 11 jaar oude R1R's vervangen door een setje nieuwe Nankangs die ik nog had liggen als testwerk voor de Giulia. Vrij vooraan in de opstelling voor de training, dus ook goed vrij baan. Vervolgens onderstuur, onderstuur en nóg eens onderstuur, in letterlijk iedere bocht. Gelukkig ook licht ontbeten, want door de rol in de lengteas zou je zwaar zeeziek worden. Twee x bandenspanning (met 1.8 koud de training in, na de training linksvoor een dikke 2.6...) verlaagd met marginaal resultaat, geen andere (in)stel mogelijkheden aanwezig.

Tijdens vrij rijden was het zodanig druk, ook met veel "koekwaus kaliber" vrijrijders, dat ik wel heel erg op "heelhouden" was georienteerd tijdens de eerste rondjes in mijn mooie nieuwe racemobiel. Echt tempo zal er ook niet in hebben gezeten. Nu wat meer, en het leek of ik een andere auto had meegenomen.

Niet geheel onverwacht/raar/vreemd: met een auto die als straat/"bolletje -pijltje" rallyauto is gebouwd (letterlijk alles (voor kenteken) zit er nog op) ga je op een circuit niet echt hard.. De 300 (!!!) kilo verschil met de Cassa di Pere drongen in volle hevigheid tot me door. En de 3.2 klinkt magistraal, maar vertoont door de rietjes-diameter spruitstukken, wat onhandig geknutseld uitlaatsysteem, "hot air" intake en het 3.0 motormanagement weinig explosiviteit. De 75's van Jasper/Pieter/Harold en de 33 van Jorik bleken niét zomaar even te outrunnen... Eind race 2 ging de kont een totaal eigen leven leiden, dacht dat de achterwielen los waren gelopen. Wel gefinished. De onderkant van de auto en de linker achterband waren veranderd in Koeweit, waarschijnlijk voorste oliekeerring van de bak. Dat verklaart...

Ben nog nóóit zo brak, versleten en moe uit een racert gestapt. Wat een strijd met een auto die op racetempo (nou ja..) NIET instuurt, tenzij je seniorenplus-tempo gaat rijden. Motor werd ook best heet, 100 graden mark werd nét gepasseerd. Happy, érg happy weer eens een race te hebben gereden, maar veel frust omdat 2.09 nou niet bepaald een tijd is waar ik me plezierig bij voel.

Don't get me wrong: de liefde is er nog steeds, rondjes rijden is leuk, maar ik wil racen met een auto, niet worstelen. Dat oranje vind ik nu zelfs mooi, zitpositie perfect gemaakt, maar álle rest (complete wielophanging, uitlaat, motormanagement, wagen gewicht) dient aangepakt. Zoals ik er nu tegenaan kijk de rest van het seizoen met mijn zéér competitieve Giulia rijden, even wachten op de Zilvervloot en de Jet voor 2018 tot de race-tanden gewapend prepareren..

TOFFE DAG !! Diverse nieuwe rijders (hebben jullie genoten mannen ??), schitterend weer en niet al te veel technisch malheur.

Op naar Assen !!
Laatst gewijzigd door GTA287PK op ma jun 12, 2017 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 10:16

Altijd leuk jouw raceverslag te lezen Emile.
Moet eerlijk zeggen dat ik verbaasder was toen ik je trackday verslag van je eerste ervaring met de Jet las dan over wat ik nu lees.
Ach, je weet in ieder geval wat je te doen staat.
En zoals je zelf al zei, je hebt nog een competatieve witte schicht aka perenkist staan.
En het eerste kan je afstrepen van de lijst :wink: : goede zitpositie. Niet onbelangrijk. :D

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 12:06

Niks aan doen, Emile. Die Jet is prima zo! :jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 12:18

:jumping: :jumping:

Ik heb ook een super dag gehad! Persoonlijk record behoorlijk aangescherpt naar 1.59.1 met het gevoel dat er veel meer in zat. Ik heb de complete race 1 niet boven de 2.00.6 gereden. Eerste ronde incl staande start 2.03.3 zag ik langskomen op mijn display toen dacht ik al van dit gaat em worden! Totaal in die race een ronde of 5/6 in de 1.59 is een goed begin. En dat ook in verkeer met lappen van achterblijvers. Bovendien verteld mijn theoretisch snelste ronden van 1.58 me dat ik de volgende keer de beste sectoren aan mekaar moet gaan plakken :twisted: :mrgreen:

Auto was super, helaas aan het einde van race 2 was de Dynamo stuk en de accu leeg waardoor ik geen rembekrachteging meer had, en last van uit vallende electronica. Gelukkig wel uit kunnen rijden, maar helaas race 3 niet kunnen rijden.

Mooi veld, super dag, mooi weer en ik zag bij iedereen snelle(re) tijden (Behalve Emile dan... :mrgreen: :twisted: Gemeen!! Whahah)

Op naar de volgende! Eerst met 2 weken Italia Zandvoort, en daarna Spa!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 13:20

Genoten zeker Emile, veel rijders leren kennen.

Verhaaltje vanuit mijn kant,
Vrijdag avond de GTV opgehaald en met de gtv richting zandvoort gereden.
Keuring ging vlekkenloos echter twee dingen voor de volgende keer meegekregen wat ik nog moet herstellen.
Had de gtv vrijdag avond op zandvoort laten staan bij cees werd goed opgepast :mrgreen: .
Zaterdag ochtend richting zandvoort ondertussen was Emile er ook al en ging ik de gtv klaar maken voor de trainig, de nankangs eronder wat stickers plakken, koplampen nog afplakken want ja die waren van glas, want ik moet nog steeds van me garage naar het circuit rijden. Maar goed training viel voor mijn wat tegen veel last van overstuur maar toch tijd van 2.15 kunnen zetten, toch sneller dan wat ik ooit gereden had met de gtv. Ook voor mijn is de gtv eigenlijk nog nieuw en ja ook voor mezelf zeer weinig race ervaring. Twee weken geleden pas de cursus afgerond. Maar goed de dempers achter wat zachter gezet en voor iets harder en op naar Race 1.
Race 1 alleen maar in me eentje gereden beetje achteraan in het veld. Langzaam kwam er een gele 145 dichterbij, gtv voelde nog steeds niet goed aan. Einde race wel alsnog lekker gereden met nog steeds een tijd van 2.15.
Voor race 2 de spacers voor eraf gehaald en later weer opstellen voor race 2. Echter kwam ik nu achter de gele 145 terecht en merkte dat de gtv nu een stuk beter aanvoelde, einde race 2 een tijd van 2.14.
Race 3 weer opstellen, echter zat ik nu achter een rode giulia. Gtv deed het in race 3 erg goed kon alleen niet voorbij de giulia komen. Bij uitkomen van wat bochten wel voorbij de giulia kunnen komen, echter de giulia was een stuk sneller op de rechte stukken.
Race 3 was me erg goed bevallen en tijd van 2.12 kunnen rijden, het gaat dus steeds beter.
Uiteindelijk wel een erg leuke dag gehad, ook al reed ik een beetje achter in het veld, maar goed het was me eerste race en met deze tijden mag ik niet veel zeuren denk ik :jumping:

Heb in ieder geval zin in de volgende race!

Mvg,
Jesper

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 17:56

zo wat een tof weekend!

de dag begon niet slecht.
kwalificatie 2:10,8. lekker gereden, en bandenspanning iets aangepast tussnedoor.

Race 1: goede start, en weg gereden van Emile. daarna een eenzame race maar vrij constante rondetijden gereden ... P6 SI, P1 75TS

Race 2: iet minder goed uit de start blokken. voor de tarzan kwamen Sieger, Emile en Jorik me voorbij. heel heel laat in de ankers en emile en jorik voorbij gestoken!!!!

achterin na het scheivlak liep ik telkens heel erg in op Sieger en zo nu en dan er voorbij. helaas was dat telkens voor korte duur :evil:
een klein stukje recht asfalt en je hoort die Q4 turbo van hem opspoelen en voor je het weet rijd die 50 meter voor je en kan het spelletje opnieuw beginnen :blue_lol: maar dat koste vrij veel tijd en kreeg zo ook de Heete adem van Emile in zijn CASSA DI ARANCIA in me Nek.

ik heb elke mm asfalt, curbstones, betonplaten en mischien een beetje gras die er was gebruikt om hem achter me te houden en dat was me gelukt! en sterker nog nieuwe PR!!!! 2:08,896 8) 8) P8 SI P1 75TS
Onboard beelden : https://youtu.be/ebbM7t_M7W0

Race 3: nou over mijn start zeg ik maar niet veel. leek wel een Honda motor voorin (#%$*)....
bij de Tarzan een klein race ongelukje met Roy, kan gebeuren .....
daarna een inhaal race wilde weer zo snel mogelijk naar voren!

Naast JW iets door het gras voor de Masters en buiten om bij Harold bij de Renaultbocht. zo dat waren er 2!
door naar Pieter. ik had een iets betere exit bij Khumo en zij aan zij startfinish op. Pieter koos heel slim de binnenkant, dus ik koos maar helemaal buitenom bij de Tarzan. en hoppa er voor bij. :mrgreen:

Pieter bleef vervolgens maar heel irritant Bumper kleven :jumping:
maar ook loopt de 75 van pieter net ietsjes harder dan die van mij dus verschillende aanvallen af weten te slaan.

TOT! de aller laatste ronde weet Pieter hem met een noodgang in de slotenmakers voorbij te steken.
heel close racing in het scheivlak. bumper aan bumper door Masters en Renaultbocht. en achterlangs kruizen bij bocht zonder naam :twisted: :twisted:

hierdoor had ik een iets slechtere exit en kwamen we weer naast elkaar uit bij aanremmen Audi-S. ik had de binnenkant. dus iets later in de remmen en uitrijden maar. P7 SI, P1 75TS
Onboard beelden : https://youtu.be/79QoK-t7sO8

Pieter man wat was dit gaaf racen !!!! :thumbs:

Zo en nu op naar 24h Lemans :lol:
:driving:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 10 Juni SI Zandvoort

zo jun 11, 2017 20:03

Niks aan doen, Emile. Die Jet is prima zo! :jumping:
Ohw, jij bent echt slecht Pieter.... :lol:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: 10 Juni SI Zandvoort

ma jun 12, 2017 16:24

Niks aan doen, Emile. Die Jet is prima zo! :jumping:
Ohw, jij bent echt slecht Pieter.... :lol:
Gelukkig vindt mijn moeder mij wel lief. :mrgreen:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

di jun 13, 2017 15:04

helaas er niet bij geweest, na 4 raceweekenden achterelkaar als 1e 75 TS over de finish te gaan toch balen dat we (ik) er niet bij waren (was) deze keer :cry:

Japer, mooi onder de 2.09 gedoken top! Pieter kwam net niet bij je in de buurt begreep ik behalve de laatste race. wel top gereden die Hilversummer. Harold sluit ook mooi aan
De volgende keer zullen we het je/jullie weer moeilijk maken ok :D en hopen op voller veld.

Emilie, respect dat je met de v6jet bent gekomen. prima tijden man met deze set-up. Altijd weer erg opbeurend om te lezen die 'race' proza van jou.

Ok, werkze. mzl!
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 10 Juni SI Zandvoort

do jun 15, 2017 22:13

Ik ook maar even raceverslagje. Vrijdag avond de 146 alvast naar Zandvoort gebracht, lekker kalm aan beginnen dus zaterdagochtend.

Gelijk beginnen met de kwalificatie dus bandenspanning is belangrijk. Gelukkig maatje Ayold ter plekke om de bandenspanning te controleren halverwege de sessie. Eerste rondjes altijd effe wennen. Binnenkomen voor bandenspanning. Die even aangepast en weer naar buiten en bij het eerstvolgende doorkomen nog maar 2 minuten op de klok dus maar tijd voor 1 rondje. Beetje rommelig rondje gereden maar toch 2.11.596, goed voor een 9e plek, eerste Twinspark cup en een nieuw PR!

Race 1. Goed weg, meteen de Giullietta van Emile te pakken. Dat ding zet op vermogen best stappen dus die niet heel lang achter me kunnen houden. Beetje in niemandsland daarna. Na een paar rondjes kwam Sieger met de 155 voorbij (turbopower) en daarna ook Jorik met de 33. Daar zat op vermogen ook best gang in, zeker heuvel op richting scheivlak enzo merk je goed dat de 146 wat aan de zware kant is. Uiteindelijk 10e SI en 1e twinsparkcup gefinisht. Snelste tijd een 2.10.871, wederom een nieuw PR!
In de pitbox Ewald met panne aan de 147. Bij het raken van een kerbstone een bus uit de achterste spoorstang geschoten zodat het linker achterwiel er winkelwagenwiel achtige toeren op na hield. Gelukkig had hij er thuis nog 1 op voorraad dus hij die gauw halen, ik en Ayold de ouwe alvast demonteren.

Race 2. Redelijke start, Pieter kwam er redelijk snel voorbij die toch duidelijk meer tempo had dan in race 1. Daarna Harold met de 75 in de spiegels. Daar ronden lang strijd mee, hij op sommige delen wat sneller, ik op andere delen. Toch een beetje het idee dat de voorbandjes wat warm werden want kan niet aan de rondetijden van race 1 komen en beetje last van onderstuur. In de laatste ronde Harold toch een beetje los kunnen rijden en Jorik met de 33 komt ineens dichterbij door vermoedelijk technisch probleem. Die in de laatste bocht nog in kunnen halen (die zal zuur geweest zijn !). 11e SI, 1e Twinspark cup met een tijd van 2.11.238. Toch niet verkeerd met de te warme bandjes !
Inmiddels in de box Ewald zijn 147 weer op zijn pootjes, die kan weer rijden race 3 !

Race 3 : Na race 2 de voorbandjes iets zachter gezet. Goede start, gelijk een paar man te pakken. Jasper had niet zo'n beste start. Wel Harold voor me. Jasper gelijk aandringen en bij de Mastersbocht er al voorbij. Als die 75 op stoom is, is die niet te houden. Dit keer niet aan kunnen haken bij Harold. Eigenlijk een beetje in niemandsland gereden verder, wel jammer. Geprobeerd me te focussen op snelle rondes maar wilde er toch niet helemaal uit komen. Beste is toch wel een beetje van de bandjes. Voor ik het wist was het al de finish ! 10e Algemeen, 1e Twinsparkcup, met een tijd van 2.11.263.

Weer een heerlijke dag racen, 3x keer volle bak punten en een nieuw PR van 2.10.871!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: 10 Juni SI Zandvoort

do jun 15, 2017 22:19

Nou, dat "stappen zetten" van die sinaasappel valt achter het stuur nog wel mee (tegen) hoor.. Bedoeling is dat ik er volgend jaar een centimeter van het nieuwe asfalt mee ga afkluiven !! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 10 Juni SI Zandvoort

do jun 15, 2017 23:48

Nou op vermogen verliest de 2.0 toch dik tegen de 3.2 6 pitter hoor...

Terug naar “Racen - Algemeen”